Tüm dünyada bir kişinin popülaritesine dayanan markaların nasıl birer birer yok olduğunu görüyoruz. Sosyal medyayla ortaya çıkan, birebir kişinin kendi markasının marka yüzü ve mankeni olduğu bu çılgın dönemin sonuna yaklaşıyoruz. Bunun en büyük nedeniyse markayı kurucusunun hareketleri ve yaşam şekli dışında tutmanın imkansız olduğu bu sistemin uzun ömürlü olmaması... Buradan nereye mi geleceğiz? Bu haftanın en iddialı moda olayı olan Rihanna ve lüks grubu LVMH'nin yollarını ayırma kararlarını açıklamasına... Fenty Fashion House'un dünyanın en büyük lüks holdinglerinden biri olan LVMH şemsiyesi altında kuruluşu 2019'un en büyük moda olaylarından biriydi. Barbadoslu şarkıcı Rihanna bu dev adımla LVMH'nin çatısı altında orijinal bir marka kuran ve markanın başına geçen ilk kadın olarak tarihe geçti. Bünyesinde Louis Vuitton, Dior, Fendi ve Celine gibi markaları bulunduran LVMH grubun 1987'deki Christian Lacroix'den bu yana yaptığı ilk yatırım olması da Fenty Fashion House'u bir anda en çok merak edilen moda gelişmesi yapmıştı. Ancak pandeminin yanı sıra Rihanna cephesinde yaşanan krizler modaevinin hayatının kısa süreli olmasına neden oldu. Peki ne oldu da gözden bu kadar hızlı düştü?
DEFİLEDE HADİS
Savage X Fenty iç çamaşırı markası kısa sürede Rihanna'nın seksi imajı nedeniyle başarı elde ederken, markanın son defilesinde içinde hadisler geçen bir şarkının çalınması markanın ve Rihanna'nın Müslüman takipçilerinin tepkisine yol açtı. Rihanna son bir aydır da en büyük başarısı olan Fenty Beauty ve Fenty Skin markalarının üretiminde Hintli çocukların kullanılması nedeniyle de tepki çekiyordu. Tam da olay patladığında Rihanna'nın Hintli çiftçilerin protestolarına destek veren bir twee
t atması olayın daha da büyümesine yol açtı. Rihanna'yı iki yüzlülükle suçlayan çiftçiler meydanlarda Rihanna'nın posterlerini yakarken Hindistan'ın ünlü sanatçıları sosyal medya hesaplarında "Hindistan'da herkes protestosunu yapabilir. Ama buna dışarıdan karışmak ve provokasyona sebep olmak başka bir şey. Bunu yapan herkesin teröristten farkı yoktur" benzeri paylaşımlar yaptı. Ve Rihanna hedef haline geldi.
AYAKTA KALMASI ZOR
Özel hayatı nedeniyle sık sık gazetelere haber olan, Chris Brown'dan şiddet görmesine rağmen uzun süre ünlü rapçiden ayrılmayan, şiddet karşıtlarının ve kadın hakları savunucularının tepkisini çeken Rihanna, LVMH'nin tüm markalarında korumaya çalıştığı lüks ve elit imaja uymuyordu. Bu yüzden de bir modaevinin başında yer almasının uzun süre tolere edilmeyeceği moda koridorlarında konuşuluyordu. Amerikan ABC televizyonu yayınladığı haberde bir markanın tek bir kişinin imajı üzerine odaklanması ve markanın bu kişiyle özdeşleşmesinin kısa süreli işbirliklerinde etkili olduğunu ancak uzun vadeli büyük moda markalarının bu mantıkla ayakta kalmasının imkansız olduğunu vurguladı. Sosyal medyada ya da da genel olarak hayatlarında popüler olan ünlülerin bir markayla işbirliği yapmasının bile oldukça riskli olduğunu vurgulayan televizyon, Rihanna örneğinin de bunun en somut hali olduğunu vurguladı.