Cem Semercioğlu (Değerli meslektaşım Cengiz Semercioğlu'nun kardeşi) son derece girişimci bir medya çalışanı. Kurduğu yapım şirketiyle de birbirinden başarılı çalışmalara imza atıyor. (Kanaltürk'teki "Orada Neler Oluyor?" gibi... Şimdi "2. Sayfa" adıyla yayınlanıyor) Cem'in yeni hamlesi ise reklamazzi.com adıyla bir internet sitesi kurmak oldu. Amaç, sitenin kadrosunda yer alan genç, deli dolu reklamcılık öğrencilerinin katkılarıyla reklamların kritik ve analizlerini yapmak. Böylelikle reklam ve marka dünyasına ait en sıcak, anlık gelişmelerden insanları haberdar etmek. Ayrıca reklam ajanslarının içinde bulundukları kısır, orijinallikten uzak, para tuzağı eylemlerini Reklamazzi ile tekrar gözden geçirmelerini sağlamak. Zira Cem ve genç arkadaşları yaygın inanışın aksine "Reklamın iyisi kötüsü olur" düşüncesindeler. Sitede en çok ilgimi çeken ise Sinan Çetin'in yapımcısı olduğu "Gecekondu" adlı programı terk etmesiyle ilgili yorum oldu. Aynen aktarıyorum: "Viral reklamın etkileri üzerinde konuşula dursun, ilk defa Türkiye'de bir TV programı viral reklam üzerinden reyting arıyor. Bilindiği gibi Sinan Çetin konuk olarak katıldığı (ve yapımcısı olduğu) Gecekondu programını eften püften bir şekilde terk etmişti. 3 Eylül tarihinde yayınlanacak olan yeni bölümde ise Sinan Çetin'e okkalı bir şiir ile cevap verilecek. Şiir ile ilgili video, basına ve muhtelif sitelere yeni servis edildi. Sinan Çetin'i siyah tişörtünü yırtmakla, ılık suyla yıkayıp cenaze namazını kılmakla tehdit eden şiir, bakalım viral yoldan Çetin'in programı Gecekondu'ya ne reyting kazandıracak? Viral reklamın etkili olabilmesi için özellikle ortaya konulan ürünün (görselin, metnin, videonun, sitenin v.b.) dikkat çekerek hızlıca paylaşılması gerekiyor. Sinan Çetin beklediği reytinge kavuşamayan programı için bir plan yapıyor. Önce programa katılacak, sonra sinirlenip terk edecek. (Programın banttan yayınlandığını hatırlatmak isteriz, yani masada veya ek çekimle böyle bir fiyaskoyu -ki değil- ört bas edecek yeterli yapım zamanı var.) Ardından Gecekondu sunucuları sinirlenip S.Ç.'ye verip veriştiren bir şiir döşenecekler. Sonra bu şiir el altından basına ve sitelere sızdırılacak. Ve viral için en önemli çığırtkanlık cümlesi ile herkes birbirine 'Bak yahu, Sinan Çetin'e nası geydirmişler?' diyerek videoyu paylaşacak. Bir sürü insan da videoyu seyredip, 3 Eylül'de yayınlanacak programı ekran başında seyredecek. Eh, biz görevimizi yaptık siteye koyduk, gerisi paylaşacaklara kalmış."
NOT: 3 Eylül'deki programda büyük bir reyting patlamasına rastlanmadı.