Söz konusu rehberde 02/07/2018 tarihli 703 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ek 26 ncı maddesi eklendiği hatırlatılarak, böylece teşkilatlanmalarına ilişkin Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde bu yönde yetki bulunan kamu kurum ve kuruluşlarında idari hizmet sözleşmeli personel çalıştırılabilmesi için imkanı getirildiği belirtildi. Söz konusu maddenin son fıkrasında ise bu kapsamda istihdam edileceklerin kurumsal hizmetlerin gerektirmesi halinde aranacak öğrenim ve yabancı dil bilgisi şartı ile diğer şartlar, bunların işe alınmaları, sınav ve istisnaları, sözleşme süre, usul ve esasları, görev, yetki ve yükümlülükleri, sözleşmelerinin feshi ile istihdamlarına dair diğer hususların Devlet Personel Başkanlığının görüşü alınarak kurumlarca çıkarılacak yönetmelikle belirleneceği ifade edildi. Bu kapsamda Devlet Personel Başkanlığı'nda bir rehber hazırlayarak kamu kurumlarına iletti.
İşte o rehber:
375 SAYILI KANUN HÜKMÜNE KARARNAMENİN EK 26 NCI MADDESİ KAPSAMINDA HAZIRLANACAK YÖNETMELİKLERE İLİŞKİN REHBER
Bilindiği üzere, 02/07/2018 tarihli 703 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ek 26 ncı maddesi eklenmiş, böylece teşkilatlanmalarına ilişkin Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde bu yönde yetki bulunan kamu kurum ve kuruluşlarında idari hizmet sözleşmeli personel çalıştırılabilmesi için imkanı getirilmiştir.
Söz konusu maddenin son fıkrasında ise bu kapsamda istihdam edileceklerin kurumsal hizmetlerin gerektirmesi halinde aranacak öğrenim ve yabancı dil bilgisi şartı ile diğer şartlar, bunların işe alınmaları, sınav ve istisnaları, sözleşme süre, usul ve esasları, görev, yetki ve yükümlülükleri, sözleşmelerinin feshi ile istihdamlarına dair diğer hususların Devlet Personel Başkanlığının görüşü alınarak kurumlarca çıkarılacak yönetmelikle belirleneceği ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, kurumlarca hazırlanacak yönetmelik taslaklarında:
1 - Amaç, kapsam, dayanak ve tanımlardan oluşan bir bölümün bulunması ve bu bölümde Yönetmeliğin;
-Amaç ve kapsamının,
-Dayanağının
-Tanımlarının (Yönetmelikte yer alan ve tanım gerektirecek ifadeler),
yer alması gerekmektedir.
2 - Personel alımına ilişkin genel hükümlerin yer aldığı bir bölümün bulunması ve bu bölümde;
-İstihdam şekline
-İşe alınmada aranacak genel ve özel şartlara (yabancı sözleşmeli personel istihdam edilmek isteniyorsa buna ilişkin hizmet özelliklerine göre ayrı şartlara),
-Giriş sınavlarına
-Sınav duyurusuna ve sınav duyurusunda yer alacak hususlara,
-Başvuru ve başvuruların değerlendirilmesine,
-Sınav komisyonu/komisyonlarının oluşmasına, görevlerine, üyelerin katılamayacakları sınavlara, karar alma usullerine,
-Sınav konularına,
-Yazılı sınava ve yazılı sınavın kim tarafından yapılacağı, yazılı sınavın yapılış usulüne,
- Sözlü sınava, sözlü sınavın yapılış usulüne ve sözlü sınavın değerlendirilmesine,
-Sınav sonuçlarının değerlendirilmesine,
-Sınav sonuçlarına itiraza,
-Sınavı/sınavları kazanan adaylardan istenecek belgelere ve adaylarla sözleşme imzalanmasına,
-Sözleşme imzalamaya yetkili mercilere,
-Adaylar için öngörülen deneme sürelerine, deneme sürelerinde adayların tabi olacakları özel yaptırımlara ve hizmet sözleşmesine,
-İşe başlama sürelerine,
-Gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar hakkında yapılacak işlemlere,
ilişkin düzenlemelere yer verilmesi uygun olacaktır.
3 - Personelin görev, yetki ve sorumlukları ile haklara ilişkin hükümlerin yer aldığı bir bölümün bulunması ve bu bölümde;
-Personelin görev ve sorumluklarına, başka iş ve hizmet üstlenme ve bunun istisnalarına ve haklarına,
ilişkin düzenlemelere yer verilmesi uygun olacaktır.
4 - Çalışma saatlerine ilişkin hükümlerin yer aldığı bir bölümün bulunması ve bu bölümde;
-Personelin haftalık çalışma süresine,
-Fazla çalışma konusuna,
ilişkin düzenlemelere yer verilmesi uygun olacaktır.
5 – Sözleşme süresi, ücret ve mali haklara ilişkin hükümlerin yer aldığı bir bölümün bulunması ve bu bölümde;
-Personelin sözleşme sürelerinin mali yıl ile sınırlı olduğuna,
-375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 26 ncı maddesinin ikinci fıkrası kapsamında belirlenen sözleşme ücretlerin ödenme zamanına,
-Ücretlerin ödenme usulüne,
-Yolluk giderleri ve gündeliklere,
ilişkin düzenlemelere yer verilmesi uygun olacaktır.
6 - Gerek görülmesi halinde başarı değerlendirme ve ödüle ilişkin hükümlerin yer aldığı bir bölümün bulunması ve bu bölümde;
-Performans/başarı kriterlerine, bu kriterlerin değerlendirme usulüne,
-Personele hangi hallerde ödül verilebileceği, verilen ödülün ne olduğuna, kimlerin ödül vermeye yetkili olduğuna,
ilişkin düzenlemelere yer verilmesi uygun olacaktır.
