İEÜ Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi ve Global Game Jam Ege 2016 Etkinlik Komitesi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Gazihan Alankuş, etkinliğin dünya genelinde eş zamanlı gerçekleştirildiğini, katılımcıların etkinlik süresince bilgisayar oyunu geliştirdiğini kaydetti. Yrd. Doç. Dr. Alankuş "48 saat içinde katılımcılarımız 5'li takımlar halinde bilgisayar oyunları geliştiriyor. Etkinliğe katılan öğrenci, akademisyen, amatör ve profesyoneller, 48 saat boyunca çok az uyuyarak, bilgisayar oyunları ortaya çıkartıyor. Bu yıl 5.'sini gerçekleştireceğimiz etkinlikte, oyun sektörü yeni oyunlar kazanırken, gruplar da birbirleriyle tanışma ve profesyonellerle bağlantı kurma olanağı yakalıyor" dedi.
Türkiye'de emekleme aşamasındaki oyun sektörünün bu tür organizasyonlarla ilerlediğini ve büyüdüğünü belirten Yrd. Doç. Dr. Alankuş, şunları söyledi:
"2009 yılında Uluslararası Oyun Geliştiricileri Derneği (IGDA) tarafından başlatılan Global Game Jam, 2015 yılında 78 ülkede 518 kentte 16 bin 705'in üzerinde katılımcıyla gerçekleşti. Etkinlik sırasında da 3 bin 248 bilgisayar oyunu üretildi. Ülkemizde emekleme aşamasında olan oyun sektörü açısından da çok önemli bir etkinlik. Bizim için bu çabalar çok önemli çünkü Türkiye'de halen lisans düzeyinde 'Bilgisayar Oyunları' eğitimi ilk ve tek olarak İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde veriliyor. Etkinliğimiz 29 Ocak'ta kısa bir eğitimle başlayacak. Ardından gruplar oluşturulacak. Etkinlik, 31 Ocak'ta oyunların global game jam sayfasına yüklenmesi ve sunumlarıyla tamamlanacak."