Tekirdağ'ın tüm kamu kurumlarının katılımıyla gerçekleştirilen temel atma töreninde Konuşan Tekirdağ Valisi Recep Soytürk; "Tekirdağ'ın nüfusu 1 milyon 167 bin 59'dur. Her yıl yaklaşık 30 bin göç alıyor.Kısaca her yıl bir Muratlı ilçesi kadar nüfus ilimize geliyor. Bunun alt yapısını, yollarını, hastanelerini, okullarını yapmak lazım. Bu nedenle hem yerel yönetimlere hem de devletin tüm birimlerine büyük iş düşüyor. Hastaneler yapılırken yeni hastane ihtiyacı, okul bitmeden yeni okul ihtiyacı ortaya çıkıyor. Kısaca her yıl 10 tane 24 derslikli okul zaten yapmamız gerekiyor. Bundan on yıl önce,d epremden sonra, şimdiki İçişleri Bakanımız, o dönem ki Tekirdağ Valimiz Ali Yerlikaya, tam bir devlet adamı edasıyla tüm okullarımızın deprem yönetmeliğine uygun olup olmadığının tespiti yönünde bir talimat verdi. Bir kısmı güçlendirme yoluyla tamir edilirken bir kısmının yıkılması gerekiyordu. Bu yıkılan binalarla ilgili Milli Eğitim Bakanımızın ilimizi ziyaretlerinde konuştuk ve programa aldık.
Sonucunda yüzde seksenini tamamladık. Bu safhalarda Milli Eğitim Bakanımızın ciddi desteğini gördük. Milli Eğitim Bakanlığı üzerine düşeni yapıyor ama bir taraftan da hayırseverlerimiz var. 8 aydır buradayım, 8 hayırseverle eğitim protokolü imzaladık. Kemal Darcan bir yandan işini büyütmek, cari açığı azaltmak, ülkemize döviz kazandırmak için çalışırken, bir yandan da temeli atılan bu okul ile kalıcı eserlerle hayır yapıyor. Ekonomiye döviz kazandırmak, işletmede büyümek önemli ama Kemal Bey'in en büyük eseri, ilelebet payidar kalacak bu okul olacaktır. Kendilerine eğitime katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz" dedi.
Okulu yaptıran Kemal Darcan da yaptığı konuşmada, "Ben sadece bir okul yapmak istemiyorum. Aynı zamanda bir spor salonu, çocuklarımızın eğitim haricinde zaman geçirebilecekleri tasarım-beceri atölyeleri hatta uzay ve gözlem merkezinin de içerisinde bulunduğu kompleks eğitim yapısı yaptırmak istiyorum" dedi.
Yapılacak 20 derslikli Kemal Darcan Ortaokulu'nda kapalı spor salonu, bağımsız sanat atölyesi, ile uzay gözlemevi ile yeni yüzyılın değişen şartlarına uygun, geleceğin bilgi toplumunu oluşturma yolunda nitelikli insan gücünü yetiştirme, eğitimde fırsat eşitliği sağlanarak öğrencilerin kaliteli eğitim alması hedefleniyor.