Teknoloji şirketleri iyi bir müşteri deneyimi için bazen görünmez olmak zorundadır. Uber, Bitaksi, Getir, Yemeksepeti kullanırken kredi kartı bilgilerini bir kez giriyorsun ve daha sonra ödeme işlemi neredeyse görünmez hale geliyor. Müşteri mutlu olsun diye ödeme şirketleri görünmez olur. Küçük bir çocuksun ve sana hayranı olduğun kahramanı soruyorlar. Ben hiç düşünmeden görünmez adam olmak isterdim. Görünmez adam olamasam bile en azından Uzay Yolu dizisinde olduğu gibi bir yerden bir yere anında ışınlanmak isterdik. İstediğin an görünmez olmanı ya da bir anda ışınlanmanı sağlayacak bir güç.. Bunu başaran uygulamalar başarılı oluyor. Görünmez olmayı başaran daha küçük paralarla daha büyük iş yapmayı öğreniyor. Henüz Getir'in bugün olduğu kadar popüler olmadığı günlerde Bitaksi'nin de kurucusu Nazım Salur ve BKM'nin yine o günlerde CEO'luğunu yapan Soner Canko'yu online bir yayında bir araya getirdik. O zaman Nazım Salur ile Soner Canko samimi bir şekilde yaşadıkları deneyimi paylaştı. Nazım Salur, Bitaksi müşterisinin daha iyi bir deneyim yaşaması için BKM'nin ödeme sisteminin görünmez olması gerektiğini söylüyor. O günlerde BKM Cüzdan'nın tanıtım toplantısını yapan Soner Canko önce yadırgadığı bu tavrın girişimlerle çalışmak için elzem olduğunu anlıyor. İşte bu işbirliğinin anlatıldığı videoyu görünmez olmanın anahtarı diye paylaşıyorum. Aslında girişimlerin ne zaman görünür, ne zaman görünmez olmaları gerektiğine doğru karar vermeleri büyümelerinin anahtarı oluyor. Dünyanın en değerli markası Apple ne zaman görünüyor, ne zaman görünmez oluyor? Tesla, yüz yıllık otomobillerden nasıl daha çekici bir marka oldu? Bu soruların yanıtını verirken görünmezliği keşfedin.