Yeni otomatik şanzımanın 7 ileri vitesli ve çift kavramalı olacağı açıklanırken, yeni şanzımanın otomobilin dinamik karakterine katkı yaparak sürüş keyfini arttırması hedefleniyor.
Yeni çift kavramalı 7 ileri vitesli otomatik şanzımanın, mevcutta kullanılan Steptronic isimli 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın yerini alması bekleniyor.
Yeni şanzımanın sistemi, aslında diğer çift kavramalı şanzımanlar gibi. İki adet yağ soğutmalı, ıslak tip debriyaja sahip sistemde bir debriyaj tek sayılı vites grubunu ve geri vitesi (1,3,5,7) hazırda tutarken, diğer debriyaj ise çift sayılı vites grubuna (2,4,6) hükmediyor. Debriyajlardan birisi devamlı hazır tutulurken, tepkilere sadece saniyenin çok kısa bir kısmında cevap verebiliyor.
Start/stop sistemini destekleyen şanzıman, ayak gaz pedalından ayrılınca motoru rölanti devrine düşüren sistem olan "coasting function" sayesinde de verimli olmayı başarıyor.