Wolfsburglu markanın performans otomobillerinden sorumlu isim Jost Capito, Mk8 Golf R'ın dört tekerlekten yönlendirme (4WS) ve drift modu gibi özellikler taşımayacağını duyurdu. Bildiğiniz üzere Ford Focus RS drift moduna, Nürburgring'in yeni rekortmeni Renault Megane RS ise 4WS sistemine sahip. Alman hot hatch bu özellikleri kullanmayacak.
Top Gear'a konuşan VW motorsporları direktörü Capito, yeni nesil Golf R'ın eskiden gelişiminde katkı sağladığı Mk3 Focus RS'teki sistemi kullanmayacağını doğruladı.
"Focus RS'in öne çıkarmak istediği özellik saf eğlence. Drift modu, onların kullandığı tahrik sistemine entegre edilebilen basit bir ekstra. Ancak bu bizim için söz konusu değil."
"BUNA ÇOK GEREK YOK"
Capito, Renault Megane RS'in sahip olduğu dört tekerlekten yönlendirme sisteminin de dört çeker bir kompakt hatch için gereksiz olduğunu düşünüyor.
"Golf boyutlarında bir araç için buna çok gerek yok."
Bunlar kulağa birer eksik gibi gelse de Capito, yeni Golf R'ın daha güçlü olacağının altını çizdi. Güncel modelde WLTP'ye geçiş ile 310 bg'den 300 bg'e gerileyen 2.0 TSI motor 380 Nm tork üretebiliyor.
Peki yeni Golf R kaç bg gücünde olacak? Bunu şimdilik bilmiyoruz ancak rakipler düşünüldüğünde 350 bg çıtasının zorlanacağını düşünüyoruz. Tüm bu bilgiler, 2019 Ekim'de tanıtılacak Golf'ün 2020'de gelecek performans versiyonlarının lansmanında açıklanacak. (Motor 1 TR)