Bodrum'un turizm denince ilk akla gelen deniz, kum ve güneş üçgeninden çok daha fazlasına sahip olduğunu kaydeden Yiğit Girgin, "Bodrum dünyanın 7 harikasından biri olan Halikarnas Mozolesi'ne ev sahipliği yapıyor. Sadece bu mozolenin restore edilerek kente kazandırılması bile dünyanın gözünün üzerimize çevrilmesini sağlar. Yerel değerlere ve kültürel mirasımıza önem veren bir kurum olarak Halikarnas Mozolesi'nin bir replikasını konuklar için sergiliyoruz. Ege kültürünü yansıtan mimarisi insanının yapısı, zeytinyağı, üzüm bağları, belediyenin kente kazandırdığı lavanta tarlaları ve yerel lezzetleri şehrimizin önemli artıları. Dünyanın en büyük su altı müzesi de Bodrum Kalesi içinde sergileniyor. Tarihte önemli bir yere sahip olan Büyük İskender'in kente giriş yaptığı rivayet edilen tarihi Myndos kapısının yanında yılın 12 ayı konuklarımızı ağırlıyoruz" diye konuştu.
60 MİLYON TURİST VE 60 MİLYAR DOLAR HEDEF
Hem iç pazar hem de yurt dışından gelen tatilcilerin Nisan ayı itibariyle Bodrum'da piyasayı canlandırdığını kaydeden Yiğit Girgin, şunları söyledi: "Demokratik ortamda geçen yerel seçimlerin ardından oluşan olumlu havayla birlikte sektörde de hareketlilik yaşanıyor. Nisan ayında hem 9 günlük Ramazan Bayramı tatili etkisi hem de yurt dışı uçuşlarının başlamasıyla birlikte Bodrum'da özellikle sahil bandındaki otellerde yüksek doluluklar yaşandı. Otel haricinde kendi evlerinde konaklayan vatandaşlarımız da Bodrum'a gelerek esnafın yüzünü güldürdü. Şehirde yaşanan nüfus artışı ve çarşıdaki sirkülasyondan da bunu anlayabiliyoruz. Kent ekonomisinin canlanması hepimiz için sevindirici bir gelişme. Bunu yıl geneline yaymak için gerekli düzenlemeler ve çalışmalar kentin tüm aktörlerinin işbirliğiyle yapılmalı. 2024 sezonu için hazırlıklarımız tamam sektör olarak moralimiz yüksek. Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy'un açıkladığı 60 milyon turist ve 60 milyar dolar turizm hedefine ulaşmamız mümkün" diye konuştu.
HER BÜTÇEYE UYGUN TATİL SEÇENEĞİ
Bodrum'da farklı fiyat alternatifleriyle konaklama imkanı bulunduğunu da vurgulayan Girgin, sözlerine şöyle devam etti: "Bodrumda kişi başı bin 500 TL.'den başlayan oda kahvaltı konaklama imkanı bulunuyor. Kişisel tercihlere ve otelin sunduğu hizmete göre fiyat farklılaşıyor. Tatil yapmak isteyenler kendine uygun bir alternatif seçebilir. Her zaman söylediğim gibi sezonun giriş ve çıkış aylarında makul fiyatlarla konaklama yapmak mümkün. Şu anda döviz stabil bir seyir izliyor. Ama yaz aylarına doğru yeniden yükselmesi bekleniyor. Şu anda ekonomide sıkı para politikası uygulanmaya devam ediyor. Bunun etkilerini görmek de zaman alacaktır. Dövizin turizm sektörü için belli bir seviyede dengeli bir seyir izlemesi gerekiyor. Ülkemiz için istihdam sağlıyor, ciddi bir gelir üretiyor ve döviz getiriyoruz. Bir aksilik olmazsa, yaz sezonunda yüzde 100 doluluklara ulaşacağımızı söyleyebiliriz"
'PAHALI KENT' İMAJI GERÇEĞİ YANSITMIYOR
Bodrum'da farklı konaklama ve yeme içme alternatiflerini bir arada sunduğunu ve bazı magazinsel içerikli haberlerin 'Bodrum pahalı kent' imajı yarattığını söyleyen Yiğit Girgin, Bodrum'un eşsiz güzellikleri ve zengin kültürel mirasıyla öne çıkan turizm sektörü, maalesef her sene tekrarlanan bir sorunla karşı karşıya kalıyor: yüksek fiyatlar ve pahalı mekanlarla ilgili haberler. Özellikle aşırı pahalı lahmacun ve yiyecek içecek ürünleri üzerinden yapılan magazinsel vurgular, yerli turistleri olumsuz etkiliyor. Ancak Bodrum, birçok alternatif sunan zengin bir destinasyon. Bu alternatifler içinde yer alan uygun fiyatlı seçenekler, gerçek Bodrum deneyimini yansıtan önemli bir parça. Bu pahalı algı, sadece turistleri değil, aynı zamanda diğer mekanları da psikolojik olarak etkileyerek içeride farklı bir fiyat enflasyonuna yol açıyor. Bodrumlu turizmciler, her sezon öncesi bu tür konuların gündeme gelmesinden ve magazinleştirilmesinden son derece rahatsızlar. Artık bu konuda daha fazla yorum yapılmasına gerek yok; Bodrum, her bütçeye uyabilecek çeşitlilikte yiyecek içecek alternatifleriyle dolu. Bu nedenle, Bodrum turizminin her sezon başında haksız yere aşırı pahalı algısıyla kötü bir ün ve olumsuz söylem geliştirilmesi kimseye fayda sağlamıyor.
