Düşük vergi, tasarruflu yakıt tüketimi, şehir içi kullanım kolaylığı gibi nedenlerle tercih edilen küçük sınıf (B Segmenti) otomobillerdeki kıyasıya rekabet sürerken, özellikle baz modellerde Çin ve Hintli markalar fiyat avantajını kimselere bırakmıyor. Buna rağmen Fiat'ın ''Palio Sole'' modeli 23 bin 200 liralık fiyatıyla en rekabetci dizel otomobil olarak öne çıkarken, benzinlide Dacia'nın ''Logan Sedan'' modeli 18 bin 350 liralık fiyatıyla ilk sırada yer aldı.
Türkiye pazarında faaliyet gösteren otomobil firmalarının en düşük motor gücü ve donanıma sahip modellerini baz alarak yapılan belirlemeye göre, ''küçük sınıf''ta yer alan bu otomobillerin 18 bin 350 liradan başlayan fiyatları, marka, model ve versiyonlarına göre bir üst sınıf otomobillerin fiyatını yakalayabiliyor.
Çinli ''Chery'' ve ''Geely'' ile sonradan Renault bünyesine geçen Romanya markası ''Dacia'' ve Hintli ''Tata''nın bazı modellerinin fiyatları 20 bin liranın altında kaldı.
Bu otomobiller arasında Dacia'nın, Logan Sedan modeli ile 18 bin 350 lira ile en ucuz otomobil olarak dikkati çekerken, Fiat'ın ''Palio Sole'' modelinin dizel versiyonu 23 bin 200 liralık fiyatıyla en rekabetçi dizel otomobil olarak öne çıkıyor.
Düşük yakıt tüketimi ve makul vergi oranları nedeniyle tercih edilen küçük otomobillerde dahi, bu rekabetçi fiyatlara karşılık, konfor ve güvenlik donanımlarından vazgeçemeyen kullanıcılar, 40 bin lirayı aşan fiyatları gözden çıkarmak zorunda.
Küçük sınıftaki otomobillerin donanımlı versiyonları, konfor ve güvenlik unsurları açısından C segmentine yaklaşırken, görece cazip fiyatları, düşük vergi oranları, tasarruflu yakıt tüketimi ve şehir içi kullanım kolaylığı gibi avantajlarını da kullanarak bir üst segmentten de müşteri çekiyor. Donanımlı versiyonlarda ise yerli ve batılı markalar öne çıkıyor.