7 - Personelin kurumla ilişiğinin sonra ermesine ilişkin hükümlerin yer aldığı bir bölümün bulunması ve bu bölümde;
-Personelin kurumla ilişiğinin sona erme hallerine,
- Personelin kendi isteğiyle sözleşmesini feshetmesi haline ilişkin usul ve esaslar ile bu usul ve esaslara uymadan yapılacak sözleşme feshi halinin yaptırımına,
-Zorunlu hallerde sözleşmenin feshi ve yeniden hizmete alınmaya,
-Sözleşmenin yenilenmemesi hallerine,
-İş sonu tazminatına,
ilişkin düzenlemelere yer verilmesi uygun olacaktır.
8 – Çeşitli hükümlerin yer aldığı bir bölümün bulunması ve bu bölümde;
-Sözleşmeli personel pozisyonların ihdas, değişiklik, iptal ve kullanımına,
-Sözleşmenin askıya alınması hakkında 657 sayılı Kanuna atıf yapılasına,
-Sözleşme örneklerine,
-Şahsi hallerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesine,
-Devlet Personel Başkanlığına yapılacak bildirimlere,
-Mevcut personelin geçiş hükümlerine,
-Yürürlükten kaldırılan mevzuata,
-Yürürlük ve yürütme maddesine,
ilişkin düzenlemelere yer verilmesi uygun olacaktır.
Diğer yandan, her ne kadar kamu kurum ve kuruluşlarınca 375 sayılı KHK'nın ek 26 ncı maddesi kapsamında yönetmeliklerin hazırlanmasına yönelik yukarıda yol gösterici açıklamalar yapılmış olsa da, ekte yer alan örnek yönetmelik ve içerisinde yer alan açıklamalar çerçevesinde hazırlanacak yönetmelik taslaklarının, uygulama birliğini sağlamaya ve süreçleri hızlandırmaya katkı sağlayacağı düşünüldüğünden kurumların istifadesine sunulmasının faydalı olacağı değerlendirilmektedir.
… SÖZLEŞMELİ PERSONEL YÖNETMELİĞİ TASLAĞI
(EK 26)
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 − (1) Bu Yönetmeliğin amacı, …'da özel bilgi ve uzmanlık gerektiren geçici mahiyetteki işleri yürütmek üzere istihdam edilecek sözleşmeli personelin hak, yükümlülük ve sorumlulukları ile istihdamlarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 − (1) Bu Yönetmelik 27/06/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 26 ncı maddesi ile … tarihli ve … sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan … Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin … maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 − (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Giriş sınavı: İlk defa alım yapılacak pozisyonlar için gerçekleştirilecek yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı sınavı,
b) Kurum:…
c) Merkezi sınav: Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Yönetmelik uyarınca yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavını,
ç) Personel: Bu Yönetmelik kapsamında kurumun özel bilgi ve uzmanlık gerektiren geçici mahiyetteki işlerinde tam zamanlı, kısmi zamanlı veya projelerle sınırlı olarak sözleşmeyle istihdam edilen yerli veya yabancı personeli,
d)…
ifade eder.
(Açıklama: Tanımlar kısmında, bu yönetmelik taslağında kullanılan tanımlar açıklanmıştır. Kurumunuzca kullanılacak diğer tanımların bu maddeye derç edilmesi gerekmektedir.
Giriş sınavı tanımında yer alan sözlü sınav yerine uygulamalı sınav ya da sözlü sınav ve uygulamalı sınav yapılabilir, sözlü sınav yerine uygulamalı sınav ya da sözlü sınav ve uygulamalı sınav yapılması hallerinde taslağın devamı maddeleri buna uygun hale getirilmelidir.)
İKİNCİ BÖLÜM
Personel Alımı
İstihdam şekli
MADDE 4 − (1) Kurumun özel bilgi ve uzmanlık gerektiren geçici mahiyetteki işlerinde, yerli veya yabancı personel tam zamanlı, yılın, ayın veya haftanın bazı günleri ya da günün belirli saatleri gibi kısmi zamanlı veya projelerle sınırlı olarak sözleşmeyle istihdam edilebilir.
(Açıklama: İstihdam edilecek personel, özellikle sınavlardan istisna olacaksa belirli bir kota ile sınırlanması uygun olacaktır. Örneğin; "toplam personel sayısının %30'unu geçmemek koşuluyla…")
Personelde aranacak şartlar
MADDE 5 − (1) Bu Yönetmelik kapsamında istihdam edileceklerde 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (4), (5), (6), ve (7) numaralı alt bentleri ile hizmet gerekleri açısından ihtiyaç duyulması halinde (8) numaralı alt bendinde belirtilen şartları taşımaları gerekir.
(2) (Açıklama: Öğrenim, yabancı dil, tecrübe vb. şartlar burada yer alacaktır. Diğer yandan, her bir pozisyon unvanı için özel şartlarlar belirlenmek istenirse, bu şartların belirlenmesi konusunda yönetim kuruluna ya da üst yöneticiye genel bir yetki verilmesinden ziyade her bir pozisyon unvanı için özel şartların bu fıkrada belirtilmesi uygun olacaktır.)
Personel seçimi
MADDE 6 – (1) Personel, giriş sınavı ile alınır.
(2) Tam zamanlı personel için giriş sınavı merkezi sınav sonuçlarına göre; yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı sınavdan oluşur.