BODRUM BÜTÜNCÜL BİR YAKLAŞIMLA TANITILMALI
Bodrum'un bütüncül bir yaklaşım ve kollektif bir planlamayla tanıtımının önemine dikkat çeken Yiğit Girgin, Bodrum'da turizm arz ve talebini yönetmekten çok, arz ve talep yaratacak bir vizyona ihtiyaç duyulduğuna dikkat çekti. Girgin, 100 bin yatak kapasitesi ve bin 200'e yakın tesisle hizmet veren Bodrum'un, yatak ve tesis arzını yıl geneline yayılan bir taleple kullandığında işletmelerin ve ilçenin, turizmde gerçek anlamda parlak bir dönem yaşayacağını ve bu gelişmenin de belirlenen hedeflere daha kolay ulaşılmasını sağlayacağını söyledi. Kentin tanıtımı için bütünsel bir yaklaşım gerçekleştirilmesi gerektiğini vurgulayan Yiğit Girgin şunları söyledi: "Bodrum turizmine katkı sağlamak için bütünsel bir tanıtım bakış açısı yakalamalıyız. Destinasyon tanıtımına daha çok önem vermemiz gerektiğini düşünüyorum. Artık bireysel başarıların öneminden çok, birlikte hareketin önemi ön plana çıkmakta. Komşusu dahi başarılı olan işletmeler topluluğunun destinasyonlara katkısı olacaktır. Sadece bireysel markaların tanıtılmasının ise kısa vadede tüketim kültürüne hizmet ederek başarılı olacağını fakat uzun vadede başarı getirmeyeceğini düşünüyorum"
"TURİZM SEKTÖRÜ ARTIK YAPAY ZEKAYI GÖRMEZDEN GELEMEZ"
Gelişen teknolojiyle birlikte yapay zeka kullanımının turizm sektöründe de kullanılmaya başladığını kaydeden Yiğit Girgin, "Seyahat endüstrisinin acente ve tur operatörlüğü alanında faaliyet gösteren şirketlerinin yüzde 86'sının yapay zeka ve makine öğrenimi iş modellerini önemli ölçüde etkilediğini görüyoruz. Pek çok gezgin bir destinasyon seçerken Chat GPT ve benzeri teknolojileri kullanmaya başladı. Bunların yüzde 35'i fiyatları karşılaştırmak için bu teknolojileri kullanırken, yüzde 92'lik çoğunluğunun ise varış yeri seçiminin kişisel istek listelerine ve ardından arkadaşlarının ve akrabalarının tavsiyelerine bağlı olduğunu gözlemliyoruz. Yapay zeka kullanımını destekleyen büyük çevrimiçi acente portalları, üretken yapay zeka teknolojisiyle müşterilerine seyahat planlarını yaparken, gerçek insanlardan daha fazla yardımcı olabiliyor. Yapay zeka müşterilere insanlardan daha iyi tavsiyeler sunabiliyor. Üretken yapay zekanın hizmetlerinin çevrimiçi sunumuna yapay zekayı dahil eden şirketlerin cirolarını önemli ölçüde artırabildiğini görüyoruz. Etkileşimli bir hizmet başlattıktan sonraki ilk üç ayda müşteri başına ortalama üç kat ciro elde etmeyi başaran bir Tripadvisor örneği mevcut. Artık kimse bu süreçleri görmezden gelmemeli, hızlıca adaptasyon sağlamalıyız."