Yeni E, Honda'nın tüm serisini elektriklendirme ve 2025'e kadar yüzde 100 elektrikli satışa ulaşma hedefinde oldukça önemli bir yere sahip. Konsepte göre çok değişmediği fark edilen sevimli şehir aracının, yan aynaların yerini alan kameraları koruduğu görülüyor. Bu iki kameranın sağladığı görüntü, aracın içindeki iki altı inçlik ekrana yansıyor.
Arkadan çekiş sistemine ve 50:50 ağırlık oranına sahip olan Honda E, arka aksındaki elektrikli motoru aracılığıyla iki farklı güç seçeneği sunuyor. 136 bg ve 154 bg güç üreten iki versiyon da 315 Nm tork sağlıyor. Aracın 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık sekiz saniyede tamamladığı belirtiliyor.
Sıfır emisyonlu otomobil, 35.5 kwh'lik bataryası sayesinde tek şarjla 220 kilometre kat edebiliyor. Honda E'nin hızlı şarj fonksiyonu yaklaşık 30 dakikada 177 kilometre yol anlamına gelen yüzde 80 oranında dolum sağlıyor.
Gelelim kabine; yeni E, 12.3 inçlik dokunmatik ekranında bir akıllı arayüz sistemi bulunuyor. Sistemin öne çıkan özelliklerinden olan Honda Personal Assistant, kullanıcıyla doğal diyaloglar kurabilmesini sağlayan benzersiz bir anlayış kabiliyetine sahip.
Henüz fiyat bilgisi açıklanmayan Honda E'nin tüm detaylarının önümüzdeki hafta kapılarını açacak Frankfurt Otomobil Fuarı'nda ortaya çıkması bekleniyor. (Motor 1 TR)