Ekim ayında tanıtılması beklenen yeni nesil Volkswagen Golf'ün üretiminin üçüncü çeyrek sonuna doğru başlayacağı tahmin ediliyor. İlk plana göre teslimatlar için 2020 Şubat işaret ediliyordu. Ancak Automotive News'tan gelen yeni haberlere bakılırsa VW CEO'su Herbert Diess, Golf 8'in ilk örneklerinin 2019 bitmeden müşterilere ulaşacağını belirtmiş.
Volkswagen Grubu Üst Yönetim Kurulu toplantısında konuşan Diess, "Şu anda sıkıntılarla boğuşuyoruz ancak belirlediğimiz tarihi kaçırmayacağız ve sene bitmeden ilk teslimatları yapacağız." dedi.
Eğer Volkswagen sözünü tutarsa önümüzdeki aylarda yeni teaser'lar görebiliriz. Ekim ayında yapılacak bir lansman, Frankfurt Otomobil Fuarı'nın birkaç hafta sonrasına denk gelecek. Böylece büyük etkinliğin rüzgarını arkasına alacak olan Alman üretici, hem masraf kısacaktır; hem de Frankfurt'ta tantılacak diğer önemli modeller arasında kaybolma riskinden kurtulacaktır.
JATO Dynamics'in verilerine göre Volkswagen Golf, 149 bin 16 adet ile senenin ilk dört ayında halen Avrupa'nın en çok satan modeli konumunda. Her ne kadar %14'lük bir düşük olsa da ünlü Golf, ikinci sıradaki Renault Clio ile 30 bine yakın bir fark (122 bin 405 adet) var. (Motor 1 TR)
Alman üreticinin resmi internet sitesinden paylaştığı bilgiye göre, 2020 Volkswagen Golf'ün hibrit sisteminde standart bir alternatör yerine 48V kayış tahrikli marş motoru/jeneratör ve 48V lityum iyon batarya bulunacak. Söz konusu jeneratöre entegre elektrik motoru, ani hızlanmalarda içten yanmalı motora destek olarak verimi arttıracak, yakıt tüketimini ise düşürecek. Aynı zamanda frenlemeden enerji geri kazanımı da yapacak.
2020 Volkswagen Golf'ün kaputu altındaki hibrit sistem, geri kazanım modundayken kinetik enerjiyi elektriğe dönüştürecek ve ön yolcu koltuğunun alt kısmına denk gelen lityum iyon bataryada saklayacak. Yeni nesil Golf 8'in bataryasında depolanan enerji, ani hızlanma gibi gerekli durumlarda motora elektrik desteği verecek.
2020 Volkswagen Golf'ün hibrit sistemi, sürücü gaz pedalından ayağını çeker çekmez motoru kapatacak. Alman üreticiye göre motorun kapanma/yeniden çalışma süreci hiçbir gecikme olmadan ve minimum titreşimle gerçekleşecek. Golf 8 bu sayede her 100 km'de 0.4 litre yakıt tasarrufu yapacak.
Yapılan açıklamaya göre 2020 Volkswagen Golf'ün hibrit sisteminde ilk olarak 1.0 ve 1.5 litre EA211 evo motorlara yer verilecek. Söz konusu üniteler çift kavramalı şanzıman (DSG) ile eşlenecek. Golf 8'in hibrit sistemi daha sonra diğer motorlara ve modellere de uygulanacak.