Son dönemde otomotiv endüstrisinin en önemli gündemi elektrikli otomobiller ve otonom sürüş. Dev markalar arka arkaya yeni yatırım planları açıklarken, piyasaya sürecekleri yeni modeller konusunda da adeta yarış halindeler. Markaların bu kararlı tutumuna ve piyasada oluşan algıya bakıldığında, otomotiv endüstrisinin tek geleceği elektrikli otomobiller olarak gözüküyor. Hatta öyle ki bazı uzmanlar dizel ve benzinli otomobiller için son kullanma tarihi vermeye başladılar bile.
Habertürk'te yer alan habere göre, KPMG'nin üst düzey otomotiv yöneticileri ile yaptığı bir araştırmadan çıkan sonuç şaşkınlık yarattı. Araştırmaya göre katılımcıların yarısından fazlası elektrikli otomobil işinin başarısızlıkla sonuçlanacağını düşünüyor.
Araştırmaya 90'ı Amerika'dan olmak üzere toplam 42 ülkeden 1000 üst düzey otomotiv yöneticisi katıldı. Katılımcıların yüzde 62'si, bu araçların altyapı zorlukları nedeniyle ticari olarak başarısız olacaklarını düşünüyor. Yöneticiler, 45 dakikaya kadar uzanan araç şarj süresinin de bu başarısızlıkta rol oynayacağını belirtiyorlar.
Araştırmaya katılan yöneticilerin yüzde 22'si 'kesinlikle başarısız olacak' derken, yüzde 40'ı kısmen başarısızlığa uğrayacağını düşünüyor.
AVRUPALI İNANMIYOR ÇİNLİ İNANIYOR
Elektrikli otomobillerin başarılı olup olmayacağı sorusuna bölgesel kırılımla bakıldığında, Avrupa'daki yöneticilerde oranın daha da yükseldiği görülüyor. Buna göre Avrupalı üst düzey otomotivcilerin yüzde 70'i projenin başarısız olacağını savunurken, Çin'de durum tersine dönüyor. Çin'de elektrikli otomobil işinin başarısızlıkla sonuçlanacağını düşünenlerin oranı yüzde 34'te kalıyor.
Katılımcıların yüzde 20'si elektrikli araçların ticari olarak başarılı olup olamayacağı konusunda çekimser kalırken, yüzde 8'i kesinlikle başarılı olacağını, yüzde 18'i ise kısmen başarılı olacağını düşünüyor.
GELECEK HÜCRE YAKITLI ARAÇLARDA
Yöneticilerin otomotiv endüstrisinin geleceği olarak gördüğü teknoloji ise hücre yakıtlı elektrikli araçlar. Katılımcıların yüzde 78'i hücre yakıtlı elektrikli araçların gelecekte baş rol oynayacağını düşünüyor. Bu tip araçlarda yakıt olarak hidrojen kullanılıyor ve depoya doldurulan hidrojen yakıt hücrelerinden geçerek elektrikli motorun kullanabileceği güç haline geliyor.
KPMG Otomotiv Sektörü Bölüm Müdürü Gary Silberg, son dönemde mevcut otomotiv üreticileri tarafından elektrikli araçlara yapılan yatırımların verimlilik standartlarına uyduğunu belirterek, "Üreticiler her ne kadar içten yanmalı motorlardan yakıt tasarrufuyla daha uzun sürüş için çalışsa da elektrifikasyon bu denklemin büyük bölümünü oluşturuyor. Belirsiz olan ise bilhassa üst düzey, yani lüks segmentin dışında kalan tüketicilere sunulan değer. Başta Çin olmak üzere yapılan milyarlarca dolarlık yatırımlar, küresel düzenleyici çevreler ve teknolojik karmaşa dikkate alındığında elektrikli araba piyasası oyununda bariz kazananlar ve kaybedenler olacak." dedi.