Dünyanın en büyük video oyun firmalarından olan Activision Blizzard, ses getirecek bir satın almaya imza attığını duyurdu. Şirket, King Digital'i 5.9 milyar dolar karşılığında bünyesine kattığını açıkladı.
King Digital deyince belki de birçok kişi için bir şey ifade etmiyordur, ama "Candy Crush Saga" dersek durum daha netleşecektir. Candy Crush Saga, son yılların en çok oynanan ve en çok kâr ettiren eğlence markalarından bir tanesi ve Activision Blizzard da bu markayı kendi çatısı altına yerleştirerek daha da büyümeyi hedefliyor.
Bu satın almanın ardından Activision Blizzard'ın sahip olduğu bazı dikkat çekici markaları sıralamamız gerekirse:
Call of Duty
Warcraft
Diablo
StarCraft
Destiny
Tony Hawk's Pro Skater
Candy Crush Saga
İsterseniz bir de bu satın almayı diğer dikkat çekici satın alma işlemleriyle kıyaslayalım.
Amazon, popüler video streaming platformu Twitch'i 970 milyon dolara bünyesine katmıştı.
Facebook, sanal gerçeklik akımında büyük rol oynayan Oculus VR şirketine 2 milyar dolar ödemişti.
Microsoft ise Minecraft'ın yapımcısı Mojang'ı 2.5 milyar dolara bünyesine katmıştı.
Hepsinin de ciddi markalar olduğunu söyleyebiliriz, ancak hepsini topladığımızda Candy Crush yapımcısına ödenen rakama yine de erişilemediğini görüyoruz.
Bakalım bu satın almanın etkilerini ne şekilde göreceğiz...
Mahmut Saral