İzmir'den Ankara'ya yolcu otobüsüyle giden Murat Alp (31), sabah namazını kılmak istediğini ve durması gerektiğini söylediği şoförün, bunu reddettiğini öne sürdü. Namaz kılmak için ısrar eden yolcuya şoför, "Bize gavur mu demek istiyorsun?" diye çıkıştı. Daha sonra tuvalet ihtiyacı olduğunu söyleyen Alp'in bu isteği de kabul edilmedi. Yoluna devam eden şoför, Alp'e, k'ğıt imzalaması halinde yolda bırakabileceğini söyledi. Yolcu Alp, yaşadığı mağduriyeti internetteki şikayet sitelerine yazdı.
Nilüfer firmasına ait bir otobüsün şoförüne namaz kılmak için durma talebinde bulunan yolcu Murat Alp'in bu isteği geri çevrildi. Yoluna devam eden şoför, k'ğıt imzalaması halinde yolda bırakabileceğini söyledi. Bir çanta imalatçısında çalışan Alp, iş sebebiyle Ankara'ya gitmek için Nilüfer'den bilet aldı. Olayın 1 Mart 2013'te meydana geldiğini kaydeden Alp, "Biletimi, saat 24.00 otobüsüne aldım. 16 KL 139 plakalı otobüs, Afyon'daki dinlenme tesislerinde mola verdi. Yarım saatlik molanın ardından harekete geçti. Ben binmeden önce, 'Yolda sabah namazını kılmak için durabilir miyiz?' dedim, 'Bunun için duramayız.' diye cevap verdiler. Otobüse bindikten sonra namaz konusunda şoförle konuşmaya devam ettim. 'Bize gavur mu demek istiyorsun?' diye bana çıkıştı." diye konuştu.
'TUVALET İHTİYACI İÇİN DURAN OTOBÜS, NAMAZ İÇİN NEDEN DURMAZ?'
Tuvalet ihtiyacı için duran otobüsün namaz ihtiyacı için neden durmadığını anlayamadığını söyleyen Murat Alp, "Daha sonra tuvalet için durmanın yasak olmadığını söylememe rağmen yine durmadı. Yanıma gelen muavin, 'İlk söylediğinde tuvalet için deseydin dururduk.' dedi. Ben otobüsten inmek istediğimi belirttim, imzalı k'ğıt vermem halinde indirebileceklerini ifade ettiler. Issız bir yer olduğu için inmeye cesaret edemedim." şeklinde konuştu. Yaşadığı üzüntüyle Ankara'ya giden Alp, İzmir'e geldikten sonra bir şikayet metni hazırlayarak, otobüs firmasının internet sitesine gönderdi. Ayrıca şikayet sitelerine de durumu yazdığını belirterek, "İnsanların bunu bilmesini ve ona göre davranmalarını istiyorum." dedi.
Nilüfer Turizm'in bir yetkilisi ise şunları ifade etti: "Otobüste 39 yolcu daha var. Biz sadece indirme bindirme ve mola yerlerinde durabiliyoruz. Dolayısıyla Nilüfer Turizm'in, indirme bindirme durakları ve mola yerlerinde mescitleri de bulunuyor. Mola yerlerinde namaz ihtiyaçlarını giderebiliyorlar. Her namaz vaktinde mola verilmesi mümkün olmayabiliyor. Mola yeri dışında duraklama yapılmıyor. Mola yerleri dışında durmamız, varış noktasına geç kalmamıza neden oluyor, buna da yolcular tepki gösteriyor."
Bu zamanda bu tür olayların yaşanmaması gerektiğini dile getiren Ahmet Tuz isimli vatandaş, "Otobüs firmalarının, mola programlarını dini hassasiyeti olan vatandaşlara göre yapması daha doğru olur. Sonuçta biz yolcular olarak namaz kılmak için durmak istenmesini anlayışla karşılıyoruz. Aynı anlayışı ise şoförlerden göremiyoruz." diye konuştu.
Pazarlama işinde çalışan Ümit Gülüsever de sürekli otobüsle seyahat ettiğini, ihtiyaç için durulması gerektiğini belirterek, "Benim ihtiyacım olmadığı zaman otobüsün mola vermesi hiçbir işime yaramaz. Firmaların bu hassasiyeti iyi düşünmeleri ve ona göre karar almaları gerekir." dedi