Değişime Google'da yıllarını Reklamcılık alanında geçiren kıdemli yönetici Susan Wojcicki liderlik edecek. Bu yılın başında Youtube'a geçen Wojcicki, video sayfasından daha fazla gelir ve kar elde etmek için farklı yöntemleri araştırıyordu. Google, YouTube'u 2006'da 1,65 milyar dolara satın almıştı.
Kaliforniya'daki Pazartesi günü düzenlenen Code Mobile konferansında konuşan Wojcicki, şu anki reklam odaklı YouTube'a ek olarak hayata geçmesi planlanan reklamlardan arındırılmış paralı YouTube versiyonunun kullanıcılara daha fazla seçenek de sunacağını ifade etti. Wojcicki ayrıca bu versiyonun videoların artık gittikçe daha fazla mobil cihazlardaki uygulamalar üzerinden izlendiği yeni dünyaya daha da uyumlu olacağını belirtti.
Wojcicki, "Yakın bir zamanda artık insanlar 'reklam görmek istemiyorum' diyecek" şeklinde konuştu.
Birçok mobil uygulamanın kullanıcılara reklam görmek ile bu reklamları görmemek için ödeme yapabilecekleri versiyonlar sunduğunu dile getiren Wojcicki, "Bu oldukça ilginç bir model. Çünkü bu model kullanıcılara seçenek sunuyor. Kullanıcılara nasıl seçenekler sunabileceğimiz üzerinde düşünüyoruz." dedi.
Wojcicki, izleyici sayılarını artıran Netflix, Hulu ve Amazon.com AMZN gibi sayfaların ödemeli online hizmetlerini de incelediklerine ifade etti. Bu hizmetlerden bazıları paralı hizmete ek olarak reklam da gösterirken Netflix gibi bazı hizmetler reklam göstermemeyi tercih ediyor.
Yaklaşık bir yıldır YouTube, içerik sağlayıcılara abonelik temeline dayanan kanallar kurma izni veriyor. Bu kanallarda video üreticileri içerikleri izleyebilmeleri belli bir ücret talep edebiliyor. Her ne kadar ödemeli kanallar yavaş bir başlangıç yapsa da Google Ekim 2013'te bu hizmetini genişleterek bu tarz kanalları daha fazla içerik ortağına ve ek ülkelere açtı.
Ancak YouTube şu ana kadar reklamların gösterilmediği ödemeli bir abonelik sistemine geçmiş değil.
Wojcicki konuşmasının devamında, "Bireysel kanallara abonelik imkanı getirdik. Bizim için mantıklı olabilecek diğer yollar üzerinde de düşünüyoruz. Zaman içerisinde medyadaki duruma bakarsanız çoğunun reklam sunan ve bundan ayrı abonelik hizmetlerinin olduğunu görürsünüz." dedi.
Konuya yakın bir kaynak Youtube'un video hizmetinin abonelik versiyonunun bir parçası olabilecek içerik ortakları ile görüşmelere başladığını söyledi. Bu uygulama YouTube'un şu ana kadar uygulamış olduğu reklam temelli yaklaşımına ek bir uygulama olacak. Konuya yakın aynı kaynak reklam destekli versiyonun da devam edeceğini sözlerine ekledi.
YouTube bu yeni uygulamaya müzik aboneliği hizmetinin bir örnek olmasını bekliyor. Aynı kaynak YouTube'da her zaman reklama dayalı ücretsiz izlenebilecek müzik içerikleri olacağını söylerken aynı zamanda reklamların olmadığı ve kullanıcıya ek seçenekler sunan bir versiyonun da olacağını söyledi.
YouTube şu ana kadar müzik hizmetini hayata geçirmedi ancak Wojcicki Pazartesi günkü konuşmasında "Bu hizmeti yakında görecekleri konusunda iyimser" olduğunu söyledi. Ancak bu yıl hayata geçip geçmeyeceği konusunda ise bir yorumda bulunmadı.