Pokemon Go, bu yılın Temmuz ayında yayınlandığında bir anda bütün dünyanın ilgisini çekmeyi başardı. Oyun, ilk haftasında en çok indirilen uygulama rekorunu kırmakla kalmayıp, Facebook ve Twitter'dan daha fazla günlük kullanıcıya da sahip oldu ve şu anda iOS ile Android üzerinde 100 milyonun üzerinde indirmeye sahipdurumda. Hatta bu oyunun başarısını anlamak için bu sayılara bile ihtiyaç bulunmamaktaydı. Sokakta yürürken veya otobüste giderken çevrenize göz attığınızda gördüğünüz "Pokemon eğitmenleri" bu oyunun başarısını yeterince iyi bir şekilde göstermekteydi.
Ancak sadece birkaç ay içerisinde uygulama gerileme işaretleri göstermeye başladı. Sensor Tower, SurveyMonkey ve Apptopia tarafından toplanan veriler, Pokémon Go'nun günlük aktif kullanıcılarının, indirme sayılarının, etkileşiminin ve uygulamada her gün harcanan sürenin artık eskisine göre çok daha az olduğunu ve giderek azalmakta olduğunu gösteriyor.
Aniden ortaya çıkan ve büyük bir popülerliğe kavuşan bütün uygulamalar için indirme sayısının ve aktif kullanıcı sayısının bir miktar düşmesi oldukça normal bir şey olarak görülmekte. İndirmeyi yapan veya uygulamaya giriş yapan pek çok kişi, uygulama ilgisini çekmemesine rağmen sadece merakını gidermek için indiren kişiler olmaktalar. Ancak Pokémon Go için günlük aktif kullanıcı sayısındaki düşüş çok ciddiydi. Sadece Temmuz ile Ağustos ortaları arasında 10 milyonun üzerinde kişi oyunu oynamayı bırakmıştı ve oyunda geçirilen günlük süre de azalmakta. Bu durum da oyunun uzun süreli geleceği için iyi görülmemekte.
Ancak belirtmek lazım ki Pokémon Go, muhtemelen çok hızlı bir şekilde her yere dağıldığından dolayı gerçekte olduğundan daha yaşlı gibi gözüküyor. Çoğu uygulama başarısını aylık olarak kullanıcılarını ne kadar tutabildiğine göre belirler ve bu yüzden de Pokemon Go'nun günlük kullanıcı sayılarına bakarak buradan uygulamanın sonunu tahmin etmek, en azından erken yapılmış bir tahmin oluyor. Oyun, henüz Dünya genelindeki yayın takvimini bile tamamlamış değil.
Yine de artık etrafta Pokemon için koşuşturan insanların azaldıkları düşünülürse, bir şeylerin yolunda gitmediğini söylemek mümkün. Daha önceden oyun için heyecanlı olan kişilerin vazgeçmiş olmalarının en büyük sebeplerinin arasında, oyunun güç ve veri kullanımının yüksekliğinin giderek daha rahatsız edici bir hal alması yer alıyor. Bir diğer sorun ise Salon (Gym) deneyiminin eğlencesinin yetersiz olması olarak görülmekte. Hatta Techradar editörü Patrick Goss, bunun "mantıksız" olduğunu ve bütün oyunun "ödül olmadan uğraş" gibi hissettirmeye başladığını söylemekte. İnsanların buldukları bir başka sorun ise, sürekli olarak aynı Pokémonlar ile karşılaşılması ve yapılacak bir şeyin bulunmaması.
Genel olarak bakıldığında çoğu insanın şikayetinin oyunun "hedefsiz" olduğu temelinde toplandığı söylenebilir. Bir süre sonra oyunun belirli bir amacının bulunmaması, oyuncuları kendisinden uzaklaştırıyor gibi gözüküyor.
Zengin Pokemon dünyası düşünüldüğünde, Niantic'in ekleyebileceği çok fazla özellik bulunmakta. En belirgin eklerden biri ise oyuncuların diğer oyunculara karşı Gym dışında savaşmalarına imkan tanımak olabilir. Bu ek ile oyunculara Pokemon'larına seviye atlatmak için yeni yöntemler sunulurken, rekabet hissi ile de daha büyük bir topluluk hissi yaratılabilir.
Oyunun yakın zaman içerisinde Apple Watch ve Android Wear için sunulacak olması da, oyunun oynanabilirliğini arttıracak.