(3) Kısmi zamanlı personel…
Yabancı uyruklu personel…
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında …
(4) (Açıklama: Giriş sınavına tabi tutulmayacak alımlar bu fıkrada belirtilebilir. Ayrıca kurum, personeli merkezi sınav sonuçlarına göre almak istememesi halinde giriş sınavını; sadece yazılı ve/vaya sözlü sınavdan oluşacak şekilde yeniden düzenleyebilir.)
Duyuru ve başvuruların değerlendirilmesi
MADDE 7 – (1) Personel alımı, Devlet Personel Başkanlığının ve Kurumun resmi internet sayfalarında sınav tarihinden en az 30 gün önce ve kesintisiz 15 gün süreyle ilan edilir.
(2) İlanda;
a) Adaylarda aranacak şartlar,
b) Pozisyon unvanları, sayısı ve istihdam yerleri,
c) Başvuru süresi, yeri ve şekli,
ç) Sınav usulü, konuları, tarihi ve yeri,
d) Sözleşme ücreti,
e) Merkezi sınav puan türleri ve taban puanları,
f) Gerekmesi halinde istenecek belgeler,
g) Gerekli görülecek diğer hususlar,
yer alır.
(3) Başvurular için, personel alım ilanını müteakip en az 15 günlük başvuru süresi tanınır.
(4) Giriş sınavına başvuru; şahsen, elden veya posta yoluyla ilanda belirtilen adrese veya ilanda belirtildiği takdirde internet erişimi üzerinden başvuru formu kullanılarak yapılabilir. Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen süre içerisinde yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.
(5) Başvurudan göreve başlamaya kadar tüm aşamalarda adaylara yapılacak bilgilendirme ve çağrılar, ilanda belirtilmesi halinde adayların başvuru sırasında bildirdikleri elektronik posta adreslerine ve Kurumun internet sayfasında duyuru yoluyla yapılabilir. Bu durumda ayrıca kağıt ortamında herhangi bir yazışma yapılmaz.
(6) Giriş sınavına çağrılacak aday sayısı, alım yapılacak her bir pozisyon unvanı için ayrı ayrı olmak üzere ilan edilen pozisyon sayısının yirmi katından, yalnızca sözlü/uygulamalı sınav yapılması hâlinde aday sayısı her bir pozisyon unvanı için ayrı ayrı olmak üzere ilan edilen pozisyon sayısının dört katından fazla olamaz. Merkezi sınav puanı en yüksek olan adaydan başlamak üzere, sınav ilanında belirtilen taban puan esas alınarak yapılan sıralama sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da giriş sınavına çağrılır.
(7) (Kısmi zamanlı personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında…) (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Sınav komisyonu
MADDE 8- (1) Başvuruların incelenmesi, giriş sınavının gerçekleştirilmesi, sonuçlarının ve itirazların değerlendirilmesi ile adayların ilan edilen niteliklere uygunluğundan sınav komisyonu sorumludur.
(2) Sınav komisyonu; Bakanın/Başkanın/Genel Müdürün/… veya görevlendireceği birim amirinin başkanlığında, personel işlerinden sorumlu birim yöneticisi ve Bakan/Genel Müdür/Başkan/… tarafından görevlendirilecek üç üye olmak üzere toplam beş kişiden teşekkül eder. Lüzum görülmesi halinde, öğretim üyeleri ile Kurumdan veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarından konusunda uzman kişiler komisyon üyesi olarak görevlendirilebilirler. Ancak bu şekilde görevlendirilecek üye sayısı ikiyi geçemez. Aynı usulle iki yedek üye de belirlenir.
(Açıklama: Sınav komisyonu birden fazla oluşturulmak isteniyorsa buna göre düzenleme yapılabilir. Bu yönde düzenleme yapılırsa, taslağın 10 uncu maddesinde başvuruların değerlendirilmesinin hangi komisyonca yapılacağının belirlenmesi yönünde taslağa gerekli düzenlemenin de eklenmesi gerekmektedir.)
(3) Sınav Komisyonunun başkan ve üyeleri; boşanmış olsalar dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın hısımlarının katıldıkları sınavda görev alamazlar.
(4) Komisyon, üye tamsayısıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar alır.
(5) Sınav komisyonun sekreterya hizmetleri … (personel işlerinden sorumlu birim yazılacaktır) tarafından yürütülür.
Giriş sınavı
MADDE 9- (1) Giriş sınavı Kurumun görev alanı dikkate alınarak sınav duyurusunda belirtilen konulardan yapılır.
(2) Yazılı sınav yapılması durumunda sınav; klasik veya test yahut klasik ve test yöntemiyle basılı veya elektronik ortamda yapılabilir. Sınav, Kurum tarafından yapılabileceği gibi protokolle belirlenecek esaslara göre ÖSYM Başkanlığına, Millî Eğitim Bakanlığına, üniversitelere veya bu konuda uzmanlaşmış diğer kamu kurum ve kuruluşlarına da yaptırılabilir.
(3) Sözlü sınav, adayların;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı puan verilmek suretiyle gerçekleştirilir. Adaylar, komisyon tarafından (a) bendi için elli puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için onar puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar her bir komisyon üyesince ayrı ayrı tutanağa geçirilir. Bunun dışında sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz.
(4) Uygulamalı sınav, kurumun görev alanına uygun konularda ve giriş sınavı duyurusunda belirtilen usul ve şekilde gerçekleştirilir.
(5) Giriş sınavında başarılı sayılmak için, komisyon başkan ve üyelerinin yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması şarttır. Birden fazla sınav yapılması halinde başarı puanı, bu sınavlardan alınan puanların aritmetik ortalamasından oluşur.
