Yeni "Akıllı Kabin-Smart Cockpit", sürücü odaklı tasarımıyla selefine göre daha fazla teknoloji barındırıyor. Dalga şeklindeki tasarım ile, genişlik hissini vurgulanmak istenilmiş. Sınıfında en geniş ekranıyla donatıldığı açıklanan otomobilde olan 9,3 inçlik multimedya ekran ile 7 inçe göre iki kat daha büyük bir alan sunulduğu belirtiliyor. Kullanıcı odaklı bu ekran, internet bağlantılı yeni multimedya sistemi EASY LINK, navigasyon, bilgi-eğlence sisteminin yanı sıra MULTI-SENSE ayarları gibi kullanıcı dostu bir içeriğe sahip.
Yeni Clio, geleneksel analog kadranların yerine ilk kez dijital bir ekran sunuyor. Üst modellerden alınan teknoloji ile 7 ila 10 inç büyüklüğündeki TFT ekran, sürüş deneyimini kişiselleştirme imkanı sunuyor. 10 inçlik versiyonda, ekran üzerinde GPS navigasyon da yer alıyor.
Yeni Clio, Renault Grubu için "Drive the Future (2017-2022)" stratejik planının öncü modeli olma özelliğine sahip. 2017 yılının sonbaharında açıklanan planın 3 ana hedefi bulunuyor: Renault Grubu, 2022 yılına kadar ürün gamına 12 elektrikli model ekleyecek. Renault tarafından geliştirilen bir teknoloji olan E-tech hibrit motoru, ilk kez Yeni Clio'da kullanılacak. Diğer hedef internet bağlantısı: 2022 yılına kadar şirketin kilit pazarlarında sunduğu araçların yüzde 100'ü internet bağlantılı araçlar olacak.
Yeni Clio, İttifak tarafından geliştirilen yeni internet bağlantılı multimedya sistemi ile bu dinamiğin mükemmel bir sunumu olarak öne çıkıyor. Üçüncü ana hedef ise otonom: Renault Grubu, 2022 yılına kadar otonom sürüş teknolojilerine sahip 15 modeli satışa sunacak. Yeni Clio, bir şehir otomobilinde, otonom sürüşe öncülük edecek destek sistemlerini yaygınlaştırarak bu alanda öncü olacağı belirtiliyor.
Önceki modele kıyasla daha kompakt bir hava yastığı kullanılarak, direksiyona daha şık ve rafine bir tarz kazandırıldı. Bu daraltma, sürücünün gösterge tablosunu görmesini kolaylaştırıyor. Başparmak desteği ve kalınlaştırılmış çerçevesiyle, retro aydınlatmalı kumandalar ve krom saten kaplama kullanılmış.
Sürüş konumunun ergonomisini artırmak amacıyla yükseltilen vites konsolu sayesinde, kısaltılmış vites topuzuna ulaşmak da kolaylaşmış.
Clio'nun koltukları daha geniş ve yolcuyu daha fazla kavrıyor. Koltuk kaplamalarının boşluklu yapısı, arkadaki yolcular için diz mesafesini artırırken, virgül şeklindeki daha ince koltuk başları sürücünün arkayı görmesini kolaylaştırdığı belirtiliyor.
Renault Grubu Endüstriyel Tasarım Direktörü Laurens van den Acker: "Beşinci nesil Clio, segmentinin en çok satan modeli ve tüm kategorilerde Avrupa'nın en çok satan ikinci otomobili olması açısından bizim için çok önemli. Clio efsanesinin son ürünü olan bu ikon otomobil, önceki nesil modellerin en iyi özelliklerini aldı. Clio 4'ün dış tasarımı, müşterilerimizin büyük beğenisini kazanmıştı ve bugün de kazanmaya devam ediyor.
Bu yüzden bir yandan önceki modelin genetiğine sadık kalırken, diğer yandan yeni modelin modernizmini ve şıklığını artırmaya karar verdik. İç kısımda ise, gerçek bir devrim gerçekleştirilerek kalite algısı gözle görülür biçimde artırıldı ve daha sofistike bir tasarım ve daha güçlü bir teknolojik donanım tercih edildi. Bu model, Clio'ların en iyisi." dedi. (Otohaber)