Kültür ve Turizm Bakanlığı ile sektörün katkılarıyla 4 yıl önce başlatılan erken rezervasyon kampanyasına katılım her geçen yıl artarak sürüyor.
Kampanya ile Türk vatandaşlarının fiyat avantajlarından yararlanmasının yanı sıra tatil planı algısını yerleştirmek de amaçlanıyor. Bakanlık ve turizm sektörü, önümüzdeki yıl düzenlenecek kampanyada tatilcilerin daha uygun fiyata tatil yapabilecekleri ilkbahar ve sonbahar aylarına yönelmelerini hedefliyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, AA muhabirinin erken rezervasyon kampanyasına ilişkin sorularını yanıtlarken, kampanyanın Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin daha uygun ödeme koşullarıyla seyahat ettiklerine dair yaygın algıyı değiştirmeyi amaçladığını söyledi.
Kampanyanın her geçen yıl daha büyük bir ilgiyle karşılaştığını, indirim fırsatlarının değerlendirildiğini vurgulayan Taşbaşı, ''Turizmciler de aynı görüşte. Bu yıl 2 milyon tatilciye ulaşılması hedefleniyor'' dedi.
Ucuz tatil bilincinin oluştuğuna değinen Taşbaşı, ''Türk milleti artık erken rezervasyon yapması gerektiğini öğrendi. Bu bizim için çok önemli bir gelişme. Ama hala bir eksiğimiz var kampanyadan en çok temmuz, ağustos ve eylül aylarında yararlanıyoruz. Diğer aylar için aynı durum söz konusu olmuyor'' diye konuştu.
Türkiye'de turizmi yılın her ayına yaymak konusunda çalışmalar yürüttüklerini vurgulayan Taşbaşı, şunları söyledi:
''Vatandaşlar tatilini erken rezervasyon da olsa hep belli aylara yöneliyor. Biz de diyoruz ki ülkemizin birçok bölgesinde ilkbahar ve sonbahar aylarında da tatil yapılabilir. Bu dönemlerde daha ucuza tatil fırsatları bulunuyor. Tatilcilerin bundan da yararlanmasını istiyoruz. Bir daha ki kampanyalarımızda buna ağırlık vereceğiz. Vatandaşların bahar ya da sonbahar aylarında uygun fiyata tatil yapabilecekleri algısını artırmayı amaçlıyoruz.
Erken rezervasyon kampanyalarından çıkardığımız en önemli derslerden biri de budur. İnsanların planlamalarını biraz daha öne öne çekmeleri veya geri itmelerini sağlamak.''