TÜRBÜLANS UÇAK DÜŞÜRMEZ...
Sanılanın aksine türbülanslar uçakların düşmesine neden olmuyor. Pilotların türbülans esnasında uyarıda bulunmaları ve kemer takma zorunluluğu, sarsıntılar nedeniyle yanınızdaki kişinin üzerine devrilmemeniz ya da başınızı bir yere çarpmamanız için. Bu nedenle yapılan uyarılara dikkat ederek uymakta fayda var.
YILDIRIM UÇAĞA ZARAR VERMEZ
Kötü havalarda birçok uçağa yıldırım çarptığı kayda geçen durumlardan. Ancak bu herhangi bir olumsuz duruma yol açmıyor. Büyük bir gürültü ve görülen ışığın dışında pek fazla bir şey olmuyor. Çünkü uçakların gövdesi yıldırıma karşı korunaklı bir şekilde üretiliyor. Yani, bir yıldırım yüzünden uçağın düşmesi pek görülen bir durum değil.
HAVADA YAKIT BİTERSE…
Uçaklar, araçlardan farklı olarak genelde gidecekleri mesafeye göre yakıt alıyor. Yani olası bir gecikme veya uzun süren bir türbülans durumunda yakıtın bitme ihtimali gerçekten var. Bu gibi durumlarda en yakındaki havaalanına inmek ve yeniden yakıt almak gerekebiliyor.
EĞER SUYA İNMEK GEREKİRSE…
Eğer yapılan anonsta suya inişten bahsediliyorsa bu pek de hoş bir durumun habercisi değil. Açıkçası suya iniş yapmak, gerçekte suya çakılacağınız anlamına geliyor. Bu nedenle bu uyarıyı hiç duymamanızı umuyoruz.
PERDELER AÇIK KONUMDA OLMALI
Uçuşlarda genel olarak cam perdelerinin açık tutulması isteniyor. Bunun nedeni genel olarak basınç değişimleriyle ilişkilendirilse de aslında pek ilgisi yok. Herhangi bir sorun anında uçuş ekibinin camlardan rahatlıkla dışarıyı görebilmesi için bu perdelerin açık tutulması gerekiyor hepsi bu.
YOLCULARA HER ŞEY SÖYLENMİYOR
Uçuşlarda genel olarak yolcuların bilmesi istenilen şeyler söyleniyor. Pek çok pilot, görüş alanının tamamen bittiğini söylemek yerine yalnızca hava biraz sisli demeyi tercih ediyor mesela. Ya da pek bir sorun teşkil etmese de motorların bir tanesinin bozulmuş olduğunu yapılan anonslarda duymak pek mümkün değil. Birçok uçak, tek motoru bozuk bir şekilde seferini rahatlıkla tamamlayabiliyor.
UÇAK KORKUSU İÇİN İDEAL YER KANAT YANI
Uçaktan korkanlar için en uygun yer kanat yanları olarak biliniyor. Adeta tahteravalli gibi bir yapıya sahip uçaklarda en sarsıntılı yerler uçağın arkası. Ayrıca, uçuş korkusu yaşayanlar için seyahat etmekte en uygun zamanlar sabah saatleri oluyor. Fırtınaların genelde öğlenden sonra yaşandığını ve ısınan havayla artan basıncı hatırlatmak gerekiyor.
EMNİYET KEMERİ HAYAT KURTARIR
Birçok pilot, yaklaşık 100 km hızla giden bir araçta kemerlerini hiç çıkarmayan yolcuların, saatte 800 km ile giden uçakta neden açtığını anlamadığını söylüyor. Işıklar söner sönmez kemerleri açmak ve ayağa kalkmak, olası en küçük sarsıntıda kafayı bir yerlere çarpmaya ve yaralanmalara sebep olabiliyor.
İYİ PİLOT İNİŞİNDEN TANINIR
Pilotlar için iyi bir uçuşun en önemli simgesi inişler olarak tanımlanıyor. Yani ne kadar iyi bir iniş yapıldıysa pilotun da o kadar iyi olduğu anlaşılıyor. Bu nedenler eğer pilotunuza iyi bir şeyler söylemek isteniyorsa, görüldüğünde "iyi bir inişti" denmesi, onu mutlu etmeye yetiyor.
PİLOTLAR HAVADA UYUR MU?
En çok merak edilen konulardan biri de kokpitte neler olduğu yönünde. Evet, pilotlar içeride uyuyorlar. Ancak bu uyku en fazla 10 dakikalık bir kestirme halinde gerçekleşiyor. Zaten kalkıştan sonra otomatik pilota geçen sistem dolayısıyla bu pek de bir sorun teşkil etmiyor. Pilotlardan birinin her zaman uyanık olması gerekse de bazı uçuşlarda iki pilotun da hafif kestirdiği kaydedilenler arasında.
İster uzun olsun ister kısa, kokpitin ardında neler olduğu hemen hemen her yolcunun aklında soru işaretleri bırakıyor. Hava durumuna ve yapılan anonslara göre de bu sorular artabiliyor. Pilotlardan öğrenilen bilgiler, biraz olsun bu soruların yanıtlanmasına olanak sağlıyor.