(6) Başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle giriş sınavı duyurusunda belirtilen pozisyon sayısı kadar asıl adayın isimleri Kurumun resmi internet sayfasında ilan edilir. İlan tebligat yerine geçer, ilgililere ayrıca tebligat yapılmaz. Adayların başarı puanının eşit olması halinde sırasıyla varsa yazılı sınav puanı, sözlü/uygulamalı sınav puanı, bunların eşit olması halinde merkezi sınav puanı yüksek olan, bunun eşit olması halinde diploma tarihi önce olan, bunun da eşit olması halinde yaşı büyük olan aday tercih edilir.
(7) Yapılan sınavlarda başarılı olmak şartıyla, giriş sınavı duyurusunda belirtilen pozisyon sayısının yarısını geçmemek üzere komisyon tarafından belirlenen sayıda yedek adayın isimlerini kapsayan bir liste ilan edilebilir. İlan tebligat yerine geçer, ilgililere ayrıca tebligat yapılmaz. Yedek listede yer alan adayların hakları ilan tarihini takip eden altı ay için geçerli olup, daha sonraki sınavlar için müktesep hak veya herhangi bir öncelik hakkı teşkil etmez.
(8) Giriş sınavında yetmiş ve üzerinde puan almış olmak, adaylar için müktesep hak teşkil etmez.
(9) Adaylar, giriş sınavı sonuçlarına, sonuçların açıklandığı tarihten itibaren beş işgünü içerisinde gerekçesini de belirterek yazılı olarak itiraz edebilirler. İtirazlar en geç otuz gün içerisinde incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
(Açıklama: Kurum, itiraz ve inceleme sürelerini değiştirebilir.)
(10) Kısmi zamanlı personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Sözleme imzalanması
MADDE 10 – (1) Giriş sınavında başarılı bulunarak Kurumun resmi internet sayfasında ilan edilen listede adı bulunan asil adaylardan aşağıdaki belgeler istenir:
a) Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslı veya Kurum tarafından onaylı örneği; yabancı yükseköğrenim kurumlarından mezun olanlar için denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından tasdik edilmiş diploma veya geçici mezuniyet belgesinin aslı veya Kurumca onaylı örneği ve noterden tasdikli tercümesinin aslı veya Kurumca onaylı örneği,
b) Yabancı dil bilgisi şartının aranması halinde, yabancı dil bilgisine ilişkin Kurum tarafından istenen belge,
c) T.C. kimlik numarası beyanı, yabancı uyruklu personel için pasaport örneği,
ç) Sabıka kaydına ilişkin yazılı beyanı, yabancı uyruklu personel için ise sabıka kaydı belgesi veya buna denk belge,
d) Sağlık açısından görevini devamlı yapmasına engel bir durumu olmadığına ilişkin yazılı beyanı,
e) Daha önce başka bir yerde çalışmış olanların çalıştıkları kuruluşlardan alacakları hizmet belgesi.
f) Askerlikle ilişiği olmadığına dair belge,
g) Bu Yönetmeliğe ekli Başvuru Formu,
ğ) Mal bildirim beyannamesi,
h) Başka kurum veya kuruluşa karşı mecburi hizmetle yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyan,
ı) Son altı ay içerisinde çekilmiş vesikalık fotoğraf,
i) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması formu.
(Açıklama: Kurum, hizmet özelliklerine göre istenilecek belgelerde değişikliğe gidebilir.)
(2) Adaylar, verilen süre içerisinde, istenen bilgi ve belgelerle birlikte Kuruma müracaat eder. Süresi içinde geçerli bir mazereti olmadığı halde müracaat etmeyenlerin göreve başlama işlemleri yapılmaz.
(3) İstenilen belgeler, … tarafından (personel işlerinden sorumlu birim yazılacaktır) incelenir. İnceleme sonunda noksanlıklar olduğu anlaşılırsa tamamlaması için on işgünü ek süre verilir. Bu süre sonunda belgelerini tamamlamayanlar veya getirdikleri belgelerden istihdama engel durumları olduğu anlaşılanlar ile sözleşme imzalanmaz.
(4) Gerekli şartları taşıdıkları tespit edilen ve nihai başarı listesinde asil olarak yer alan adaylar ile sözleşme imzalanır. Personel ile sözleşme imzalamaya Bakan/Başkan/Genel Müdür yetkilidir. Bakan/Başkan/Genel Müdür bu yetkisini uygun gördüğü birim amirine devredebilir.
(5) İlan edilen pozisyonlardan boş kalanlar ile göreve başlayıp da altı ay içerisinde görevden ayrılanların yerine, başarı sırasına göre varsa yedekler adaylarla sözleşme imzalanabilir.
(6) Giriş sınavını kazananlardan başvuru belgelerinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılarak göreve başlama işlemleri yapılmaz, yapılmış olanlar iptal edilir.
(7) Sahte veya yanıltıcı bilgi veya belge verdiği sonradan anlaşılanların sözleşmeleri feshedilir. Haklarında suç duyurusunda bulunulur. Bu şekilde Kurumu yanıltanlar kamu görevlisi ise durumları çalıştıkları kurumlara da bildirilir.
(8) Kısmi zamanlı personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Deneme süresi
MADDE 11− (1) Giriş sınavıyla ilk defa işe alınanlarla, iki aylık deneme süresi için sözleşme yapılır.
(2) Deneme süresi içinde personelin görevini etkin yürütüp yürütmediği, yaratıcılığı, girişimciliği, çalışma disiplini, gayret ve başarısı ile göreve ilişkin ve kişisel nitelikleri, her ayın sonu itibariyle personel değerlendirme formu ile personelin bağlı olduğu birim amirlerince silsile yolu ile puan esasına göre doldurularak belirlenir ve nihai değerlendirme ikinci ayın sonunda yapılarak … (personel işlerinden sorumlu birimin amirinin) teklifi ile sözleşme imzalamaya yetkili amir tarafından deneme sürecinin başarı ile geçirildiği onaylanır.
