Şimdi de Skoda Rapid yerine gelen Scala adlı kompakt hatchback, sıkıştırılmış doğal gaz ile çalışabilen Scala G-TEC versiyonuna kavuştu. Fakat bu araç Octavia G-TEC'teki 4 silindirli 1.5 TSI üniteyi değil de 3 silindirli 1.0 TSI üniteyi kullanıyor. Ülkemizdeki diğer birçok VW Grubu aracından bildiğimiz bu motor, Scala G-TEC'te 90 beygir güç ile 160 Nm tork üretiyor. Şanzıman ise 6 ileri manuel olarak belirlenmiş.
Scala G-TEC'teki 1.0 TSI ünite, yakıt ihtiyacını 3 adet doğal gaz tankından sağlıyor. Bu yakıt tanklarının nasıl konumlandırıldığını hemen yukarıdaki görüntüden görmekteyiz. 3 tankın toplam yakıt kapasitesi ise 13.8 kg sıkıştırılmış doğal gaz şeklinde. Scala G-TEC sadece CNG yani sıkıştırılmış doğal gaz kullanarak 410 km kadar bir yol gidebiliyor. Buna ek olarak araçta 9 litrelik ufak bir benzin deposu da bulunuyor ve bu benzin de ekstradan 220 km daha menzil sağlıyor. Yani aracın toplam menzil değeri 630 km şeklinde oluyor.
Scala G-TEC'in bir dezavantajı ise CNG tanklarının aracın bagaj hacminden biraz çalıyor olmaları. Normal Scala'larda 467 litrelik bir bagaj hacmi varken, Scala G-TEC'de bu miktar 339 litreye inmiş. Fakat Skoda, bu bagaj hacminin doğalgaz ile çalışan bir araç için gayet iyi olduğunu belirtiyor. Ayrıca Scala G-TEC'in Active, Ambition ve Style adlı 3 farklı donanım seçeneğiyle satılacağı da açıklanıyor. Aracın Avrupa'da satışa sunulacağı tarih ise 2019'un sonları oluyor. (Motor 1 TR)