İbn-i Abbas'ın "Resulullah (Aleyhissalatu Vesselam) ihramlı ve oruçlu iken kan aldırdı (hacamat yaptırırdı)" rivayetiyle kan aldırmanın orucu bozmayacağı ortaya çıkmıştır.
Hacamat iğne ile yapılmadığı için, belki akla günümüz için vücuda giren iğnenin orucu bozup bozmadığı meselesi gelebilir.
Bu konuda söyleyeceğimiz şudur;
Tebyinde vücuda isabet eden ok veya mızrağın bir kısmı içeride bir kısmı da dışarıda kalırsa orucu bozmaz hükmü zikrolunmuştur. Buna kıyasla anlaşılmaktadır ki; tahlil için kan almak da kullanılan şırınga vücuda tamamen girip kaybolmadığı ve kan alımı esnasında vücuda herhangi bir sıvıda enjekte edilmediği için enjektör sebebiyle de oruç bozulmaz.
Kan vermekle kişi günahkar olmaz. Ancak kendisini güçten düşürerek oruç tutmasını zorlaştıracak derecede kan aldırmak mekruh olur ( mesela zaruri bir durum söz konu değilken oruçlunun kan bağışında bulunması gibi).