Bethesda'nın şimdiye kadar hazırladığı en detaylı oyunlardan bir tanesi.
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7 - 64 bit
İşlemci: Intel Core i5-2300 2.8 GHz / AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
RAM: 8GB
Ekran kartı: GeForce GTX 550 Ti / Radeon HD 7870 (2 GB)
Boş disk alanı: 30GB
İnternet bağlantısı: Gerekli
Eğer nükleer savaş sonrası harabe olmuş, tehlikelerle dolu bir dünyada bir macera arıyorsanız Fallout 4, aradığınız oyun. Keşfedilecek o kadar çok mekân ve yapılacak o kadar çok şey var ki. Ben 80 saati devirdim ve oyunu tamamlamam için en az 100 saati bulmam gerekecek gibi görünüyor. Yapacağınız seçimler oyunun gidişatını değiştirdiğinden, farklı bir karakter hazırlayarak, farklı seçimler yapmak üzere tekrar oynayabilirsiniz. Böylece oyun süresi daha da artacaktır.
Oyun, büyük bir çıkış gerçekleştirdi ve seriye yeni oyuncular da kazandırdı. Bu yüzden de olabildiğince yeni bir oyuncuya hitap ederek anlatmaya çalışıyorum. Tabii Fallout'un yıllardır oturmuş olan oyuncu kesimine yeterince bilgi verememiş olabilirim. Onlar için kendi fikirlerimi de sunacağım…
Fallout 4 çok iyi bir oyun, ama yeterince iyi bir Fallout oyunu mu? Belki de tartışılması gereken mesele bu.
S.P.E.C.I.A.L. sisteminin çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. Her ne kadar basitleştirilmiş gibi dursa da, skill'ler ve perk'lerin birleştirilmiş olmaları çok daha akıcı bir ilerleme sunuyor. Önceki oyunlarda perk'ler her ne kadar bol olsa da, oyun tarzınıza göre hangisini almanız gerektiği genellikle belliydi. Pek alternatif olmazdı. Fallout 4'te her seviye atladığımda arada kaldım, hangi yeteneğe öncelik vermem gerektiğini iyice düşündüm.
Diyaloglar basitleştirilmiş durumda, zaten oyun hakkında duyduğumuz belki de en büyük olumsuz eleştiri bu. Artık diyaloglarda 6-7 taneye kadar seçim hakkınız yok. Mass Effect tarzı, dört seçenekli diyalogları var ve bunların genellikle en az iki tanesi aynı kapıya çıkıyor. Serinin önceki oyunlarında Perception, Intelligence gibi diğer özellikleriniz de özel diyalog seçenekleri sunardı. Şimdi diyaloglarda fazladan seçenek sunan tek özellik Charisma. Bunun öncelikli sebeplerinden birinin, bu sefer karakterimizin seslendirilmiş olması olduğunu düşünüyorum. Zaten çok fazla seslendirilmiş diyalog var ve onlarca seçenek de eklenirse seslendirilecek çok büyük bir yığın olurdu. Ama yine de keşke olsaydı. Bir RPG oyununda diyalogda ne kadar seçeneğimiz varsa o kadar iyi değil midir?
Karakterimizin seslendirilmiş olmasına gelirsek, bu bazıları için çok itici oldu belki, bazıları ise olumlu yaklaştı. Ben iki duruma da düştüm diyebilirim. Karakterin sesini her ne kadar sevsem de bazen o anki ruh halimi yansıtamayınca keşke sessiz olsaydı dedim.
+ Yeni dövüş sistemi
+ Büyük ve dopdolu harita
+ Mükemmel atmosfer
- Önceki oyunlara kıyasla basitleştirilmiş RPG öğeleri
- İrili ufaklı birçok