Batı Akdeniz kıyısında iki ayrı marina yapılacağı bildirildi.
Antalya Ulaştırma Bölge Müdürü Salih Okur, Antalya'nın Demre ilçesinde Taşdibi mevkisinde denizde bin, karada 500 yat kapasiteli olmak üzere toplam bin 500 yatlık marina projesinin imar planlarına işlenmek üzere tamamlandığını söyledi.
Antalya'nın dört bir yanının tarihi kentlerle dolu olması nedeniyle sit alanı olduğunu, bu nedenle Kültür ve Turizm Varlıklarını Koruma Kurulu'ndan da onay alındığını belirten Okur, Demre Yat Limanı projesinin 35 milyon lira keşif bedelli olduğunu bildirdi.
Kumluca ilçesinde de denizde bin 500 karada 500 olmak üzere 2 bin yat kapasiteli 40 milyon lira keşif bedelli marina projesi bulunduğunu anlatan Okur, ''Kumluca Marina Projesi'nin imar planlarına işlenmesi çalışmaları sürüyor. Kumluca Belediyesi'nin talebi üzerine bu marina projesini DLHİ tarafından yapılacak'' dedi.
Gazipaşa Yat Limanı inşaatı projesinin Yap-İşlet-Devret modeli ile devam ettiğini belirten Okur, Gazipaşa Yat Limanı'nın denizde 210, karada 90 yat kapasiteli olduğunu, 8 milyon 817 bin dolar keşif bedelli yat limanının yıl sonuna kadar tamamlanmasının beklendiğini kaydetti.
Antalya'nın Kaş ilçesinde Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan 11 milyon 607 bin dolara mal olan 450 yat kapasiteli marina tamamlanarak Mayıs ayı içinde açılışı yapılacak. Kaş marinası 23 yıl 6 ay süre ile MAKYOL firması tarafından işletilecek.
DTO BAŞKANI EROL
Deniz Ticaret Odası (DTO) Antalya Şube Başkanı Ahmet Erol AA muhabirine yaptığı açıklamada, deniz turizminde marina ve yatçılık sektörünün çok önemli yer tuttuğunu söyledi. Türkiye'nin üç tarafının denizlerle çevrili olmasına rağmen marina açısından Türkiye'nin, Avrupa'nın çok gerisinde kaldığını belirten Erol, denizdeki ekonominin ülkeye kazandırılması gerektiğini söyledi.
Akdeniz çanağında yılda 1 milyon yatın seyahat ettiğini belirten Erol, ''Akdeniz çanağında seyahat eden. gelir durumu iyi olan yatçılardan ancak 40 binini ülkemizde ağırlayabiliyoruz'' dedi.
Marina işletmeciliğinin gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla Türkiye'nin yatçılık sektöründe Avrupa'nın yıldızı olabileceğine dikkati çeken Erol, marinacılığın ülke ekonomisine çok büyük katkılar yapacağını bildirdi. Marinacılığın Türkiye'nin yurt dışındaki lobi faaliyetlerine de büyük katkı sağlayacağını anlatan Erol, şöyle konuştu:
''Akdeniz çanağında bugün 1 milyon yat seyahat ediyor. 40 bine yakın yat Türkiye sahillerinde geziyor. Bu sayıyı artırmamız gerekir. Kuzey Afrika ülkelerindeki olaylar nedeniyle Akdeniz'i gezen yatçılar, tercihlerini Türkiye'ye doğru kaydırıyor. Ancak, ülkemizde marina sayısı oldukça az. Marinalarımızın sayılarını acilen artırmamız gerekir. Denizdeki ekonominin ülkemize kazandırılmasına ihtiyacımız var. Akdeniz'i gezen tekne sahiplerinin gelir düzeyleri çok yüksek düzeyde ve farklı sektörleri temsil etmektedirler. Hem yerli hem de yabancı tekne sahiplerinin ülkemizde ağırlanması ülke ekonomisine büyük katkı yapacaktır. Marinacılık ülkemizin yurt dışı lobicilik faaliyetlerine de katkı sağlayacaktır.''
Marinacılığın gelişmesiyle birlikte Türk denizcilik sektörünün de gelişeceğini vurgulayan Erol, ''Üç tarafı denizlerle çevrili ülkeyiz ama denizcilikte yeni yeni hamleler yapmaya başladık. Marinaların artması, halkımızın denize açılma ve denizle buluşmasını ve Türkiye'de yat üretim sanayisine katkı sağlayacak. Artık Türk halkı da yat almak istiyor. Bağlama yeri olmadığı için tekne alamıyor'' dedi.
Antalya ve ilçelerinde faaliyette bulunan 7 marinanın denizde bin 287, karada 640 olmak üzere toplamda bin 927 bağlama kapasitesi bulunuyor. Antalya Kaleiçi Marinası 60 yat, Antalya Çelebi Marinası 400 yat, Alanya Marinası 487 yat, Kemer Türkiz marinası 380 yat, Finike Setur Marina 500 yat, Kaş marinası 50 yat, Kalkan Marinası da 50 yat kapasiteli.