Binali Yıldırım, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak Türkiye'nin en uzun süre bu görevi yürüten ismi oldu. Üstelik Ulaştırma Bakanlığı döneminde Yıldırım, Türkiye'nin çağ atladığı birçok projeye de imza attı. İşte onlardan en önemlileri... 2003 – 2013 yılları arasında 17.500 km bölünmüş yol inşaatı gerçekleştirildi. 2002 yılında 26 adet olan aktif havalimanı sayısının Türkiye'nin dört bir yanına yayılarak 55'e çıkarıldı. Ankara – Eskişehir, Ankara – Konya ve Ankara – İstanbul Yüksek Hızlı Tren projeleri. Marmaray projesi ile İstanbul'un Asya ve Avrupa yakalarının denizaltından demiryolu ile birbirine bağlandı. İnşaatı devam eden İstanbul'un iki yakasını denizin altından birbine bağlayacak olan Avrasya Tüneli. İstanbul Boğazınının iki yakasının üçüncü kez birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yapılması da yine Yıldırım'ın döneminde gerçekleşti. Mart ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun katıldığı törenle konulan son tabliyenin kaynağı yapıldı. İstanbul – İzmir Otoyolu ve dünyanın en uzun asma köprülerinden biri olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü projesi hayata geçirildi. Yine bu köprü de geçtiğimiz ay Cumhurbaşkanı ve Başbakan'ın da katıldığı bir törenle açıldı. 1213 km Yüksek Hızlı Tren demiryolu hattı inşaası yapıldı, 9350 km konvansiyonel demiryolu hattı yenilendi. Avrupa'nın en büyük konteyner limanlarından biri olan Çandarlı Limanı için çalışmalara başlandı. Dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak İstanbul 3. Havalimanı için faaliyete geçildi. 2018'in başında kullanıma hazır hale gelmesi bekleniyor. Ayrıca Avrupa ve Asya kıtaları arasında uluslararası ulaşım için hizmet verecek çok önemli projelerden biri olan Bakü – Tiflis – Kars Demiryolu'nun da 2017'de seferlere başlaması bekleniyor. Karadeniz Sahil Yolu projesi Yıdlırım'ın Bakanlığı sırasında gerçekleştirildi. Yıldırım döneminde iletişim alanında da büyük bir gelişim sürecine girildi. Son olarak Türkiye, 4.5 G'ye geçerek dünyada interneti en hızlı kullanan ülkelerden biri olmayı başardı.