Bethesda'nın şimdiye kadar hazırladığı en detaylı oyunlardan bir tanesi.
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7 - 64 bit
İşlemci: Intel Core i5-2300 2.8 GHz / AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
RAM: 8GB
Ekran kartı: GeForce GTX 550 Ti / Radeon HD 7870 (2 GB)
Boş disk alanı: 30GB
İnternet bağlantısı: Gerekli
Mekân tasarımlarından söz edecek olursak...
Belki de Bethesda'nın en iyi işi olmuş bu. Gezebileceğiniz mekânlar dümdüz yatay mekânlarla kısıtlı değil, çok fazla dikey mekân var. Bir yapının çatısına helikopterle saldırı yapabileceğiniz gibi damdan dama zıplayarak gezinebileceğiniz yerler de mevcut. Skyrim'deki gibi 2-3 tane dağ, haritanın tam ortasına oturtulup yer kaplamamış, burada harita neyse o. Bütün alan sonuna kadar kullanılmış. Hatta harita Pip-Boy'da gördüğünüzden bile daha geniş, özellikle güneye indikçe harita dışı fazladan alanı fark edeceksiniz. Kapalı alan tasarımları da ayrı başarılı. Skyrim'de girdiğim her mağara bir diğerinin kopyası gibi hissettirirdi. Öyleydi de zaten, belli kalıplar üretip mekânları onlarla tasarlıyorlardı. Fallout 4'de girdiğim hiçbir mekân bir diğerine benzemiyor. Hepsi özenle tasarlanmış ve diğerlerinden ayırt edebileceğiniz yollara sahip.
Görsellikten konuşmaya devam edelim
Fallout 4'ün dünyası çok daha renkli. Çünkü New Vegas'daki Mojave gibi çölün ortasında geçmiyor, Fallout 3'deki gibi bombaların en çok etkilediği Washington'da da geçmiyor. Boston'da, sadece bir bombanın düştüğü Commonwealth'de geçiyor. O bombanın çok da etkileyemediği kuzey tarafları hala canlı iken, bombanın asıl düştüğü taraflar olan haritanın güney kısımlarına indiğinizde Fallout 3'dekinden bile daha kasvetli bir atmosfer sarıyor etrafınızı. Oyun güzel görünüyor. TAA isimli performans yemeyen kaliteli anti-aliasing yönteminden oyuna çok güzel ışıklandırma ekleyen Godrays özelliğine kadar, gözlerinizi doyuruyor. Diğer 2015 çıkışları kadar gerçekçi grafiklere sahip değil belki, ama oyunun senelerdir yapılmakta olduğunu ve bu yüzden de biraz eski bir grafik motoru kullandığını unutmamak lazım.
En son Skyrim'de kullanılan Creation Engine oldukça geliştirilmiş olsa da hala animasyonlar konusunda sıkıntılı bir grafik motoru. Karşınıza bir 2015 oyunundan beklenmeyecek kalitede animasyonlar çıkabiliyor. Eski bir grafik motoru olduğundan optimizasyon da çok iyi değil açıkçası. Son nesil bilgisayara sahip oyuncular bile orada burada performans düşüşleri yaşıyor. Teknik hatalar var mı? Evet, maalesef her zamanki gibi var. Ama size dürüstçe bunun en az teknik hata içeren Bethesda oyunu olduğunu söyleyebilirim. Skyrim ile, hele New Vegas ile kıyaslarsak oldukça az problemi var. Ben bu yazıyı hazırlarken Bethesda da yeni yamalar yayınlayacağını çoktan duyurmuştu.
Özetlemek gerekirse...
Oyun, seriye yeterince sadık değil. Yeterince seçim hakkı yok, ki Fallout'un temel öğelerinden biri seçimlerdir. Diyalog seçeneklerinin zayıflatılması ve karakterimizi 3. oyundaki gibi sıfırdan yaratmak yerine hazır geçmişi olması, seriye yapılan büyük ayıplardan. Ama crafting, Power Armor, yeni SPECIAL sistemi, yeni combat sistemi ve geliştirilmiş mekân tasarımları, ileriye yönelik atılmış çok büyük adımlar.
Kısacası, oyunun eskilerden kenara atıp yazık ettiği özellikler olduğu gibi, bir o kadar da bize kazandırdığı yeni özellik var. Bu yüzden benim değerlendirmem olumlu. Eğer seriye yeni bir oyuncuysanız, bu oyunu çok sevebilirsiniz. Eğer eski bir Fallout oyuncusuysanız, bu oyunu hala çok sevebilirsiniz, ama içinizde bir ukte kalacaktır.
Oyunun Playstore sayfası için tıklayın.
+ Yeni dövüş sistemi
+ Büyük ve dopdolu harita
+ Mükemmel atmosfer
- Önceki oyunlara kıyasla basitleştirilmiş RPG öğeleri
- İrili ufaklı birçok