Busıness Insider raporu Amerikalıların sosyal ağ tutkusunu ortaya koyuyor. Raporda dikkat çeken unsurlara bakınca kadınların Pinterest, gençlerin Snapchat, Vine ve Instagram kullanımı öne çıkıyor. İş dünyasının sosyal ağı LinkedIn'de 25-45 yaş arası kitlenin ağırlığı göze çarpıyor. Sosyal ağlar genelde gençlerin ilgi gösterdiği mecra olurken 65 yaş üstü kullanıcılarda Facebook tutkusu öne çıkıyor. Facebook sosyal ağlara ilk adım atmanın, akraba ve arkadaş gruplarıyla buluşmanın mecrası haline geliyor. Türkiye'ye ilişkin tahminde bulunduğumuzda bundan farklı olmadığını görebiliriz. Artık zamanın ruhu kadınlara sosyal ağlar üzerinden alışverişi fısıldıyor. İndirim kuponlarını gazete ve kataloglarda arayan kuşakların yerine dijital mecraları kullanan yeni bir kuşak var. E-ticaret kadınlardan sorulur derken, Pinterest'in yoğun kullanımının sebeplerini görmek mümkün. İşini iyi yapmaya devam eden nesil istemeden de olsa dijital mecranın parçası oluyor. Onları dijital mecranın gönüllüleri tanıtıyor. Artık ağızdan ağıza tanıtım kendine daha etkin mecra buldu. Saatlerce televizyon dizileri izleyen kuşağın elinde artık bir akıllı telefon var. Diziler bilgisayar ekranına taşınıyor.
YENİ TİCARET VE KÜLTÜR
Artık yediğin içtiğin senin olmuyor. Video, resim ve mesajlarla yaşanan an paylaşılıyor. Yüzyüze iletişim şekil değiştiriyor. Farklı deneyimleme kültürü gelişiyor. Cehalet, akıl ve kültür bu farklı mecralarda aktarılıyor. Tarih boyunca gelişen ticaret yolları kültürel alışverişi nasıl etkiliyorsa, internet de bu ticaret yollarında kendine yeni bir kültür yaratıyor. Fiber hızında hangi fırsatın nerede olduğunu paylaşan insanlar Anadolu yakasından Avrupa'ya kuaför fırsatı için hareket ediyor. Saç boyamanın ve yaptırmanın aylık maliyetini bilmeyen erkeklerin akıl erdiremeyeceği bir ekosistemden söz ediyoruz. Bu yüzden eticaret ve fırsat kuponlarında kadınların üstünlüğü var.
VİDEO FOTOĞRAF VE MESAJ
Business Insider raporu yaş ve cinseyete göre sosyal ağların kullanımının nasıl değiştiğini ortaya koyuyor. SnapChat yeni mesajların buluştuğu alan. Kaybolma süresini kullanıcının belirlediği mesajlar video, fotoğraf ve ses dosyaları 24 yaş altı gençlerin buluşma mekanı. Araştırmaya göre 18-24 yaş arası gençlerin yüzde 45'i SnapChat üzerinden paylaşıyor. Turkcell'in "Bip" uygulaması böyle bir iletişimin ürünü.