Scania Global Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Başkan Vekili Martin Lundstedt, Türkiye'nin Scania'nın en büyük 7 pazarı içerisinde bulunduğunu belirterek, ''Türkiye piyasasına tüm gücümüzle girmeye çalışıyoruz. Şu an iyi bir pazar payımız var ama daha da ileriye taşımak istiyoruz'' dedi.
Scania markasının Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv tarafından İsveç'in Södertaljen kentindeki Scania fabrikasına basın gezisi düzenlendi.
Lundstedt, burada düzenlenen toplantıda, markanın İsveç, Hollanda, Polonya, Brezilya, Fransa ve Arjantin fabrikalarının bulunduğunu, bu fabrikalardan üretilen araçların da 100'ü aşkın ülkeye pazarlandığını söyledi.
Kamyon ve otobüs üreten markalarının mevcut pazarların geliştirilmesinin yanında Irak ve Moğolistan gibi yeni pazarlara da açıldığını belirten Lundstedt, yakıt tüketimi ve sürüş güvenliği konularına yoğunlaşarak müşteri memnuniyetini daha da arttırmak istediklerini dile getirdi.
Hedef 150 bin kamyon
Satış adetlerini etkileyen en önemli faktörlerin başında küresel ekonominin durumunun geldiğini belirten Lundstedt, şunları kaydetti:
''5-6 yıl içinde yılda 150 bin kamyon satmayı hedefliyoruz. Tabi bu dünyadaki ekonomik krizin daha da derinleşmemesi durumunda söz konusu. Çünkü büyük krizler satışlarımızı direkt etkiliyor. 2009'da bunu yaşadık ve satışlarımızda büyük düşüşler oldu. Krizler bizi geri götürüyor. Bu nedenle yeni bir ülkede fabrika açılması gündemimizde yok. Herhangi bir ülkeye fabrika açabilmemiz için tüm satışlarımızın yüzde 10'unu o ülkede yapıyor olmamız lazım.''
Doğuş Otomotiv ile Türkiye pazarında önemli işlere imza attıklarını ve elde edilen başarıları daha da ileriye taşımak hedefinde olduklarını ifade eden Lundstedt, ''2010'da 2 bin 768 adet kamyon satışını gerçekleştirdiğimiz Türkiye pazarında, geçen yıl 2 bin 964 satış adedine ulaştık. Bu satış adediyle Türkiye en fazla satış yapılan 7 ülke arasında yer aldı. Birçok bölge ülkesinden farklı olarak Türkiye büyük bir potansiyele sahip. Bunun için Türkiye piyasasına tüm gücümüzle girmeye çalışıyoruz. Şu an iyi bir pazar payımız var ama daha da ileriye taşımak istiyoruz'' diye konuştu.
Scania okul gibi...
Scania Türkiye Genel Müdürü Tolga Senyücel de 50 yıldan fazla Türkiye'de olan Scania markasının 18 yıldır Doğuş Otomotiv tarafından temsil edildiğini söyledi.
''Scania gibi fenomen olmuş markayı temsil etmenin hiç de kolay olmadığını'' ifade eden Senyücel, Scania'nın kendileri için okul gibi olduğunu, 18 yılda Scania'dan çok şey öğrendiklerini dile getirdi.
Türkiye'de 16 tonun üzerindeki araçların ağır vasıta olarak sınıflandırıldığını anımsatan Senyücel, geçen yıl 3 bine yakın satışla yüzde 8'ine sahip oldukları Türkiye ağır vasıta pazarında hedeflerinin yüzde 10 olduğunu bildirdi.
Senyücel, 110 ülke arasında Türkiye'nin geçen yıl en çok satış yapan 7'nci ülke olduğunu belirterek, ''Scania, Türkiye pazarında en çok çekici satışı gerçekleştiren 2'nci marka. Bu konumumuzu da sürdürmeyi hedefliyoruz. Türkiye ekonomisinde özellikle hızla devam eden inşaat, altyapı ve kamu yatırımlarının sektörümüze olan olumlu etkisiyle pazardaki talebin olumlu seyredeceğine ve Türkiye'nin Avrupa'nın ilk 4 ağır ticari araç pazarından birisi olmaya devam edeceğine inanıyoruz'' diye konuştu.
Scania'nın Türkiye'de fabrikası bulunmamasına rağmen bazı yedek parçalarını Türkiye'den tedarik ettiğine dikkati çeken Senyücel, şu bilgileri verdi:
''Scania motor, şanzıman ve diferansiyel dışındaki parçaları diğer ülkelerden tedarik ediyor. Bu da bir araçta parçaların yüzde 75'üne tekabül ediyor. Türkiye'den jant, radyatör ve intercooler gibi parçalar alınıyor. Türk yan sanayisi kalitesini artırabilirse daha çok ürün satabilir.''
Üretimde Türkler de var
Toplantının ardından Euro 6 motor ve Scania Sürücü Destek Sistemi, retarder, EBS ve GRS-buçuklu şanzıman teknolojisine sahip kamyonların üretildiği fabrikayı gezen basın mensuplarına burada üretimle ilgili bilgiler verildi. Aralarında Türk işçilerinin de bulunduğu fabrikada, saniyelik üretim planlaması dikkati çekerken, iş güvenliği konusunda taviz verilmiyor. Her üretim bandı arasındaki sürenin 10'ar dakika olarak belirlendiği fabrikada, 9 saatlik mesainin ardından kimi günler değişmekle birlikte ortalama 40 kamyonun üretildiği bildirildi.
Fabrikadaki gezinin ardından bazı basın mensupları kamyon ve otobüslerin test sürüsünü gerçekleştirdi.