Bilgi toplamak, depolamak ve kullanıcılara sunmaktan milyarlarca dolar kazanan bir şirketin başında olan Schmidt, şimdi ise internet ortamına bu kadar fazla bilgi kaydetmenin çok da iyi olmadığını belirtiyor.
BBC'nin haberine göre, Google kurucuları Sergey Brin ve Larry Page ile birlikte dünyanın en büyük arama motorunu işleten Eric Schmidt, gençlerin internete bıraktıkları kişisel bilgileri tamamen silmesinin tek yolunun isimlerini değiştirmek olacağı uyarısında bulundu.
Schmidt, Amerikan Wall Street Journal
gazetesine verdiği demeçte, "Toplumun,
herşey kullanıma açık olduğunda, bilindiğinde ve herkes tarafından sürekli kaydedildiğinde neler olacağını anladığına inanmıyorum" ifadesini kullandı.
Schmidt'in bu sözleri, bilgi toplama ve bunu mümkün olan en hızlı şekilde kullanıcılara sunma ilkesi üzerine kurulan Google'ın üst kademelerinde, özel bilgilerin korunmasına dair kaygılar bulunduğu şeklinde yorumlandı.
Schmidt'in sözleri ayrıca kurumun etik ilkeleri hakkında da tartışma başlattı. Internete çok miktarda kişisel bilgi kaydedilmesinde Google'ın da rolü büyük.
Şirket şimdiye kadar kullanıcıların hangi sayfalara baktığına dair bilgileri depolayıp, ilgi alanlarına giren reklamlar koyarak milyarlarca dolar kazanıyor. Ayrıca, bilgilerin internet üzerinden herkesin görebileceği şekilde paylaşımına olanak tanıyan websitelerine de öncelik etti.
Google aynı zamanda, dünyanın en büyük video paylaşım sitesi Youtube'un sahibi.
Gmail aracılığıyla da milyarlarca elektronik posta iletiyor.
Şirketin son zamanlarda attığı bazı adımlar, kişisel bilgilerin kullanıma açık olmasından en fazla kaygı duyulan sosyal paylaşım siteleri piyasasına da girmeye hazırlandığı izlenimini veriyor.
Google'ın Street View adlı uygulama için sokaklarda fotoğraf çekmesine karşı kampanya yürüten Big Brother Watch kuruluşundan Dylan Sharpe, Schmidt'in sözlerini biraz istihzalı da olsa, zamanında yapılmış bir uyarı olarak nitelendirdi.