Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young, markanın teknolojiye ve Ar-Ge çalışmalarına verdiği öneme değinirken 2012-2013 yılı arasındaki Türkiye yatırımını 300 milyon euro olarak belirlediklerini belirtti. Türkiye'de bu dönem için Ar-Ge çalışmalarına aktarılacak yatırım tutarıysa 66 milyon euro. Türkiye'deki Ar-Ge çalışanlarının sayısını 300'e çıkartan marka global anlamda her gün tam 16 patent alıyor. Evet yanlış duymadınız neredeyse her saat başı yeni bir teknoloji için patent almak! Peki Türkiye'de toplam kaç patent alınmış. Türk Patent Enstitüsü'nden gelen bilgiye göre 2011 yılında toplam patent başvurusu 10 bin 241 dolaylarında.
Yerli otoda tuzumuz olacak
Yani günde 16 patentten yaklaşık yılda 6 bin patent alan bir marka karşısında koskoca bir ülkenin aldığı patent sayısı işte bu; 10 bin 241. Fakat bir gerçek var ki, toplam başvuruların 4 bin 87 adedi yerli 6 bin 154 adediyse Türkiye'de bulunan Bosch gibi yabancı markaların yapmış oldukları. Yani Türk markalarının halen bu konuya yeterince önem vermedikleri ortada. Young "biz yatırım kararını devlet teşvikine göre almayız" diyerek de markanın Ar-Ge'ye verdiği önemin altını çizdi. Dünyanın hemen hemen her noktasında üretim yapan veya yer alan Bosch, Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşacak kapasitede bir güç olduğuna dikkat çekerken "yerli otomobil" konusunda da Bosch markası olarak yer alacaklarını belirtti. Tüm marka ve modellerde Bosch üretimi parçaların olduğuna dikkat çeken Young, "Yerli araçta da yer alacağız" dedi.
Türkiye ihracatının yüzde 1'i Bosch'tan
Ülkenin 135 milyar euroluk ihracatının yüzde birini 1.2 milyar euro ile gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Young, yıllık cironun da bir önceki yıla oranla yüzde 17 artış göstererek 2 milyar euroya ulaştığının altını çizdi. Otomotivin markanın yüzde 60'ını ifade ettiğini söyleyen Young, E- Bike diye adlandırılan elektrikli bisiklet ile dünyanın çehresine bir yenilik katacaklarını söyledi. 140 km menzili olan ve iki buçuk saatte tam şarj edilebilen Bosch teknolojili elektrikli bisikletle, toplam bisiklet pazarında yüzde 20'yi hedeflediklerini ifade etti. Hindistan'dan, Avrupa'ya üretilen her otomobilde Bosch parçalarının minimun 400 euroluk bir katma değer sağladığını açıklayan Young hedeflerinin Bosch imzasının 10 katına çıkartarak her araçta 4 bin euroluk bir pay elde etmek olduğunu vurguladı.