Şampiyonlar Ligi finalini 80 bin, Euroleague finalini tribünlerden 20 bin taraftar izlerken, milyonlarca futbolsever ve basketbolsever de bu heyecana ekran başından ortak oluyor. Futbol ve basketbol ülkeden ülkeye değişse de dünyanın en popüler iki sporu. Peki bilgisayar oyunu oynayanlarını izlemek için stadyum ya da salona gider misiniz? Ya da bu oyunu ekran başında takip eder misiniz? Hayır deseniz bile bir dünya gerçeği var artık. League of Legends son yıllarda tüm dünyayı kasıp kavuran bir strateji oyunu ve geçen yıl 27 milyon kişinin televizyondan naklen izlediği Seul'daki finalin ardından şampiyonunun muhteşem organizasyonu bu yıl Avrupa'ya taşındı. Mercedes Benz Arena, Doğu Berlin'in en görkemli yapılarından biri ve multi-fonksiyonel bir spor salonu. Alba Berlin'in basketbol maçlarını oynadığı, bu sezon Euroleague Final 4'a da ev sahipliği yapacak olan salonu geçen hafta sonunda e-spor tutkunları doldurdu. Bilgisayar oyunu deyince oynayan ve izleyenlerin sadece okul çağındaki çocuklardan oluştuğunu sanmayın. Finale geçen oyuncular 20'li yaşlarının başında ama tribünleri dolduran League of Legends fanatikleri arasında yüzlerce 30 yaşı üstü insan var ve bu oyun erkek egemenliğinde değil. Berlin'deki finale gelen iki takım da Kore'den. Uzakdoğu'da e-spor televizyon kanalları 24 saat yayın yapıyor. Şampiyona yolculuğunun ilk durağı, iki hafta boyunca grup aşaması maçlarının oynandığı Paris-Le Dock Pullman'dı. Grup aşamasından başarıyla çıkan takımlar Londra-Wembley Arena'da bir kez daha karşı karşıya geldi. Çeyrek finale adını yazdıran ilk dört takım arasından finalist iki takımı belirlemek için bir sonraki durak, Brüksel'di. Brüksel Expo Merkezi'nde oynanan yarı final karşılaşmalarında SKTelecom T1 ve Koo Tigers finale adlarını yazdırdı. İki Kore takımından SKTelecom, geçen yıl finallere gelme hakkını kaybederken beş kişilik takımın süperstarı 'The Faker' dünyanın en iyi League of Legends (kısaca LoL) kabul ediliyordu.
GELECEK E-SPORUN
ABD'de 30'lu yaşlarında olan ve çocuk yaştan beri oyun oynayarak büyüyen ve Riots Games'i kuran ABD'li ikisi kardeş üç ortağın, doğdukları ülkenin spor endüstrisinin beyinleriyle bir araya gelip ortaya çıkardıkları bu organizasyon izleyenlere "Gelecek e-sporun" dedirtti. The Faker, müthiş zekası, taktik ustalığı, el beceresi ve koordinasyonuyla Lol'un Messi'si. Zaten o salona girdiğinde ya da adı anıldığında Mercedes-Benz Arena yıkılır gibi oldu. Beş maç üzerinden oynanan finalde 2-0 öne geçen The Faker liderliğinde SKTelecom T1'in maçı 3-0 alması beklenirken, finalin zayıf halkası kabul edilen Koo Tigers resmen gurur kavgası yaptı bir oyun almayı başardı. The Faker'in geçen yıl yaşadığı üzüntünün ardından maçın 2-2'ye gelmesine hiç tahammülü yoktu ve finali 3-2 ile takımı SKTelecom T1'e getirdi. Takım menajeri, teknik direktör ve beş oyuncudan oluşan kadrolarıyla bir milyon dolar kazandılar ama asıl gelirleri Güney Kore'deki GSM şebekesinin onlara sağladıkları bol sıfırlı sponsorluk anlaşması ve Faker'ın artık bir reklam yüzü olması dolayısıyla dev bir spor markasından aldıkları bol dolarlı destek.
RAKAMLARLA LEAGUE OF LEGENDS
Dünyada oyun sektörü hızla büyüyor. Bu rakam 2013 yılında 75 milyar dolardı, şu anda ise 100 milyar dolara yaklaştı.
Türkiye'de oyun sektörünün büyüklüğü 2013 yılında 350 milyon dolarken, bugün 500 milyon dolara yaklaştı.
E-sporu 2020 Olimpiyatları'nda yer alabilir. Görüşmeler sürüyor.
Dünya üzerinde aylık olarak 70 milyon kişi LoL oynuyor.
Türkiye'de LoL'ü profesyonel olarak oynayan oyuncular ayda yaklaşık 6 bin TL kazanıyor.
Türkiye'de sekiz profesyonel LOL takımı ve 100'e yakın profesyonel sporcu bulunuyor. 2015 yılının finalinde Beşiktaş'ı deviren Dark Passenger şampiyon oldu.
Dünyada e-sporda en başarılı ülkeler Kore ve Çin. Avrupa ülkeleri de bu konuda hızla yükseliyor.
E-sporu 16-30 yaş grubu tercih ediyor. Bunun yüzde 80'ini erkekler, yüzde 20'sini ise kadınlar oluşturuyor.
Türkiye'de ise oyuncuların yüzde 90'ı erkek, yüzde 10'u kadınlar.
Türkiye'nin en tanınan profesyonel LoL oyuncuları Naru, Thaldrin, Holyphoenlx ve Dubmledoge.