(3) Deneme süresi içinde personel değerlendirme;
a) Yapılan işin miktarının değerlendirilmesi (0-20) puan,
b) Yapılan işin kalitesinin değerlendirilmesi (0-20) puan,
c) Yapılan işin tamamlanma süresinin değerlendirilmesi (0-20) puan,
ç) Personelin göreve ilişkin niteliklerinin değerlendirilmesi (0-20) puan,
d) Personelin görevle bağlantılı kişisel niteliklerinin değerlendirilmesi (0-20) puan,
esas alınarak yapılır ve buna göre 100 puan üzerinden 70 puan altında alanlar başarısız, 70 ve üstü puan alanlar başarılı sayılır.
(4) Değerlendirme sonucunda başarılı sayılanlar ile içinde bulunulan bütçe yılı sonuna kadar yeni sözleşme yapılır, başarısız sayılanların sözleşmeleri yenilenmez.
(5) …. pozisyonları deneme süresine tabi olmaksızın sözleşme imzalanarak işe başlatılır. (Açıklama: Kurumlarca ihtiyaç duyulması halinde bu fıkraya yer verilebilecektir.)
(6) Kısmi zamanlı personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında…) (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Göreve başlama süresi
MADDE 12 − (1) Personel, sözleşme imzalanmadan göreve başlatılamaz.
(2) Kendisi ile sözleşme imzalanan personel sözleşmesinde belirtilen tarihte göreve başlamak ile mükelleftir.
(3) Geçerli bir mazereti olmaksızın sözleşmede belirtilen tarihte işe başlamayanların sözleşmeleri Kurum tarafından feshedilir.
(4) Kısmi zamanlı personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında…) (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
İKİNCİ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Personelin Hakları, Yükümlülükleri ve Yasakları
Sadakat
MADDE 13 − (1) Personel, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlarına sadakatle bağlı kalmak ve Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını sadakatle uygulamak zorundadır.
Devlete bağlılık ve tarafsızlık
MADDE 14 − (1) Personel siyasi partiye üye olamaz, herhangi bir siyasi parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef tutan bir davranışta bulunamazlar; görevlerini yerine getirirlerken dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep gibi ayırım yapamazlar; hiçbir şekilde siyasi ve ideolojik amaçlı beyanda ve eylemde bulunamazlar ve bu eylemlere katılamazlar.
(2) Personel her durumda Devletin menfaatlerini korumak mecburiyetindedir. Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlarına aykırı olan, memleketin bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan Türkiye Cumhuriyetinin güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir faaliyette bulunamazlar. Aynı nitelikte faaliyet gösteren herhangi bir harekete, gruplaşmaya, teşekküle veya derneğe katılamazlar, bunlara yardım edemezler.
Yöneticilerin görev ve sorumlulukları
MADDE 15 − (1) Yöneticiler, kuruluş ve hizmet birimlerinde kanun ve diğer mevzuatla belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmaktan ve yaptırmaktan, maiyetindeki personeli yetiştirmekten, hal ve hareketlerini takip ve kontrol etmekten görevli ve sorumludurlar.
(2) Yöneticiler, maiyetindeki personele hakkaniyet ve eşitlik içinde davranır. Yetkilerini kanun ve diğer mevzuatta belirtilen esaslar içinde kullanır.
(3) Yöneticiler, maiyetindeki personele kanunlara ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerine aykırı emir veremez ve maiyetindeki memurdan hususi bir menfaat temin edecek bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez ve borç alamaz.
Görevlerin yerine getirilmesi
MADDE 16 − (1) Personel kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ve diğer mevzuatta belirtilen esaslara uymakla ve yöneticiler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden yöneticilerine karşı sorumludur.
Kişisel sorumluluk ve zarar
MADDE 17 − (1) Personel, görevlerini dikkat ve itina ile yerine getirmek ve kendilerine teslim edilen kamu malını korumak ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak zorundadır.
(2) Personelin kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizliği sonucu idare zarara uğratılmışsa, bu zararın ilgili personel tarafından rayiç bedeli üzerinden ödenmesi esastır. Zararların ödettirilmesinde bu konudaki genel hükümler uygulanır.
Davranış ve iş ilişkileri
MADDE 18 − (1) Personel, hizmet içindeki ve dışındaki davranışlarında, iş ilişkilerinde Kurumu temsil ettiği bilinciyle hareket etmek ve bu görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduğunu göstermek zorundadır.
Mal bildirimi
MADDE 19 − (1) Personel, kendileri ve eşleri ile velayetleri altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmaz malları, alacak ve borçları hakkında, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu uyarınca mal bildiriminde bulunmakla yükümlüdür.
Kanunsuz emir
MADDE 20 − (1) Personel, amirinden aldığı emri yerine getirmekle görevlidir. Ancak, amirinden aldığı emri Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ve yönetmelik hükümlerine aykırı görürse yerine getirmez ve bu aykırılığı o emri verene bildirir. Amir emrinde ısrar eder ve bu emrini yazı ile yenilerse emri yerine getiren sorumlu olmaz, sorumluluk emri verene aittir.
(2) Konusu suç teşkil eden emir hiçbir şekilde yerine getirilemez, yerine getiren personel sorumluluktan kurtulamaz.
