"Performanslı sedan" dendiğinde haliyle akıllara ilk önce aracın gücü geliyor. S8, A8'de bulunan 6 silindirli standart ünitenin yerini 4.0 litrelik çift turbolu bir V8 ile doldurmuş. Bu ünite 563 beygir gücü ve 800 Nm tork üretebiliyor.
Aracın 2.5 tonluk ağırlığını göz önünde bulundurduğumuzda bu güce ihtiyacı olduğunu söylemek mümkün. 48-voltluk yarı hibrit bir üniteye sahip olan araç, elektrikli gücünü stop-start sistemi için kullanıyor. Audi bu durumun hem performansı hem de yakıt tüketimini etkilediğini belirtmiş.
Bu denli büyük bir gücü kontrol altında tutabilmek adına Audi, S8 kullanıcılarına aktif süspansiyon sistemlerini standart olarak sunacak. Sistem her tekeri ayrı ayrı seviyelere ayarlayabildiği gibi sizi büyük bir külfetten de kurtaracak. Biraz taşlı yollara girdiğinizde kameralar ve sensörler aracılığı ile bunu fark eden otomobil, süspansiyonları da buna göre ayarlayarak aracınıza hasar vermenizi engelleyecek.
Audi'nin sürüş modları arasından dynamic'e geçtiğinizde ise araç salınımını 2.5 derecede limitleyerek çok daha dinamik bir sürüş sunacak. Comfort modunda 5 dereceye çıkan bu salınım seviyesi, 4WS ve AWD sistemler ile birleştiğinde bu 2.5 tonluk canavarın manevra kabiliyetini yükseltmeyi başaracak.
S8'in dış tasarımı ise oldukça sade. Yeni 5 kollu jantları ve S logoları dikkat çeken araç, ön kısmında bulunan büyük hava kanalları ile bir "S" modeli olduğunun sinyallerini veriyor. Arka kısımda kendisini daha çok ele veren aracın 4 çıkışlı egzoz sistemi, standart A8'de bulunan dikdörtgen çıkışların yerini almış. Kabinin içerisinde de ufak değişikler yaşayan S8, mat alüminyum elemanlar ile süslenerek özel S logolu koltuklara kavuşmuş. Bol bol dijital ekrana ve teknolojiye sahip olan S8; 5 radar, 6 kamera, 12 ses sensörü ve bir lazer tarayıcıya sahip.
Standart aks aralığına sahip Avrupalı S8'in fiyatı ise henüz açıklanmadı. (Motor 1 TR)