BMW ACTİVEHYBRİD 5
Alman markanın, mevcut vergilendirmeyle Türkiye'de ancak kataloglarda gösterebileceği bir model olan BMW ActiveHybrid 5.6 silindirli 3.0 lt'lik bir motorla 340 HP güç üreten bu orta üst sınıf temsilcisi, 6.4 lt/100 km'lik tüketim verisiyle, büyük olmanın çok tüketmek anlamına gelmediğini gösteriyor. Fakat ülkemize gelmesine şimdilik daha çok var. Aynı hibrid sisteminin 3 ve 7 Serileri'nde olduğunu ayrıca X6'da da bulunduğunu hatırlatalım.
CHEVROLET VOLT- OPEL AMPERA
COTY'de yılın otomobili seçilen ikiliden biri olan Chevrolet Volt da vergilendirme oltasına menzil arttırıcı benzinli motorundan takılıyor. Tamamen elektrikle hareket eden Volt ve Ampera ikilisi ev prizlerinden 10 saatte 240 V'den ise 4 saatte şarj oluyor ve yaklaşık 500 km'lik menzili var. 1.4 lt'lik benzinli motor, Volt ve Ampera ikilisini elektrikli olmaktan çıkartıp Avrupa'dakinden yaklaşık 20.000 Euro fiyat farkıyla ülkemizde satılmasına neden oluyor.
MERCEDES-BENZ E300 BLUETEC HYBRİD ÖTV
mağduru bir diğer model de Mercedes- Benz'den. 2.2 lt'lik dizel ile birlikte konumlandırılan bir de 20 kW'lik bir elektrik motoru kullanan "mağdur hibrid", 4.2 lt/100 km'lik tüketim değerleriyle bile Türkiye'de göze girmeyi başaramayacak gibi. 109 g/km'lik CO2 salım oranıyla Avrupa için iyi bir vergilendirme ve çevre limitine giren aracın Türkiye'de açıklanan satış fiyatı 270.000 TL civarındaydı. Yani hala zamana ihtiyacı var.
PEUGEOT 508 RXH, PEUGEOT 3008 HYBRİD4
Fransız markanın orta sınıf temsilcisi olan 508'in Türkiye'ye gelmeyen bir de hibridi var. Bu araç da içten yanmalı motorunun 2.0 lt dizel oluşundan vergi vizesinden geçemiyor ve mağdur hibridler kervanına katılıyor. 163 HP'lik gücün yanında 27 kW üreten ilave bir elektrikli motorla üretilen 508 RXH ile birlikte markanın bir mağduru daha var. 3008 Hybrid4 de ağabeyi 508 RXH gibi 2.0 lt'lik dizeli nedeniyle ülkemizin vergilendirmesine bir türlü uyamıyor. Halbuki 99 g/km'lik tüketimle Avrupa'da oldukça çevreci.
TOYOTA AURİS, TOYOTA PRİUS
Türkiye'de ilk satılan hibridlerden biri olan Prius'un bir önceki neslinin satış düşüncesi yüksek fiyatlar nedeniyle hayal olarak kalmış, satılmayan araçlar da Toyota yöneticilerine şirket aracı yapılmıştı. Yaris Hybrid'inin 1.5 olması en azından onu Türkiye'ye uygun bir araç yaparken, 1.8 lt'lik benzinli motorlarla donatılan Auris Hybrid ve Prius modelleri için aynı iyimser konuşmaları maalesef yapamıyoruz. Prius'taki 4 silindirli 1.8 lt'lik motor ne üretirse üretsin, ne kadar tüketirse tüketsin hibridlere uygun bir düzenleme olmadığı için yüksek fiyatlı olarak kalacak.