Devir ve teslim zorunluluğu
MADDE 21 − (1) Personel, kendisine verilen veya zimmetli olarak teslim edilen para ve para niteliğindeki değerler ile mülkiyeti Kuruma ait her türlü nesneyi işyerinde özenle kullanmak ve sözleşmesinin sona ermesi veya başka bir işyerine nakli halinde sorumlu personele derhal zimmetle teslim etmek zorundadır.
Basına bilgi veya demeç verme
MADDE 22 − (1) … yetkili kılacağı görevliler dışında hiçbir personel, Kurumu ilgilendiren konular hakkında basına ve her türlü iletişim kanallarına bilgi veya demeç veremez.
(2) Personel, Kurumun iç işleyişine dair yazı, tebliğ ve genelgeler ile eklerine dair bilgi ve belgeleri sosyal medya hesapları, ağları ya da internet üzerinden izinsiz paylaşamaz.
(3) Personel, internet ortamında içerik veya bağlantı dahil suç unsuru barındıran paylaşım ve açıklamalarda bulunamaz.
Menfaat sağlama ve hediye alma
MADDE 23 − (1) Personelin, görevi içinde veya dışında her ne şekilde olursa olsun görevi ile ilgili pozisyon ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlaması ve aracılıkta bulunması yasaktır.
(2) Personelin, tarafsızlığını, performansını, kararını, görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan, ekonomik değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı hediye kabul etmesi yasaktır.
Gizli bilgileri açıklama
MADDE 24 − (1) Personelin, Kurumun hizmet ve faaliyetleri ile ilgili gizli bilgileri, hizmet alanlara ve anlaşmalı kuruluşlara ait sırları açığa vurmaları, görevlerinden ayrılmış olsalar dahi yasaktır.
(2) Personel, açıklanması yasaklanan bilgileri internet ortamında içerik veya bağlantı paylaşımı da dahil olmak üzere herhangi bir şekilde açıklayamaz.
Başka iş ve hizmet üstlenme
MADDE 25 − (1) Tam zamanlı personel, hizmet sözleşmesi ile üstlenmiş olduğu görevlerini aksatacak ya da etkileyecek, kurumun görev alanı ile doğrudan ya da dolaylı olarak ilişki kurulabilecek başka bir iş veya hizmette çalışamaz ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri uyarınca tacir veya esnaf sayılmasını gerektirecek bir faaliyette bulunamaz.
(2) Aşağıda gösterilen iş ve hizmetler bu maddede öngörülen yasağın kapsamı dışındadır:
a) Faaliyet konusu Kurumun görev alanına girmeyen şirketlere, yönetici olmamak kaydıyla kollektif şirketlerde ortak veya komandit şirketlerde komandite hariç ortak olunması,
b) Kurumdan izin alınmak kaydıyla, bilirkişi ve hakemlik gibi görevlerin yapılması,
c) Üyesi oldukları yapı, kalkınma ve tüketim kooperatifleri, kanunla kurulmuş yardım sandıkları, bunların iştirakleri ile Kurum Spor Kulübünün ve Kurum Vakfının yönetim ve denetim kurulları üyelikleri görevleri ve özel kanunlarda belirtilen görevler ile … veya yetki vereceği amirden izin almak kaydıyla yapılan insani ve sosyal amaçlı gönüllü çalışmalar.
(3) Tam zamanlı personel dışındakiler için bu yasağın kapsamı sözleşmelerinde belirtilir.
Toplu eylemde bulunma
MADDE 26 − (1) Personel, toplu halde görevden çekilemez, boykot ve grev yapamaz, hizmetleri yavaşlatacak veya aksatacak eylem ve hareketlerde bulunamaz.
Sosyal güvenlik
MADDE 27 − (1) Personel, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı sayılır.
(Açıklama: Personel ilgili Cumhurbaşkanlığı kararnamesinde ya da kanunda 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının hangi bendi ile ilişkilendirilmiş ise o bendin yazılması gerekmektedir.)
Sendikal faaliyette bulunma
MADDE 28 − (1) Personel, 25/06/2001 tarihli ve 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu hükümlerine tabi olup anılan Kanunda belirtilen hükümler uyarınca, sendika kurabilir ve bunlara üye olabilir.
Dernek kurma
MADDE 29 − (1) Personel, aralarında dayanışmayı sağlamak ve müşterek haklarını korumak amacıyla ilgili mevzuatı uyarınca dernek kurabilir ve bunlara üye olabilir.
(Açıklama: Hizmet özelliklerine göre personelin görev, yetki ve sorumlulukları, yasakları ile haklarına ekleme yapılabileceği gibi, bunlardan 16 ve 17 nci maddeler hariç olmak üzere gerekli görülmeyenler metinden çıkarılabilir.)
İKİNCİ BÖLÜM
Çalışma Saatleri ve İzinler
Çalışma saatleri
MADDE 30 − (1) Tam zamanlı personelin haftalık çalışma süresi kırkbeş saattir. Günlük çalışma süresi, Devlet memurlarının çalışma süresinden az olmamak ve haftada en az bir, en fazla iki gün tatil olacak şekilde Kurumca belirlenir.
(2) Kısmi zamanlı personel haftada en fazla otuz saat çalıştırılabilir. Haftada kaç gün ve hangi saatlerde çalıştırılacağı sözleşmesinde belirtilir.
(3) Saat ücreti karşılığı çalıştırılacak personelin çalışma süresi, günde beş saati geçmemek üzere sözleşmesinde belirtilir.
(4) Proje süresi ile sınırlı personel çalıştırılması durumunda personelin çalışma saatleri, tam veya kısmi zamanlı çalışma durumu dikkate alınarak yukarıdaki fıkralara göre saptanır.
