Handelsblatt'ın haberine göre geçtiğimiz sene Almanya'daki otomobil üreticileri araçlarını 2018 sonuna kadar hava kirliliğini önleme yazılımıyla güncelleyeceklerini açıklamıştı. Güncellemeler aslında zamanına göre yapılmakta, ancak güncellemenin tüm araçlara yüklenmesi ise belirtilen zamanı aşacak gibi duruyor. Yakın zamana kadar otomotiv endüstrisinde üreticilerin kendi test verileri kabul ediliyordu, ancak emisyon skandalından (Dieselgate) sonra bu verilerin güvenilmez olduğu ortaya çıktı ve KBA kendi test kapasitesini geliştirmek zorunda kaldı.
SIKI KONTROL
KBA'nın, söz konusu güncellemelerin kirliliği gerçekten azaltacağından emin olması gerekiyor ve bu yüzden sıkı bir kontrol gerçekleştiriyor. KBA'nın onayından sonra yazılım güncellemesi yapılabiliyor. Bu durum eski dizel otomobiller için geçerli, daha yeni ve temiz motorlara, daha düşük emisyon değerlerine sahip yeni araçlar içinse güncelleme yapılması gerekmiyor.
Çevreci gruplar ise tüm dizel araçlarda kirlilik önleme filtrelerinin yer alması için çağrıda bulundu, ancak otomotiv endüstrisinde ise bu durum maliyet açısından değerlendirildi. Sonuç olarak yazılım güncellemesi daha ucuz ve kolay bir alternatif olarak görüldü. Bazı eleştirmenler ve üreticiler, modern motorların tamamen bilgisayar kontrollü olduğunu ve yazılım değişiklikleri ile önemli bir fark yapılabileceğini söylüyor.
Otomobil endüstrisinde dönen çok fazla çark var. Üreticiler ABD ve Çin'den gelen zorlu rekabet ile karşı karşıya kalınca, elektrikli otomobillere yatırım yapmaya başladı. Bununla birlikte sadece oluşan rekabet değil, bazı ülkelerin belirli bir tarihten sonra elektrikli otomobillere geçmeyi planlaması da üreticileri elektrikli araçlara yönlendirdi. Tabii ki yeni teknolojinin baskın hale gelmesi yıllar alacak. Bu arada üreticiler de emisyon olayının önüne geçerek, dizel yakıtı uygun bir seçenek olarak korumaya çalışıyor.
KBA ONAYI BEKLENİYOR
KBA yeni yazılımı hızlı şekilde onaylasa bile, milyonlarca otomobile bu yazılımı yüklemek sıkıntılı. Araç sahiplerinin otomobillerinde değişiklik yapmaları için yasal bir zorunluluk bulunmuyor.
BMW, yazılım güncellemelerini KBA'ya sunmuş bulunmakta, fakat halen onay almayı bekliyor. Ancak kaç tane BMW aracın güncellemeyi alacağı belli değil. Volkswagen, emisyon skandalından sonra milyonlarca otomobilini güncelledi. Audi de BMW gibi KBA'dan onay bekliyor.