Nihayet bir tatile çıktım ya... Şimdi gözüm gazetedeki tur reklamlarında: Kim, nereye, kaça götürüyor? Bu arada daha önce görmediğim ilginç ayrıntıların da farkına varıyorum. Örneğin şöyle bir şey: Eğer Madrid'e gidip 4 yıldızlı Hotel Praga'da kalırsanız 199 euro ödeyeceksiniz. Bu fiyata şunlar dahil: Restoran, bar, odalarda TV, klima, mini bar ve kasa. Peki ya yine Hotel Convencion? Onun fiyatı 229 euro. Peki aradaki 30 euro fark nereden geliyor? Fiyata dahil olanları okuyalım: Restoran, bar, odalarda TV, klima, kasa, saç kurutma makinesi. Nasıl yani? 30 euro farkı saç kurutma makinesi mi yaratıyor? Hem söyleyin Allah aşkına bu makinenin varlığı turun reklamına yazılacak kadar önemli mi? Benim için gayet tuhaf olan bu durumu arkadaşlarıma sordum. Evet, hepsi için değil ama birçok kadın saçlarını kurutmaya çok önem veriyormuş. Oteldeki banyoda bu makine olmadığında çılgına dönüyorlarmış. Şikâyetler, parasını geri istemeler, olay çıkarmalar... Bu yüzden de bir 'cazibe' unsuru olarak tur şirketleri kurutma makinesini reklama koyuyorlarmış. Yeni bir şey daha öğrenmiş oldum.