Dünyanın
en ünlü trend uzman-larından biri, Marian Salzman. Halen Euro RSCG Worldwide'ın halkla ilişkiler şirketinin başında. Ve yıllık trend raporlarıyla, geleceğe dair öngörülerde bulunuyor. Salzman'ın 2011 için yaptığı tahminler şunlar:
SİNİR KATSAYISI ARTACAK
Bugüne kadar insanların sinirli olması için çok neden vardı. Ama artık 'kızgın' ya da kızdıran haberlere ulaşmak daha kolay. İşsizlik, ekonomik sorunlar, vergiler, kişisel hak ve özgürlüklerle ilgili sınırlamalar. 2011'de daha çok sinirleneceğiz.
ELLER, ELLER ELLER
2011'de yeni statü sembollerinden daha 'anlamlı' şeyler arayacağız. İnsanlar, ellerini kullanarak yeterli olabildikleri zamanların özlemi içinde. Bir şeyler yapabilen, tamir edebilen kişilerin önemi artacak. Bilgisayar başında çalışanlar bile bahçeciliğe ve şehir içinde tarıma yönelecek.
İNTERNETİME GÜVENİYORUM
İnsanlar medyaya, politikacılara güvenini kaybediyor, kendi sosyal çevrelerine dönüyor. Diğer taraftan tüm ihtiyaçlarımızı internetten karşılayabiliyoruz. Her türlü ürün, bilgi ve kişiye ulaşabiliyoruz. Bu nedenle özel ve niş alanlardaki sosyal ağlara ilgi artacak.
İÇERİĞİMİ KENDİM YAPTIM
İnternetteki kişisel içerikler artıyor; herkes kendi görüşünü yazarak, fotoğraf paylaşarak veya 'tweet' atarak ifade etmek istiyor. Kişisel, kısa ve cesur içeriklerin önemi daha da artacak.
ANA KUZULARINA SON!
Aşırı koruyucu davranmak, çocukları sokağa çıkarmamak iyi olmadı. Ortaya akıllı, becerikli ama aşırı duyarlı bir nesil çıktı. Zorlu iş dünyasına hazır değiller. Bu nedenle çocukları 'katılaştırmaya', zorlu hayat koşullarına hazırlamaya çalışacağız.
KENDİMİZİ YENİDEN KEŞFEDİYORUZ
'Değişim', yaşam biçimine dönüşecek. 40-50 yaşındakiler bile risk alıp yeni işler kuracak, yeni ilişkilere başlayacak. Artık 'daha fazla'dan çok, 'yeterli' kelimesi var. Orta yaş grubundakiler için artık sabaha kadar partilemek 'out', erken yatmak 'in'.
BİR ŞANS DAHA!
Markalar ve ünlülere kendilerini yeniden yaratmaları için ikinci bir şans vereceğiz. BP bile yenilenebilir; daha sorumlu bir şirket olarak geri gelebilir.
PAHALI DEĞİL, ANLAMLI
Anlamlı şeylere verilen değer artacak. Kürk, mücevher, lüks ürünler ve pahalı arabaların yerini ilişkiler alacak. Duygusallık artacak, aile ve arkadaşlarla vakit geçirmek önem kazanacak.
GELECEK: KADIN
Kadınlar iş dünyasında hızla tepelere doğru tırmanıyor. Amerikan ailelerinin üçte ikisinin ekmeğini eve, kadın getiriyor. Erkeklerin ev işlerine daha çok katıldığı ülkelerde doğurganlık artıyor; erkeklerin domestik rol üstlenmedikleri toplumlarda ise doğum oranları düşüşte!