(5) Günün yirmi dört saatinde devamlılık gösteren hizmetlerde çalışan personelin çalışma saat ve şekilleri …. (Açıklama: İhtiyaç varsa ayrıca düzenlenecektir.) Ancak, kadın personele; tabip raporunda belirtilmesi halinde hamileliğinin yirmi dördüncü haftasından önce ve her halde hamileliğinin yirmi dördüncü haftasından itibaren ve doğumdan sonraki iki yıl süreyle isteği dışında gece nöbeti ve gece vardiyası görevi verilemez. Engelli sözleşmeli personele de isteği dışında gece nöbeti ve gece vardiyası görevi verilemez.
(6) Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
(7) Temsil veya eser başına istihdam edilecek personel…(Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
(Açıklama: Haftalık çalışma süreleri 45 saat veya 40 saat olarak iki farklı şekilde belirlenebilir. Ancak burada kurumun asli personelinin çalışma saatleri göz önünde bulundurularak düzenleme yapılmalıdır. Bu itibarla, çalışma saatleri 40 saat şeklinde düzenlenecek ise Yönetmeliğin çalışma saatlerini düzenleyen diğer hükümlerinin de bu duruma uyun hale getirilmesi gerekmektedir.)
Fazla çalışma
MADDE 31 − (1) Personel o gün bitirilmesi gereken işlerin bitimine kadar çalışmak zorundadır. Normal çalışma sürelerini aşan fazla çalışma süreleri için ilgili kanunlarında öngörülen hükümler saklı kalmak kaydıyla her dokuz saati için bir gün hesabıyla izin verilir.
(Açıklama: Haftalık çalışma süresi 40 saat olarak belirlenirse bu maddede yer alan "dokuz" ifadesinin "sekiz" olarak değiştirilmesi gerekmektedir.)
İzinler
MADDE 32 − (1) Tam zamanlı personelin 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendi kapsamında istihdam edilenlerle aynı usul, esas ve şartlarda izin hakları vardır.
(2) Kısmi zamanlı personele çalıştıkları her ay için iki gün ücretli izin verilir ve çalışılan her ay için kazanılan izinler sözleşme dönemi içinde kalmak kaydıyla toplu olarak da kullandırılabilir. Bu personelin mazeret izinlerine dair hususlarda birinci fıkra uygulanır.
(Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
(3) Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında istihdam edilecek personel…(Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
ÜÇÜNCÜ KISIM
Mali Haklar, Performans ve Ödül
BİRİNCİ BÖLÜM
Süre, Ücret, Gündelik ve Yolluklar
Sözleşme süresi
MADDE 33− (1) Personelin sözleşme süreleri mali yıl ile sınırlıdır.
(2) Kısmi zamanlı personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında…) (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Sözleşme ücreti
MADDE 34 − (1) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 26 ncı maddesinin ikinci fıkrası kapsamında … tarafından belirlenen ücret dışında personele herhangi bir ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu yolda hüküm konulamaz.
(2) Personelin sözleşme ücreti, görevin yerine getirilmesini müteakiben her ayın 15 inci günü ödenir. Görevin veya sözleşmenin ayın 15 inci gününden önce herhangi bir şekilde sona ermesi halinde ödeme kıst olarak bu durumun meydana geldiği tarihte yapılır.
(3) Sözleşme ücreti bu Yönetmelikte belirtilen istisnalar dışında fiilen çalışma karşılığı ödenir. Tam zamanlı çalışan personelin görevine gelmediği her gün için aylık sözleşme ücretinin 1/30 u, devam etmediği her saati için aylık sözleşme ücretinin 1/270 i kadar eksik ödeme yapılır. Kısmi zamanlı çalışan personelin görevine gelmediği veya devam etmediği her saat için saatlik sözleşme ücreti kadar eksik ödeme yapılır.
(4) Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
(5) Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında…) (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yolluk giderleri ve gündelikler
MADDE 35 − (1) Görev yeri dışına geçici olarak gönderilen personele ödenecek gündelik ve yol gideri hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendi kapsamında istihdam edilenlere ilişkin hükümler aynı usul, esas ve şartlarla uygulanır. Kısmi zamanlı, projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında çalışanlar da bu hükümden yararlanır.
(2) Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
İKİNCİ BÖLÜM
Başarı Değerlendirme
Başarı değerlendirme
MADDE 36− (1) (Açıklama: Kurumca gerekli görülmesi halinde başarı değerlendirme kriterleri ve başarı değerlendirmesine ilişkin düzenleme yapılabilir.)
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ödül
Ödül
MADDE 37− (1) (Açıklama: Kurumca gerekli görülmesi halinde ödüle ilişkin düzenleme yapılabilir.)
DÖRDÜNCÜ KISIM
Sözleşmenin Sona Ermesi ve Çeşitli Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Sözleşmenin Sona Ermesi
Sona erme halleri
MADDE 38 − (1) Personelin sözleşmesi aşağıdaki hallerde sona erer:
a) Sözleşmenin feshi,
b) Personelin istek, yaş haddi, malullük gibi nedenlerle emekliye ayrılması,
ç) Göreve alınma şartlarından herhangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması veya görevleri sırasında bu şartlardan herhangi birinin kaybedilmesi,
d) Ölüm,
e) Sözleşmenin yenilenmemesi.
Personel tarafından sözleşmenin feshi
MADDE 39 − (1) Personel, kendi isteği ile bir ay önceden haber vermek koşuluyla sözleşmeyi tek taraflı feshedebilir.
