Bethesda'nın şimdiye kadar hazırladığı en detaylı oyunlardan bir tanesi.
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7 - 64 bit
İşlemci: Intel Core i5-2300 2.8 GHz / AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
RAM: 8GB
Ekran kartı: GeForce GTX 550 Ti / Radeon HD 7870 (2 GB)
Boş disk alanı: 30GB
İnternet bağlantısı: Gerekli
Crafting sistemi kadar dövüş sistemi de serinin önceki oyunlarına kıyasla çok büyük bir ilerleme kaydetmiş. Çatışmalar çok daha akıcı ve gerçekçi hissettiriyor. Artık düşmanlar siper alıyor, ateş etmek için beklemediğiniz anlarda çıkıyor. Artık elinde Minigun, üzerinde Power Armor olan adamın karşısında öylece dikilip ateş eden raider'lar yok! Yani yapay zekânın da geliştirildiğini ekleyebiliriz.
Kaynakları tutumlu kullanmak gerek
Hazır değinmişken, Power Armor ve Minigun gibi ileri seviye ekipmanın oyunda çok erken bulunduğunu ekleyeyim. Ama Power Armor, önceki oyunlarda olduğu gibi sıradan bir zırh değil, daha çok bir araç gibi. İçine girdiğiniz bir giysi ve çalışmaya devam edebilmesi için Fusion Core gerekiyor, bunlar tükenirse bir işe yaramıyor. Yani her ne kadar erken bulsanız da geliştirilmedikçe ve yeterince Fusion Core bulunmadıkça zayıf. Minigun'ın da cephanesi zor bulunup hızlı harcandığından, oyunun kolay başladığını düşünmeyin. Ama silahların kondisyonu yok. Artık silahınız bozulmayacak, tamir etmek için aynısından aramayacaksınız. Bu birçok oyuncunun hoşuna gitmeyebilir, ama fikrimi sorarsanız çok da eğlenceli bir sistem değildi. Yani taşıdığım Assault Rifle'ın kondisyonu zayıflayınca onu alıp bir tezgâhta tamir etsem hadi neyse, ama sırf onu tamir etmek üzere envanterimde 5 tane daha aynı silahtan taşımak pek çekici değildi.
Seçimler
Ne yazık ki oyun bu bakımdan çok zayıf kalıyor. Bence en büyük eksiği burada. Karma sistemi de olmadığından "kötü adam" oynamak pek mümkün değil. Diyaloglar farklı durumlarla sonuçlanmıyor. Oyunda 4 büyük faction var ve sadece onlar arasında yapacağınız seçim, oyunu ciddi ölçüde etkiliyor. Onun dışında oyun size fazla bir seçim hakkı sunmuyor, zaten diyaloglar da kısıtlandığından, bu bakımdan önceki oyunlara kıyasla büyük bir geri adım bu. New Vegas'ın ilk görevinde bile ne kadar çok seçim hakkınız olduğunu hatırlarsınız, bu oyunda ne yazık ki öyle değil.
Ana hikâye yolunda yapacağınız seçimler, size diğer seçimleri merak ettirecek, sırf seçiminizi değiştirmek için tekrar oynattıracak mı? Bence evet. Ama Bir New Vegas'daki kadar seçimlerinizin etkisi olduğunu hissedebilecek misiniz? Zannetmiyorum.
Yoldaşlara gelince...
Öncekilere kıyasla çok daha çeşitli. Ayrıca onlarla ilişkiniz önem taşıyor. Samimiyetinizi yeterince artırdığınızda kişisel görevleri bile oluyor, samimiyetinizi de yaptığınız eylemler etkiliyor. Bir yoldaş lockpick yapmanızdan hoşlanırken diğeri bir olayı şiddete başvurmadan diyalogla çözmenizden hoşlanabilir. Hepsinin ayrı zevkleri var ve hoşlandıkları gibi hoşlanmadıkları durumlar da var. Hoşuna gitmeyecek şekilde davrandığınız yoldaşı kaybedebiliyorsunuz bile.
+ Yeni dövüş sistemi
+ Büyük ve dopdolu harita
+ Mükemmel atmosfer
- Önceki oyunlara kıyasla basitleştirilmiş RPG öğeleri
- İrili ufaklı birçok