Welcome to the jungle we've got fun and games
Ne olmuş bu New York'a.
İlk görevler, tıpkı bir aksiyon filminin başlangıcı gibi aslında. Patlamak üzere olan aksiyon fırtınası öncesinde mini keşifler, anlaşmazlıklar, tartışmalar ve yapılan konuşmaların ardından ana amaca yönelik harekete geçiş. Evet, evet, yukarda da bahsettim zaten, tam bir aksiyon bilimkurgu filmi gibi. Çok detay yok, zaten olmasına da gerek yok. Bize lazım olan, aksiyon ve bunu her defasında farklılaştıracak mekan ve düşman faktörleri. Eh, biraz da kullandığımız silah ve ekipmanlar tabii ki.
Mekanlar
İlk başlarda kendimi biraz kafese sıkışmış ve kaçmaya çalışıyor gibi hissetmedim desem, yalan olur. Sonuçta bunun adı Crysis ve Crysis, bir açık dünya oyun olduğuna göre, hemen her yeri gezip tozabilmeliyim. Neyse ki biraz daha taban teptikten sonra, savaş mekanları da giderek büyümeye, saldırı ve kaçış için birçok imkan oluşmaya başladı. Yıkık dökük evler, ağaçlar, otlar, sulak alanlar, kanalizasyon ve daha fazlası bulunuyor oyunda. Çevrenin gayet iyi tasarlandığını söyleyebilirim. Tabii çevreye göre de yerleştirilen düşman faktörlerinin olması güzel. Sonuçta çevrenin farklı olması, farklı düşman tiplerini ve farklı saldırı tiplerini gerektirir. Eğer her yerde hep aynı şeyle karşılaşsaydık, işte o zaman çok sıkılabilirdik. Neyse ki bunu yapmıyor Crytek.
İlk başta küçük olan, sonradan giderek büyüyen mekanlar, oyunun ortalarından sonra iyice büyüyor ve tam bir kıyamet ortamıyla karşı karşıya kalıyorsunuz. Eh, haritalar giderek büyüdüğü için, tank ve araba da, hatta jet bile kullanabiliyorsunuz haliyle. Bahsetme vakti geldiğine göre, geçelim şimdi de silah ve ekipmanlarımıza...
Önceki Crysis oyunlarından tanıdık olduğumuz ağır silahlarımız yine var. Zaten Nano Suit'imizin en son versiyonunu kullanıyoruz. Pelerin modumuz, güç modumuz ve hızlı koşma modumuz var. Yükseklere zıplamak için tek tuşa basılı tutmak yeterli oluyor. Eh bir de geliştirme ve hack seçeneklerimiz var. Evet, evet, yeni bir şeyler var.
Hem yaptığımız başarılı görevlerin, hem de etrafta yer alan giysi geliştirme çantalarının yardımıyla geliştirme puanları elde ediyoruz. Ardından geliştirme menüsünü açtığımızda, nişan alma kabiliyetimizden hızlı koşmamıza, yükseğe zıplamamızdan zırh değerlerimize kadar birçok seçenek karşılıyor bizi. Evet, bir perk sistemi var Crysis 3'te ve istersek, kendi perk gruplarımızı oluşturarak daha güçlü hale gelebiliyoruz.