İDO filosundaki tüm gemilerdeki ekranlarda sadece İDOTV'nin yayını gerçekleşecek. İDOTV yayınında, seyahatin uzunluğuna ve seyahat yapılan yere göre, belgesel, haber, spor, çizgi film, film, müzik, komedi gibi kategorilerdeki renkli prodüksiyonlar, hava ve yol durumu bilgileri, tatille ilgili öneriler vb. yer alacak.
İDO'nun, yolcularının daha keyifli ve konforlu seyahati için 6 aydır hazırlıklarını sürdürdüğü kapalı devre bir televizyon yayını olan İDOTV, gerekli optik kablolama, donanım ve prodüksiyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından 24 Haziran 2013 Pazartesi günü yayınına başlıyor.
Pazartesi gününden itibaren İDO'nun filosundaki tüm gemilerde, ekranlarda artık sadece İDOTV yayını yer alacak.
Her sefere ayrı yayın
İDOTV'de seyahat süresinin uzunluğuna ve seyahat yapılan yere göre hazırlanan prodüksiyonların yayını gerçekleştirilirken, örneğin Bandırma seferi için 2 saatlik, Sirkeci hattı için ise 15 dakikalık bir yayının gösterimi yapılacak. Yolculukları daha neşeli ve huzurlu kılmayı amaçlayan, büyük küçük herkesin ilgisine göre hazırlanan İDOTV yayınında, aynı hattaki gidiş dönüş seferlerinde de farklı yayınlar olacak.
Profesyonel bir prodüksiyon ekibi tarafından hazırlanan yayınlarda İDO yolcularının hem eğleneceği hem öğreneceği hem de uzun seyahatlerini daha da renkli hale getiren özel prodüksiyonlar olacak. Gemi kaptanlarının anonsları ve İDO'nun duyurularıyla başlayan yayın akışlarında, çizgi filmlerden kamera şakalarına, belgesellerden öğretici programlara kadar farklı yayınlar yer alacak. Gemilerde çocuk bahçesinin olduğu alanda ise sadece çizgi film ve çocuk programlarının yayını gerçekleştirilecek.
Yolculuklardaki destinasyona göre değişen hava durumu ve yol durumu bilgilerinin, tatile çıkarken dikkat edilmesi gereken hususlar gibi yararlı bilgilerin de yer alacağı kapalı devre yayınlar için İDO, National Geographic gibi birçok uluslararası yayıncı kuruluşla işbirliğine gitti.
Yılda 52 milyon yolcu
İDO Ticari İşler Direktörü Timuçin Konuksever, İDOTV'nin yayına başlamasıyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Seyahatleri boyunca yolcularımıza daha keyifli anlar yaşatmak ve onlarla iletişim kanallarımızı geliştirmek için sürekli bir çalışma içerisindeyiz. İDOTV bu anlamda yılda 52 milyon yolcumuza ulaştığımız, onların seyahatlerini eğlenceyle birleştirdiğimiz, iletişimimizi güçlendirdiğimiz yepyeni bir kanal ve hizmet olacak.
Tabii reklam verenler için de yepyeni bir mecra olacağını düşünüyoruz. Yolcularımıza özel hazırlanan çok sayıda prodüksiyonun yanı sıra hem İDO'daki yenilikleri anlatacağız hem de İDO'nun gittiği noktalardaki turistik ve tarihi yerleri, yöresel lezzetleri, kültürü de tanıtacağız. İDO ailesi olarak, seyahatlerdeki kalite, konfor ve keyfi artıracak İDOTV'yi yolcularımızla buluşturacak olmaktan gurur duyuyor, İDO'yla hep huzurlu ve neşeli seyahatler diliyoruz."