Reyting ölçüm işi, tam bir arapsaçına dönmüş durumda. Sağlıklı ölçümlerin ne zaman nasıl başlayacağını ve duyurulacağını kimse bilmiyor. Reklamveren; pastayı dilimlemek için hâlâ Aralık ayındaki ölçümleri baz alıyor. Ama bu sakil durum, daha fazla devam edemeyecekmiş gibi görünüyor.
Peki hangi programın, ne kadar izlendiği nasıl bilinecek? Reklamveren neye göre hareket edecek?
Yeni ölçümleri yapacak TNS şirketinin çalışması öncesinde bugün için veri oluşturabilecek tek kaynak, SBT'nin yaptığı ölçümler.
Bu kaos içinde; reklam paylaşımına rehberlik etmek adına Twitter'daki 'hashtag' adı verilen paylaşım uzantıları önem kazandı.
Artık neredeyse her dizi ya da program, ekranda 'hashtag'ini yayınlıyor. İzleyiciler de Twitter üzerinden bunu kullanarak diziyle ilgili yorum ve düşüncelerini sanal alemde paylaşıyor. Kimin 'hashtag'i daha fazla ilgi görüyor, yankı buluyorsa; o programın daha fazla izlendiği sonucuna varılıyor.
'SUSKUNLAR' İLK SIRADA
Medya Takip Merkezi (MTM), beş ulusal televizyon kanalında; 02-15 Nisan 2012 tarihleri arasında, programların yayınlandıkları akşam ve ertesi gün süresince hashtag takibi yaparak Campaign Türkiye Dergisi için bir rapor hazırladı.
Yapılan araştırmaya göre; bölümdeki konuya gönderme yapan 'hashtag'lerden en popüleri, 12 Nisan 2012 tarihinde Show TV'de yayınlanan Suskunlar dizisindeki #inaniyorumki oldu. Ekranlarda yayınlandığı gece ve ertesi gün boyunca toplam 2 bin 631 ileti alan bu 'hashtag'in, Trending Topic listesine girmesi ile de izleyicilerini bir hayli etkilediği görülüyor.
İkinci sırayı ise TRT'nin iddialı dizisi Leyla İle Mecnun 1742 'hashtag' yorumu ile aldı. Üçüncü sırada ise atv'nin dizisi Uçurum, 1715 yorum ile yer aldı. Onları sırayla Yalan Dünya (1399) ve Seksenler (1396) izledi.
Görünen o ki, bir dönem daha reklam pastasının paylaşımında 'hashtag verileri' de esas alınacak.
Yani dizi ve programlar 'sanal alemde milletin çenesini yorduğu oranda' değer bulacak.