Türkiye'de günde ortalama 7 saat 29 dakika internete bakılıyor. Belirli zaman aralıklarıyla sosyal medyaya girip paylaşımlara bakan vatandaşlar kilo alıyor.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde Dr. Öğret. Üyesi Sefer Darıcı: "Sosyal medya da gezinirken gördüğümüz şeyleri canımızın istemesi nedeni ile kilo alıyoruz" dedi.
Öncelikle acıkma hissini bize bırakan görsel dürtümüzün olduğunu belirten Dr. Öğret. Üyesi Darıcı; Bir de sosyal medya da öngörülme olayı herkes için çok önemli hale geldi, aynı saatte üst üste kahve içtiğini ve her seferinde farklı fincanla içtiğini ispat etme gereksiniminde bulunduklarını bunu bir tür hastalık haline getirenlerin olduğunu dile getirdi. Sadece yiyecekle değil, sosyal medyada bir anda ihtiyacımız yokken karşımıza çıkan çanta reklamına tıklayıp o çantayı almamız gibi bir şey bu." diye sözlerine ekledi.
Darıcı:" Sosyal medyada olanlar tamamen isteğe bağlı önceden yapamadığımız şeyleri gördüğümüzde gün yüzüne çıkarıp içme veya yeme problemini de doğuruyor. İnsan doğal olarak olduğumuz yerde nasıl kilo alıyoruz diye de sorgulamaya başlıyor, zamanında 'Görmeseydin İstemeyeceksin' reklamı vardı. Sosyal medyada tatlıya yönelik de paylaşımlar oluyor haliyle kadınlar hemen mutfak başına geçip bunu da ben yaptım gibisinden paylaşıyorlar. Toplum içinde varolma ihtiyacı da bu şekilde doğuyor." dedi.