HyundaI i20'den sonra küçük modeli i10'nun üretimine hazırlanan ve Güney Koreli markanın küçük otomobil üssü haline Hyundai Assan İzmit tesisleri, sedan üretimine de sıcak bakıyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, binek otomobillere uygulanan Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) yüzde 40'tan yüzde 25'e indirilmesi halinde küçük sınıfta bir sedan otomobil üretebileceklerini açıkladı. Karaarslan, ÖTV'nin sektörün sırtındaki en ağır yük olduğunu ve hafif ticari araçlarda uygulanan yüzde 15'lik verginin çok ciddi bir teşvik anlamına geldiğini kaydetti. Yüzde 15'in binek araçların en düşük ÖTV vergisi olan yüzde 40'a kıyasla bakıldığında, adaletsiz bir uygulama olduğunu vurgulayan Karaarslan, devletin yapabileceği en iyi teşvik hafif ticari ve binekler arasındaki ÖTV uçurumunu daraltmak olduğunu söyledi.
50 BİN ADETLİK ÜRETİM
İzmit tesislerinde i20 modelinin üretildiğini, 2013 sonunda i10 modelinin üretimine başlayacaklarını hatırlatan Karaarslan, ÖTV'de pozitif katkı sağlanırsa 200 binlik kapasitenin, 250-300 bin adetlere ulaşabileceğini, bu artışın da muhtemelen küçük sınıf bir sedan üretimiyle sağlanacağını kaydetti. 1.1 milyar TL'lik yatırımla İzmit fabrikasının kapasitesi 120 binden 200 bin adedin üstüne çıkacak. Hyundai Assan, 120 bin adedi i20, 80 bin adedi yeni i10 olmak üzere toplam 200 bin adet araç üretecek. Şirket, yeni yatırımla ihracatını üçe katlayacak.