Honda'nın en başta prototipini tanıttığı ama sonra resmi üretim sürümünü duyurduğu yeni Civic'in Türkiye fiyatı sonunda belli oldu. 2022 model Civic ülkemizde Premium, Elegance ve Executive+ donanım seviyeleriyle satışa sunuluyor. Bu donanım seviyelerinin LPG'li versiyonlarında 'Eco' takısı mevcut. Ayrıca yeni Civic'in giriş seviyesindeki Premium donanım seviyesi yalnızca LPG'li olarak tercih edilebiliyor. Diğer iki donanım benzinli motorlarla da satın alınabiliyor.
2022 HONDA CIVIC TÜRKİYE FİYATLARI
Honda Civic Premium Eco (LPG) - 374.000 TL
Honda Civic Elegance Eco (LPG) - 410.000 TL
Honda Civic Executive+ Eco (LPG) - 440.000 TL
Honda Civic Elegance (Benzin) - 402.000 TL
Honda Civic Executive+ (Benzin) - 435.000 TL
2022 HONDA CIVIC'İN ÖZELLİKLERİ NEDİR?
Yeni Honda Civic, iç ve dış tasarım olarak selefine göre daha minimalist görünüme sahip bir otomobil. Yeni Civic'in altyapısında, burulma direnci, yol tutuş ve güvenlik gibi konularda iyileşme sağlayan güncellemeler yapılmış. Yeni Civic'in iç mekanında 10.2 inç boyutunda dijital gösterge paneli ile 7 inç ve 9 inç dokunmatik multimedya ekranı seçenekleri bulunuyor. Her iki bilgi-eğlence sistemi ekranı da kullanım kolaylığı ve daha rahat bir görüş için yaklaşık 4 inç daha yüksekte konumlandırılırken; ses düğmesi dahil fiziki düğmeler ve basitleştirilmiş menü yapısıyla sistem, pratik ve rahat bir kullanım sunuyor.
Yeni nesil Civic'in tüm versiyonları, 7 inç renkli TFT ekrana sahip dijital göstergelerle donatılıyor. Executive+ versiyonun benzinli motor seçeneğinde ise Civic'te ilk kez sunulan tamamen dijital LCD gösterge sunuluyor. 10,2 inçlik yüksek çözünürlüklü tam renkli LCD ekran, tamamı direksiyon simidinden kişiselleştirilebilen çeşitli bilgileri gösteriyor. Civic'in Premium ve Elegance versiyonları standart olarak 7 inç renkli dokunmatik ekrana sahip yeni bir ses sistemi ile donatılırken; Executive+ versiyonunda tamamen yeni 9 inç HD renkli dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi bulunuyor.
Civic Sedan'ın standart olarak tüm donanım paketlerinde Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu olan bilgi-eğlence sistemi sunulurken; ayrıca Executive+ versiyonunda akıllı telefonlar için kablosuz şarj özelliği de yer alıyor. Executive+ donanım paketinde, ön konsolda iki adet USB girişi bulunuyor.
11'inci nesil Civic Sedan sunulan Honda SENSING teknolojisi ile önceki nesilden iki kat daha geniş (50 derece yerine 100 derece) alanı tarayan ön kamera kullanılıyor. Honda'nın gelişmiş sürüş destek teknolojileri ise güvenli bir yolculuk deneyimi sunuluyor. Önceki nesil Civic Sedan modellerinde bulunan güvenlik donanımlarına ek olarak Executive+ paketinde sunulan ve sağ yan ayna altına monte edilen kamera ile çalışan Lanewatch özelliği sayesinde yolun sağ tarafı multimedya ekranında görüntülenebiliyor.
YENİ CİVİC MOTOR VE TÜKETİM VERİLERİ
Yeni Civic, geliştirilen motor özellikleri ve iyileştirilen CVT şanzıman ile yüksek verimlilik seviyesini ve gelişmiş sürüş keyfini bir arada sunuyor. Yeni Civic Sedan; 1.5L VTEC Turbo (benzin) 6.000 d/d'de 182 PS (134 kW) güç ve 1.700-4.500 d/d aralığında 240 Nm tork üretirken; 1.5L VTEC Turbo ECO (LPG) 5.500-6.000 d/d'de 129 PS (95 kW) güç ve 1.700-4.500 d/d aralığında 180 Nm tork değerine sahip iki motor seçeneği ile satışa sunuluyor.
11'inci nesil Civic Sedan'ın 1.5 VTEC Turbo motoru 151 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile birleşik yakıt tüketimindeki 6,7 lt/100 km (WLTP) değerleri sunarken; 1.5 VTEC Turbo ECO motoru ise 148 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile birleşik yakıt tüketimindeki 6,5 lt/100 km (WLTP) değerleri ile yakıt verimliliği sağlıyor. Yeni nesil Civic Sedan, Turbo LPG motor seçeneğine sahip olması ile dikkat çekiyor.
Yeni nesil Civic'te turbo beslemeye yönlendirilen egzoz, türbin çarkı, giriş ve çıkış noktalarındaki boru tasarımındaki iyileştirmeler sayesinde verimlilik artırıldı ve daha kısa tepki süresi ile yüksek güç üretimi sağlandı. Sürekli Değişken Şanzıman (CVT) ile kombine edilen motor seçenekleri ile yeni Civic Sedan, daha akıcı ve verimli bir sürüş için birçok noktada iyileştirildi. G-Design vites değiştirme sayesinde farklı sürüş koşullarında, otomobil sürücünün gaz kelebeği komutlarına bağlı olarak aracın hızlanmasını iyileştiriyor.
CVT, geleneksel otomatik şanzımana benzer sürüş hissi sağlamak üzere motor devrini kademeli şekilde ayarlıyor. Normal ve Eco sürüş modları dışında Elegance ve Executive+ versiyonlarında, kullanıcı tarafından seçilebilen yeni bir Spor modu sunuluyor. Spor modu için kullanılan özel CVT vites, yüksek tork hissi ve hızlanma tepkisi sunuyor. Yakıt tüketimini düşürmek üzere programlanan Eco modu, sürücü agresif bir sürüş tarzı otaya koysa bile yakıt verimliliğini korumak için pedal tepkilerini ayarlıyor. Normal mod ise yakıt tasarrufu ve performans arasında bir denge sağlıyor. (Donanımhaber)