GIsele Bündchen, Heidi Klum, Kate Moss, Adriana Lima ve son olarak geçen hafta Türkiye'ye gelen Alessandro Ambrosio...
Forbes dergisinin araştırmasına göre, bu isimler dünyanın en çok kazanan mankenleri. Ancak onların başka bir ortak noktası daha var. Dünyanın hayran olduğu vücutlara sahip olmalarına rağmen, hepsi çocuk sahibi. Üstelik bazıları tek çocukla yetinmiyor. Heidi tam dört kez anne oldu, Alessandra ise ikinciye hamile. Uzun lafın kısası, podyumlarda bir annelik furyası söz konusu. Hatta Kate Moss'u bir yana bırakıp bu listeye Miranda Kerr ile Karolina Kurkova'yı eklersek, "Meğer Victoria'nın sırrı annelikmiş," dememiz mümkün. Çünkü bu isimlerin hepsi Victoria's Secret'ın 'melekleri'. Peki, vücutları aracılığıyla para kazanan mankenler nasıl oluyor da çocuk doğurma konusunda bu kadar rahat davranabiliyorlar?
Hepsi küçük yaşta keşfedilip, 'çocuk işçi' olarak çalışmaya başladıkları için kendi çocuklarıyla birlikte kayıp çocukluklarını yeniden yaşama şansına sahip oluyorlar. Ayrıca şov dünyasının 'kirli' yüzüne de şahit oldukları için, alelacele kendilerini güvende hissedebilecekleri bir aile kurmaya koyuluyorlar.
Bizdeki mankenler gibi evlenip çocuk doğurunca kendilerini piyasadan çekilmek zorunda hissetmiyorlar. Ayrıca çok zayıf oldukları için, karınları bizim alıştığımız hamilelerinkiler kadar şişmiyor. Fındık kadar karınlarıyla doğuruveriyorlar.
Hamilelik sırasında diyetisyen kontrolünde beslenip, doğumun ardından alanının en iyisi hocalarla çalışıyorlar. Özellikle Heidi'nin çalıştığı David Kirsch'in ve Alessandra'nın çalıştığı Leandro Carvalho'nun, farklı spor dallarını (pilates, gölge boksu, koşu vs.) bir potada eriterek geliştirdikleri özel form tutma teknikleri var. Sporun yanı sıra, diyet de bu sürecin önemli bir parçası.
KONTRATLARI UMURSAMIYORLAR
Anlaşmalı oldukları markaların hamilelik nedeniyle kontratlarını feshetmesini göze alabiliyorlar. Örneğin Heidi 2005'te hamile kalınca, Alman Otto firması taraflar arasındaki kontratı iptal etmişti. Ancak her marka onlarla çalışmak istediği için, daha sonra iş bulmakta zorluk çekmeyeceklerinin farkındalar. Victoria's Secret gibi bazı markalar ise mankenlerinin doğum yapmasından gayet memnun. Markanın yöneticilerinden Ed Razek, "Anne olan mankenlerimiz, iç çamaşırlarını daha iyi taşıyor. Çünkü vücutları daha kıvrımlı hale geliyor," diyor.
Anne olduktan sonra daha geniş bir marka portföyüne hitap ediyorlar. Anne-çocuk kategorisi ürünlerinin tanıtımlarında da boy gösterebiliyorlar.
Maddi durumları yerinde. Evlerinde birden fazla dadı çalıştırıyorlar. Defileler için yurt dışına veya şehir dışına gittiklerinde gözleri arkada kalmıyor.
Diğer yandan dünya genelinde pek çok genç kız, mankenleri örnek alıyor. Hatta onlar gibi olabilmek için sağlıklarına zarar veren diyetler yapıyorlar. Psikologlar bu durumun yanlışlığına vurgu yapıyor. Ancak aynı psikologlar, çocuk sahibi mankenlerin gençlere olumlu örnek olduğunu belirtiyor. Zaten mankenler de sık sık anneliğin faydalarını vurgulayan konuşmalar yapıyor.