Kurum tarafından sözleşmenin feshi
MADDE 40 − (1) Kurum, personelin;
a) Göreve alınma açısından gerekli olan niteliklerden herhangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması veya sonradan kaybetmesi,
b) Sözleşme dönemi içerisinde kesintisiz üç gün veya toplam on gün süreyle görevine gelmemesi,
c) Görev yaptığı süre zarfında (b) bendinde belirtilen durum hariç, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesinde belirtilen uyarma veya kınama cezasını gerektiren fiil veya halleri üç defa, aylıktan kesme ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezalarını gerektiren fiil veya halleri iki defa, Devlet memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren fiil veya halleri bir defa işlediğinin, yapılacak inceleme sonucunda tespit edilmesi,
ç) Bir sözleşme dönemi içinde 5510 sayılı Kanun hükümlerine göre geçici iş göremezlik ödeneği ödenmesinde geçerli bir raporla belgelenen hastalık izninin 180 günü geçmesi,
d) Pozisyonunun iptali nedeniyle hizmetine ihtiyaç kalmaması,
e) Bir proje kapsamında göreve alınması durumunda istihdam edildiği projenin sözleşmede öngörülen süreden önce tamamlanması,
hallerinden herhangi birinin gerçekleşmesi halinde sözleşmesini tek taraflı fesheder.
(2) Kısmi zamanlı personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında…) (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Yeniden hizmete alınma
MADDE 41 − (1) Sözleşmesi fesih olan tam zamanlı personelin yeniden hizmete alınmasında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendi kapsamında istihdam edilenlerin yeniden hizmete alınmasına ilişkin hükümler uygulanır.
(2) Tam zamanlı personel dışındakilerin yeniden hizmete alınmasında ilk defa hizmete alınma prosedürü uygulanır.
Sözleşmenin yenilenmemesi
MADDE 42 − (1) Kurum, personelin hizmetine ihtiyaç duymaması veya personelin hizmetlerinden başka bir birimde faydalanma imkânının bulunmaması hallerinde sözleşmenin sona ereceği tarihten en az bir ay önce yazılı ihbarda bulunmak şartıyla personel ile sözleşmeyi yenilemeyebilir.
(2) Personel, sözleşmenin sona ereceği tarihten en az bir ay önce yazılı ihbarda bulunması şartıyla sözleşmesini yenilemeyebilir.
İş sonu tazminatı
MADDE 43 − (1) Tam zamanlı çalışan personele talebi halinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendi kapsamında istihdam edilenlere ilişkin usul, esas ve şartlar çerçevesinde iş sonu tazminatı ödenir.
(2) Ölüm halinde tazminat tutarı personelin kanuni mirasçılarına ödenir.
(3) Kısmi zamanlı olarak çalıştırılanlar için iş sonu tazminatı ödenmez ve işsizlik sigortası primi yatırılmaz.
Yabancı uyruklu personel… (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
Projeyle sınırlı/temsil/parça veya eser başına/saat ücreti karşılığında…) (Açıklama: Farklılaştırılacak hususlar belirtilecektir.)
İKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Pozisyonlar
MADDE 44 – (1) Personel pozisyonlarının ihdas, değişiklik, iptal ve kullanımı hususlarında 2 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hükümleri uygulanır.
(Açıklama: Teşkilatlanmaya ilişkin Cumhurbaşkanlığı kararnamesinde pozisyon ihdası konusunda yetki kuruma verilmiş ise bu maddenin bu şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.)
Sözleşmenin askıya alınması
MADDE 45 − (1) Hizmetin gerektirdiği hallerde, görevi başında kalmasında sakınca görülen personelin sözleşmesi ihtiyati bir tedbir olarak askıya alınabilir.
(2) Personelin sözleşmesinin askıya alınması, bu süreçteki hak ve yükümlülükleri, askı süresi, amirlerin sorumlulukları ve diğer hususlarda 657 sayılı Kanunun görevden uzaklaştırmaya ilişkin hükümleri kıyasen uygulanır.
Sözleşme örnekleri
MADDE 46 − (1) Personele ait tip sözleşme örnekleri Yönetmelik ekinde gösterilmiştir.
Şahsi hallerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi
MADDE 47 − (1) Personel; yerleşim yeri adresi ve iletişim bilgileri ile evlenme, boşanma, nüfus bilgileri, doğum ve ölüm gibi şahsi hallerde meydana gelecek her türlü değişikliği otuz gün içerisinde birimine bildirmekle yükümlüdür. İletişim adresinde meydana gelen değişiklik bildirilmediği takdirde, personelin bilinen en son adresine yapılacak bildirimler tebellüğ edilmiş sayılır.
Bildirim
MADDE 48 − (1) Personelin atanmasına, pozisyon değişikliklerine, görevin sona ermesine ilişkin bilgiler ile gerekli görülen diğer bilgiler kamu personeli bilgi sistemi vasıtasıyla Devlet Personel Başkanlığı e-uygulama modülünün ilgili alanına kaydedilir.
Mevcut personel
GEÇİCİ MADDE 1- (1) …
(Açıklama: Gerekiyorsa geçiş hükümleri belirtilecektir. Örneğin: Bu Yönetmeliğin yayımından önce kurumda sözleşmeli personel çalıştırılıyorsa ve söz konusu personel artık bu Yönetmeliğe tabi olacaksa bu duruma ilişkin geçici bir maddenin yazılması gerektiği gibi.)
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
MADDE 49 − (1) 12/04/2018 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihi ile yürürlüğe giren …. Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
(Açıklama: Bu madde sadece kurum tarafından yürürlüğe konulan yönetmelikler için doldurulacaktır. Bakanlar Kurulu Kararı veya Başbakan tarafından yürürlüğe konulmuş yönetmelikler için yürürlükten kaldırma işlemi ayrıca yapılmalıdır.)
Yürürlük
MADDE 50 − (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 51 − (1) Bu Yönetmelik hükümlerini … yürütür.