İstanbul
geçtiğimiz haftalarda cool avcılarının istilası altındaydı. Genç tasarımcıların mağazalarını, butikleri ve lokal alışveriş duraklarını gezip notlar aldılar, beğendikleriyle iletişime geçtiler. Amaçları, lüks alışveriş sitesi L-atitude'un (www.shoplatitude. com) bu hafta açılan online İstanbul mağazası için Türkiye'den ürün seçmekti. Nitekim seçtiler de. Mehry Mu'nun Rez ve Spice modeli çantaları, Kısmet by Milka'nın mücevherleri, Her Şey Aşktan ve Gasia'nın takıları, Yeginim'in şalları sitedeki yerlerini almış bile. Kuyumcu'nun altın bileziklerinin yanı sıra Kapalıçarşı'dan alınan ikat yastık, terlik ve peştamallar da bu cool avcılarının önce radarına, ardından da siteye girmiş.
HERKES İSTANBUL'U KONUŞUYOR
L-atitude, modaseverlerin sanal olarak farklı şehirleri keşfetmesini ve bu lokasyonlardaki tasarımcıların ürünlerini satın alabilmeleri için kurulmuş. Tasarımcıların lüks ürünlerinin yanı sıra atölyeler, etnik dükkânlar, şehre ait hediyelik eşyalar da satışta. "Seyahat etmeyi seven, yeni şeyler ve yeni yerler keşfetmeye meraklı kadınlar, evde çocuklarıyla vakit geçirirken bile soluklanabilsin, seyahat ve moda heyecanını aynı anda beraber yaşayabilsin istedik," diyor, sitenin kurucusu Alisa Ng. Milano, Hong Kong, New York, Manila ve Bogota'yla yola koyulan L-atitude'un portföyüne İstanbul'u eklemesi ise, İstancool Festivali'nin kreatif başkanı Demet Müftüoğlu sayesinde olmuş. (Müftüoğlu, sitenin açılışı onuruna bir davet de verdi.) Müftüoğlu'nun önerisiyle İstanbul'a gelen ekip, yanlarına ünlü moda blogger'ı Garance Dore'yi de fotoğrafçı olarak alarak şehrin altını üstüne getirmiş. "Bu aralar bütün yaratıcı çevrelerin gündeminde Türkiye var," diyor Alisa Ng, "Herkes İstanbul'u konuşuyor, buraya gelmek istiyor. Özellikle endüstriyel tasarımcılar ve iç mekân tasarımcıları kendilerini çok ispatlamış. Modada da ses getirmeye başladı İstanbul. Ortadoğu ve Batı'nın kaynaştığı bir lokasyon daha eklemek istiyorduk siteye, İstanbul en mükemmel seçim oldu." Arayışlarına tarihi yarımada ve Galata'da başlayan L-atitude ekibi, bu ilk gezilerinde otantik aksesuarlara, kumaşlara ve hediyeliklere yoğunlaştı. Ama Türk markalarına yenilerini eklemeye devam etmek de istiyorlar: "L-atitude'a giren modaseverlerin, seçtikleri şehre gerçekten gitmiş gibi; oranın gizli kalmış moda hazinelerini kendileri avlamış gibi hissetmelerini istiyoruz. Bunun için de lüks ürünlerin yanı sıra lokal değerlerle kentin ruhunu da yansıtmaya özen gösteriyoruz." Örneğin site sayesinde Milano'ya mı gittiniz; şehrin kentli, sofistike şıklığını yansıtan parçalara rastlıyorsunuz. Dünyanın her yerine gönderim yapan siteye yakında Stockholm ve Bali de eklenecek.
ARTIK LOKAL TASARIMCILAR GÖZDE
Alisa Ng modaseverlerin artık bilinen lüks markalar dışında, farklı tasarımcılara da yöneldiğini, özellikle seyahati seven kadınların lokal isimleri keşfetmeye çok meraklı olduklarını anlatıyor. "Neticede güncel tasarımcı markalarını hem birçok mağazada hem de internette çok rahat bulabiliyorsunuz. Artık ünlü bir markaya ulaşamamak diye bir şey yok. Latitude ise özel ve lokal ürünleri öne çıkarıyor. Tabii bunu yaparken günlük kıyafetlerinizle beraber rahatlıkla kullanabileceğiniz parçaları seçmeye de özen gösteriyoruz. Örneğin İstanbul mağazamızdan aldığınız boncuklu bilezikleri, Alexander Wang elbisenizle kullanabilirsiniz. Veya Elizabeth&James blazer'ınızı Türk şallarla hareketlendirebilirsiniz. Aşırı etnik olmayan; modern ve global bir stile sahip modaseverlerin seveceği ürünler çoğunlukta."