Dargeçit İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ve Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü iş birliği ile yürütülen "Organik Arıcılık Projesi" kapsamında arıcılık kursu açıldı. Proje kapsamında, kadın istihdamının artırılması ve arıcılığın geliştirilmesi amacıyla Dargeçit ilçesinde kadın arıcılar yetiştiriliyor. 84 Saatlik kursta, Veteriner Hekim İsmail Akgül tarafından katılımcılara organik arıcılık, arı kovanlarının bakımı, arı hastalıkları ve bal hasadı konularında bilgiler veriliyor. Eğitimlerini tamamlayan kadınlar, bal üretiminin yanı sıra ekonomik değeri yüksek arı sütü, propolis ve polen gibi ürünleri de üretip gelirlerini artırarak ekonomilerine daha fazla katkı sağlayacak. Kursu başarıyla bitiren her bir kadına, MEB Onaylı sertifikanın yanı sıra Mardin Büyükşehir Belediyesi ve Mardin İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından 20'si arılı, 10'u boş toplam 30 adet kovan ve arıcılık malzemeleri desteği ücretsiz verilecek.
Kadınlara verilen arıcılık eğitimi ile ilgili konuşan Dargeçit İlçe Tarım ve Orman Müdürü Fırat İskenderoğlu, "Kadınlarımızı hayatın her alanında olduğu gibi üretim safhasında da sahada yer almalarını istiyoruz. Üretimden, emekten, iş gücüne kadar her safhada bize omuz gerdikleri için kadınlarımızı bu anlamda değerlendirmek istedik. Gerçekleşen bu proje de 75 kursiyerimiz ile birlikte kadınlara eğitim faaliyetinden sonra gerekli ekipmanlarla üretime katacağız. Bu katkı sayesinde ilçemiz gelişecek, ilçemiz akabinde il, il genelinde ülkemiz gelişecek" dedi.
Kurs Eğitmeni Veteriner Hekim İsmail Akgül ise, "Dargeçit'te arıcılık kursu veriyoruz şu an da. Bu arıcılık kursunu biz 75 tane kadına 84 saat boyunca vereceğiz. Bu kurstaki amacımız kadınlara arıcılığı benimsetmek ve Dargeçit'te arıcılığı genişletmektir. Kurs bitiminde kadın arıcılarımıza biz sertifikalarını teslim edeceğiz. Sertifikalardan sonra il müdürlüğümüz ve Mardin Büyükşehir Belediyesi iş birliği halinde yürütülen bir tane proje var. Her bir kadına 20 tane arılı kovan, 10 tane de boş kovan dağıtılacak. Bu projenin en önemli artısı arıcılarımızın, kadınlarımızın hem uygulama hem de aynı anda arı dağıtılıp her ikisini bir arada yapmasıdır" dedi.
Kursiyer Cemile Çelik, "Dargeçit'te ilk defa böyle bir eğitim görüyoruz arı eğitim kursu ve eğitimler çok güzel gidiyor. Gerçekten de çokta eğiticiler, bilmediğimiz birçok konuda bize bilgi veriyorlar. Bundan sonraki adım eğitim bittiğinde bizlere 20 tane arı kovanı verecekler. Bu sayede biz kadınlar olarak üretime de geçebiliriz. Üretim faaliyetinden sonra da satabiliriz. Bu bizim için büyük bir gelişme. Burada kadınlar ön plana çıkıyor. Bu proje de onlar için. Hem kadın üretici ve satıcı mevkisine de sahip oluyor. Yani kurs çok eğitici bu amaçla" dedi.
Kursiyer Semiha Akyol, "Kursa başlamadan önce arılar ile ilgili hiçbir şey bilmiyorduk, ama şu an geldiğimiz için birçok şey biliyoruz. Arılara nasıl davranmamız gerektiğini biliyoruz. Bize olan önemini, katkısını, bize neler katabildiğini. Doğal bal üretmek yerine eskiden alıyorduk, ama şu an doğal bal yapıp yemek istiyoruz. Yemekte bir yere kadar ama şimdi yiyip satabileceğiz" dedi.
Kursiyer Evin Uçan, "Bu proje ile beraber kadın ben de varım diyor. Artık bende ayaklarım üzerinde durabilirim diyor. Özellikli Güneydoğu bölgesinde, Dargeçit gibi küçük bir yerde kendini göstermesi, bal konusunda, arı konusunda, arı da ilgi isteyen bir şey. Kadın da ilgi veren bir şey. Bence çok güzel bir şey. Ben kendim olarak varım diyorum. Kendi çocuğumla beraber geliyorum hani bir şeyler yapabiliyorum. Benim artık eve bir desteğim var diyebiliyorum, konuşabiliyorum" dedi.
Kursiyer Özlem Akgün, "Daha önce ben şahsen böyle bir proje görmedim. İlk defa böyle bir projeye katılıyorum ve çok mutluyum. Projemiz arılar ile ilgili, arıların eğimini, bakımını, onlarla ilgili eğitim görüyoruz. Çok mutluyuz. Arılar ile ilgili şu ana kadar hiçbir şey bilmiyorduk. Şu an çok şey öğrendik arılar ile ilgili, onların bakımıyla ilgili falan. Bu proje çok önemli bir proje çok mutluyuz. Mesela kadınlarımız daha çok önde oluyor. İş gücü bakımından, ne bileyim kendi kazanımları açısından çok önemli proje." dedi.