İstanbul Autoshow Hall 1'de kurulan 242 metrekarelik Lamborghini standında yer alacak olan Gallardo LP 570-4 Superleggera, Lamborghini model yelpazesi içindeki 'en hafif yol otomobili olma' özelliği ile öne çıkıyor. Seattle'da bulunan Washington Üniversitesi ile yaptığı işbirliği sonucunda, geleceğin teknolojisi karbon fiber konusundaki çalışmalarını yoğunlaştıran Automobili Lamborghini, üretiminde yoğun olarak karbon fiber kullanıldığı Gallardo LP 570-4 modeli ile hafif otomobil teknolojisinde geldiği son noktayı kanıtlıyor.
Otomotiv endüstrisinin gelecekteki yıldızı karbon fiber, asgari düzeydeki ağırlığı ve son derece yüksek bükülmezliği ile süper spor otomobiller için ideal bir malzeme olarak tanımlanıyor. Karbon fiberle güç-ağırlık oranında ortaya çıkan gelişme, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarında ciddi öçüde azalma sağlarken, sürüş dinamiklerinde artış kaydediyor. Kompozit maddelerin kullanımı, otomobillerde son derece özel, teknoloji ürünü estetik de sunuyor.
1980'lerde Countach ile bu alanda deneyim kazanmaya başlayan Lamborghini, lider stratejik konumunu daha da güçlendirme hedefiyle karbon fiber materyaller konusunda uzmanlık merkezi kurdu. Seattle, ABD'deki Washington Üniversitesi'nde Automobili Lamborghini Gelişmiş Kompozit Yapılar Laboratuvarı (ACSL)'nda kompozit maddelerin otomotiv sektöründe uygulama çalışmalarına destek verilmesinin yanı sıra Boeing gibi dünya devi uçak şirketlerinin hafif yapı araştırmaları da yapılıyor.
5.2 litrelik V10 güç ünitesi
Gallardo LP 570-4 Superleggera'da LP, "longitudinale posteriore" terimini temsil ediyor ve her Lamborghini motorunda olduğu gibi sürücünün arkasına uzunlamasına yerleştirilmiş V10 motorunun konumlandırmasını simgeliyor. 570 rakamı HP cinsinden güç çıkışını belirtirken, güç – ağırlık oranı beygir gücü başına sadece 2,35 kilogramla nefes kesen bir performansı garanti ediyor. Superleggera'nın çekiş gücü de aynı oranda etkileyici… Tork eğrisi 6500 d/dk'da 540 Nm'lik azami değerine ulaşıyor.
Taviz vermeyen çekiş
Model isminde de ifade edilen 4 rakamında da olduğu gibi, Superleggera dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılmıştır. Sürekli dört tekerlekten çekiş, merkezî bir viskoz bağlantı ve arka aksta yüzde 45 oranında sınırlı kaymalı bir diferansiyeli içerir. Normal koşullarda, V10'un sunduğu güç, ön ve arka akslara 30:70 oranında yönlendirilir. Süper hafif Gallardo'nun ağırlık dağıtımı, öne yüzde 43 arkaya yüzde 57 oranındadır.
1993'te Diablo VT dört tekerlekten çekiş düzenine sahip ilk İtalyan süper spor otomobili idi ve Lamborghini o tarihten bu yana segmentinde liderliğini pekiştirmiştir. Otomobilin üstün çekişi sayesinde Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobillerin sürücülerine göre virajlardan daha erken hızlanarak çıkabilirler.
Uçuş düzeyinde hızlanma
Gallardo LP 570-4 Superleggera, 0-100 km/saat hızlanmasını 3,4 saniyede tamamlarken, 200 km ibresine adeta uçarak sadece 10,2 saniyede ulaşıyor ve 325 km/sa maksimum hıza erişiyor. Superleggera'da 'Iniezione Diretta Stratificata' benzinli doğrudan püskürtmeli motor aynı zamanda etkileyici bir verimlilik sunuyor.
Yakıt tüketimi ve CO2 emisyon değerleri LP 560-4'e göre yüzde 20,5 oranında azaltıldı.
Gallardo Superleggera 4,39 metre uzunluğunda,
1,90 metre genişliğinde ve sadece
1,17 metre (
45,9 in) yüksekliğe sahip bulunuyor.
Jilet keskinliğinde görünüm
Dış kısımda yapılan değişikliklerin tamamı aerodinamik etkilerin arttırılmasına yönelik olan Gallardo LP 570-4 Superleggera'da, rüzgâr tüneli uzmanlarıyla birlikte gerçekleştirilen yoğun tasarım çalışmaları sonucunda ön tampon yeniden biçimlendirildi. V-biçimli, keskin biçimde tasarlanmış ön yüz ve LED gündüz farları ile birlikte siyah renkli elemanlar, ön kısma jilet gibi keskin görüntüyü veriyor.
Gallardo LP 570-4 Superleggera, standart olarak, vitesin direksiyon üzerindeki kollar aracılığıyla değiştirildiği e-gear şanzımanla donatıldı. Elektronik yönetimli otomatikleştirilmiş sistem, altı vitesi aracılığıyla son derece yumuşak bir şekilde ve insanın refleksleriyle başarılabileceğinden çok daha hızlı bir biçimde vites değişimlerini gerçekleştiriyor.
İnsan ve çevre
Automobili Lamborghini'nin çevre politikası, Lamborghini'nin otomotiv sektöründe EMAS çevre sertifikasını alan ilk ve tek İtalyan şirketi olmasını sağladı. EMAS düzenlemesi, kuruluşların çevresel verimliliğini değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla Avrupa Birliği tarafından tasarlanan bir araç konumunda. Bu önemli tasdik, Lamborghini ISO 14001 sertifikasını aldıktan sadece birkaç ay sonra, Temmuz 2009'da verilerek böylece çevresel yönetim konusunda uluslararası standartlar karşılanmış oldu.