Şimdi değil ama gelecekte böyle bir olasılık var. Başta Netflix olmak üzere online sinema, dizi, belgesel vs. yayını yapan platformlar; artık hem içerik üretmeye, hem de sadece kendisi için özel üretilen içerikleri yayınlamaya başladı.
Dizilerle başlayan bu furya, sinema filmlerine de yansıdı.
Artık yapımcılar, direkt dijital platformlarda yayınlanmak üzere film çekmeye başladı. Artık bir film, sinema salonlarında gösterime girmese de, DVD'si çıkmasa da; online yayın yapan dijital platformlarda yayınlanarak kar elde edebiliyor.
OSCAR'IN KARARI NE OLACAK?
Belki gelecekte dijital platformlarda gösterime giren yeni film sayısı, sinemada vizyona giren film sayısını geçecek. Bu da sinema sanatını ve sinema salonlarını tehdit eden bir gelişme. Bir vizyon filmini sinemada izlemek için trafik işkencesine, gösterim öncesi yarım saat reklam bombardımanına, mısır hışırtısına maruz kalmak yerine evde koltuğunuza uzanıp mı izlemek istersiniz, yoksa 'Film sinema salonunun büyülü atmosferinde, dev perde karşısında, sosyalleşerek izlenir' diyen bir yedinci sanat romantiği misiniz? Evet, bu uzun bir tartışma konusu ama Cannes Film Festivali yönetimi; gelecek yıldan itibaren festivalin yarışma bölümlerine sadece sinema salonlarına yönelik çekilmiş filmlerin kabul edileceğini açıkladı. Televizyon ekranlarında yayın yapan sinema platformları için üretilen filmlerin devre dışı kalmasına neden olacak bu karar, başta Netflix olmak üzere bazı şirketler tarafından tepki çekti. Bakalım 'büyük abi' Oscar ne karar alacak? Sinema salonlarının ipi Oscar yönetiminin elinde.
Şimdilik sinemaya, sanatına ihanet etmezler herhalde!