Oslo'da katıldığı bir etkinlikte konuşan Zetsche, Alman üreticinin AR-GE faaliyetlerinin ardından acil şekilde yeni kazanç yolları bulması gerektiğini işaret ederek; "Önümüzde birçok zorluk olduğu görülüyor. Küresel ekonomik yavaşlama bunlardan biri. İleriye doğru adım atmak kolay olmayacak." ifadelerini kullandı.
Mercedes-Benz'in elektrikli ve otonom teknolojileri yıllık 9 milyar dolar olan AR-GE harcamaları geride bıraktığımız yıl içerisinde 15.7 milyar dolara çıkış durumda. Şirket harcamalarının yüzde 75 arttığı dönemde dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin'de yaşanan daralma Zetsche'yi endişendiren diğer bir konu başlığı. Çünkü 9 aydır düşme eğiliminden vazgeçmeyen Çin pazarı Mart sonu itibari ile yüzde 5.2 oranında geriledi.
Autonews'un haberine göre 2009 yılında Tesla'nın yüzde 9.1 oranındaki hissesini 50 milyon dolar karşılığında alan Alman şirket, yeterli AR-GE bilgilerini aldıktan sonra hisselerini 2014 yılında 780 milyon dolara sattı. Bu süreçte, ilk seri üretim elektrikli modeli Smart'ı 2010 yılında yollara çıkaran Daimler, yıldız logolu elektrikli modeli ise 2014 yılında tanıtmıştı.
DİĞER ÜRETİCİLER DE ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERDEN KÂR ETME ENDİŞESİ YAŞIYOR
Öte yandan Daimler gibi diğer üreticiler de elektrikli otomobillerden kâr etme endişesi yaşarken, sektör uzmanları yüksek fiyatlı batarya maliyetlerinin ancak pil hücresi üretimine yatırım yapıldığı takdirde uygun fiyatlara geleceğini bildiriyor. Ön görülere göre maliyetlerden dolayı bugün pahalı olan elektrikliler, 2025'ten itibaren içten yanmalı otomobillerle aynı fiyat grafiğine gelecekler.
Mercedes'in elektrikli modeli EQC, içten yanmalı motora sahip otomobilleri ile aynı hatta üretiliyor. Önümüzdeki yıllarda EQ ailesini genişletmeyi planlayan Daimler, pil hücresi üretmek için 10 milyar dolarlık bir yatırımın daha altına elini koyacak.
Görev süresinin dolmasına sayılı günler kalan Daimler CEO'su Zetsche, elektrikli otomobil trendini yakalamakta geç kalmadıkları belirterek "Son 40 yıldır Alman üreticilerin tüm önemli trendleri kaçırdığı söylense de müşterilerin 'tren'i kaçıran firmaların otomobillerini tercih ettiğini görüyoruz." ifadelerini kullandı.
2006 yılında şirketin tepe koltuğuna geçen Dieter Zetsche, o dönem adı DaimlerChrysler olan şirketin Chrysler kısmını satarak, Mercedes'i 2016'dan bu yana global ölçüde en çok araç satan premium marka haline getirmişti. Zetsche'nin açıklamalarına bakılırsa Daimler'in yeni hedefi ise elektrikli otomobilleri kârlı bir iş modeli haline getirmek. (Motor 1 TR)