TÜRKİYE otomobil pazarı yılın ilk 11 ayında yüzde 67.3 büyüdü. Premium segment ise aynı dönemde satışlarını yüzde 42 artırdı. Kasım sonu itibarıyla satışları yüzde 89 artışla, 6 bin 865 adete çıkan Volvo, en çok büyüyen premium markalardan biri oldu. Markanın 2020 satışları içinde XC40 ve XC90 lokomotif modeller oldu. Volvo Car Turkey Genel Müdürü Magnus Boman, en büyük hedeflerinden birinin Plug-in Hybrid (PHEV) satışlarını toplam satışların içerisinde yüzde 7-10 aralığına ulaştırmak olduğunu söyledi. Boman, "Avrupa'da Ekim 2020 itibarıyla Plug-in Hybrid modellerinin toplam satış içerisindeki payı yüzde 27.2. Türkiye'de de bu rakamlara ulaşmayı, çevreye ve insanlığa daha duyarlı bir çizgide büyümeyi hedefliyoruz" dedi. 2021'de otomotiv pazarında 2020'ye paralel 625 bin otomobil satışı tahmin ettiklerini ifade eden Boman, 52 bin adetlik premium segment satışları içinde bu yıla paralel yüzde 18'lik bir pazar payı hedeflediklerini kaydetti.
YENİ S60 ŞUBATTA
Ön siparişleri aralıkta alınmaya başlanacak yeni S60, yılın ilk çeyreğinde mild hybrid turbo-şarjlı benzinli AWD 250 bg gücünde motor seçeneği ile pazara sunulacak. Türkiye'ye Çin'den gelecek olan S60'ların tavsiye edilen başlangıç anahtar teslim fiyatı 783 bin TL.